Rek-tas gezocht

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rek-tas gezocht

Post by Muug »

Nouw, ik denk er het mijne van. :pillepalle:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Rek-tas gezocht

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 20 Mar 2021 18:12 Nouw, ik denk er het mijne van. :pillepalle:
En waarom? Ga je endurorijden of ga je naar een modeshow?
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Rek-tas gezocht

Post by Tom Thumper »

Wel, er is een reden waarom je nooit topkoffers op enduro's ziet. Het gewicht zit te hoog, de inhoud rammelt en die dingen zitten in de weg bij het bewegen op de moto. Dus denk ik echt niet dat een stoffen ipv een plastieken topkoffer de oplossing zal zijn.

Verder zien dergelijke dingen heel erg af bij het offroaden, een lekker kwak modder kan wel degelijk die nylon rits kapot krijgen, dat gaat vrij vlotjes. En zonder de tirette dient dat bakje voor niets meer.

Wat moet je eigenlijk meenemen als je gaat off-roaden? Gereedschap om een band te vervangen/plakken en terug op te blazen en een degelijke multitool, niet genoeg dus om zo een zakje vol te steken met als gevolg dat het gaat rammelen.

Ik hoor je al mopperen dat je toch nog iets te eten en te drinken wil meenemen en een regenpak voor als het gaat regenen.

Wat het drinken betreft, met een fleske water ga je er niet komen, daar neem je best een camelbag voor mee en in dat rugzakje van de camelbag is er zeker nog plaats voor ean paar boterhammetjes, een energiereep of een banaan. En neen, dat steek je best niet bij het rammelende gerief in die bak achterop uw moto.

Maar kan ik dan niet alles opvullen met een regenpak? Dat zou je kunnen maar als het regent gaat alles weer rammelen en heb je in on time een bruine banaan. Als je dan nog een koek en een appel meeneemt heb je wel ineens een fruitpapje maar dacht niet dat dit je bedoeling was.

En nog even verder over dat regenpak. Als het begint te regenen heb je twee opties, geen regenpak of toch een regenpak. Voordeel van een regenpak is dat je niet nat wordt van de regen, nadeel is dat je minstens even nat wordt van je zweet dat niet weg kan uit dat regenpak. Regen stinkt niet, zweet wel.

Wat is den de oplossing? Een ouwe rugzak zoals de bompa maar die is niet waterdicht en dan wordt uw gereedschap nat. En daar komt dan de zak van den Delhaize op de proppen. Praktisch en goedkoop en véél handiger dan een als vlot zakje vermomde topkoffer.

Maar als je echt een duur en onpraktische tas mee wilt nemen, doe maar, ik zal je niet tegen houden maar ik denk er het mijne van. :pillepalle:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rek-tas gezocht

Post by Muug »

:w00t:
Je spreekt als een ervaringsdeskundige! :thumbsup:
Mentale nota aan mezelf: steek de banaan in een bananendoos. :ricky:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Rek-tas gezocht

Post by Koeno »

Ik kan nog plaatsen bedenken om een banaan te steken, maar dan gaat die er sowieso bruin uitkomen denk ik... :p :lipsrsealed2:

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Rek-tas gezocht

Post by den Bullet »

Tom Thumper wrote: 21 Mar 2021 15:54
...

Wat is den de oplossing? Een ouwe rugzak zoals de bompa maar die is niet waterdicht en dan wordt uw gereedschap nat. En daar komt dan de zak van den Delhaize op de proppen. Praktisch en goedkoop en véél handiger dan een als vlot zakje vermomde topkoffer.

...
Of waterdichte binnentassen.

Getest en de Fé zijn laptop blijft prima droog ;)

https://www.rad.eu/nl/c/p/57637-oxford- ... 7l-12l.htm

Post Reply