Dagtripfoto.
Re: Dagtripfoto.
Goeie chroom laat zich nog redeiljk goed reinigen. Omdat het schoon glad is en blinkt. Maar ouwe chrome, met al pitting in, da's weer hard afzien natuurlijk.
Blanke aluminium, da's pas ellende: uren en uren en uren frotten. Echt iets voor Koeno.
Blanke aluminium, da's pas ellende: uren en uren en uren frotten. Echt iets voor Koeno.
Re: Dagtripfoto.
Inderdaad, kasseien tussen de bergen.
Was dat nu zo een stomme vraag? Ik heb in het gebergte nog maar weinig kasseien gezien. Ja, op de Vrsic-pas. En op de GrossGlöckner zouden er ook zijn, maar daar ben ik nog niet geraakt. (en Jopet, het is niet nodig om daar commentaar op te geven )
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Dagtripfoto.
eh bien, zoals ge ziet is het niet echt in de bergen.
En zeg eens, hoe komt het dat gij die Grossglockner-pas nog niet hebt kunnen doen?
En zeg eens, hoe komt het dat gij die Grossglockner-pas nog niet hebt kunnen doen?
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1243
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Dagtripfoto.
euh, die kasseien, dat was het voetpad/fietspad. Daarnaast ligt gewoon een asfaltwegF M wrote: ↑29 Mar 2021 16:12Inderdaad, kasseien tussen de bergen.
Was dat nu zo een stomme vraag? Ik heb in het gebergte nog maar weinig kasseien gezien. Ja, op de Vrsic-pas. En op de GrossGlöckner zouden er ook zijn, maar daar ben ik nog niet geraakt. (en Jopet, het is niet nodig om daar commentaar op te geven )
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1243
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Dagtripfoto.
kort nadien ging het in het bos, de eerste modderbadjes hebben we achter de rug.
Re: Dagtripfoto.
Gij moogt op een golfterrein rijden of wa?
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1243
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1243
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Dagtripfoto.
met zo'n tweetakt 125 crossblok op de openbare weg rijden, is alvast geen feest.
Enorm luid, heel korte vitessen, enz.
enkel nuttig om de motor wat in te rijden. nog een tweetal uurtjes te gaan...
Enorm luid, heel korte vitessen, enz.
enkel nuttig om de motor wat in te rijden. nog een tweetal uurtjes te gaan...
Re: Dagtripfoto.
"Bank holiday" vandaag, dus voor 't eerst sinds lang Suzie afgestofd en mee uit wandelen genomen. Via een oud ritteke van de Fore deze kolos nog 's gaan opzoeken.
Weinig tweewielervolk op de baan gezien, 't was dan ook ferm kouder dan in 't begin van de week (merci handvatverwarming )Re: Dagtripfoto.
Amai, dat ziet er proper uit ... En dan bedoel ik niet enkel Suzie, maar ook de achtergrond.pingu wrote: ↑02 Apr 2021 19:24 "Bank holiday" vandaag, dus voor 't eerst sinds lang Suzie afgestofd en mee uit wandelen genomen. Via een oud ritteke van de Fore deze kolos nog 's gaan opzoeken.IMG_20210402_125924_478.jpg
Weinig tweewielervolk op de baan gezien, 't was dan ook ferm kouder dan in 't begin van de week (merci handvatverwarming )
Is dat gezichtsbedrog, of hebben ze daar in Strepy één en ander van een vers streepje verf voorzien
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Dagtripfoto.
'k had geen camera mee, alleen smartphone; dus het contrast staat wel een paar trapjes te hoog Dat gezegd zijnde, 't zag er wel properkes onderhouden uit, in tegenstelling tot het wegennet in de buurt, dat doet de Belgische reputatie alle eer aan
Re: Dagtripfoto.
Gisteren een koud, maar zeer deugddoend ritje gereden
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Dagtripfoto.
Crupet Schoon wegskes in de buurt daar
In die contreiën (Durbuy) zou ik deze week ook nog moeten geraken om te gaan geilogen op een veel te dure 1150 GSA uit 2003
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Dagtripfoto.
Het plan was om een toerke tot Durbuy te doen en eventueel een vervanger voor Gertruud te scoren tegen de tijd dat die te moe wordt om haar kont op te heffen.
Al zal dat waarschijnlijk veel later zijn dan het ogenblik dat haar berijder zijn been en niet meer overgezwierd krijgt
Eigenlijk hoort dit dus thuis in de rubriek i.v.m "gezond verstand en toffe motorzoekertjes".
Maar een 100% origineel grijs-rood 2003-exemplaar van eerste eigenaar, met 27.000km op de teller en in spic&span-toestand, waar bovendien nog een volledige set originele koffers ophangen, was toch teveel om niet aan de verleiding te weerstaan en er zelfs een overdreven pak euro's voor neer te tellen.
Merk op dat bovenstaande in de verleden tijd staat, vermits de verkoper (nadat het aanbod pas 4 dagen kenbaar was gemaakt op tinternet) vandaag besloot mij een mailke te sturen dattem het schoon stuk toch nog maar wat ging bij houden
Bijgevolg zal de km-teller van mijn trouwe Kuh (voorlopig) nog lustig en met veelplezier blijven doortellen naar de nabije 160.000 ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Dagtripfoto.
1e eigenaar, spic en span, zeer weinig kms... dat komt inderdaad niet zoveel meer voor.
Ik heb zo eens een 1150gs gekocht met 100.000km op. Die had een enorm luide tik in zijn gasklephuizen. En dat was gekend blijkbaar. Een dure revisie/vervanging. ik heb m dan verkocht. Zijn uw GHZ's nog niet versleten?
Ik heb zo eens een 1150gs gekocht met 100.000km op. Die had een enorm luide tik in zijn gasklephuizen. En dat was gekend blijkbaar. Een dure revisie/vervanging. ik heb m dan verkocht. Zijn uw GHZ's nog niet versleten?
Re: Dagtripfoto.
Het apparaat stond volgens de verkoper-uitleg en (voor zover daaruit af te leiden) de foto's inderdaad in een collector's item-conditionMuug wrote: ↑07 Apr 2021 20:51 1e eigenaar, spic en span, zeer weinig kms... dat komt inderdaad niet zoveel meer voor.
Ik heb zo eens een 1150gs gekocht met 100.000km op. Die had een enorm luide tik in zijn gasklephuizen. En dat was gekend blijkbaar. Een dure revisie/vervanging. ik heb m dan verkocht. Zijn uw GHZ's nog niet versleten?
De DrosselklappeGehäuse .... zo'n 50.000km geleden hadden die inderdaad ook last van het bekende "tikken" dat, wegens aanwezigheid van de "Poti" aan de andere kant, het best hoorbaar is aan het rechter exemplaar. Er bestaat daar een "Ticker-killer" voor, maar dat is pleister op een niet helende wonde. Bij een motorsloop ergens boven de Moerdijk toen een setje gekocht waarvan gegarandeerd werd dat ze slechts zo'n 30.000km hadden moeten werken alvorens hun oorspronkelijke gastheer ze niet meer nodig had , en dat bleek na ontvangst dus ook zo. Was geloof ik 85Euro per stuk. Op zich is dat tikken eigenlijk alleen "vervelend", want het ding blijft gewoon rijden, maar afstellen en synchronisatie is op den duur echter niet meer fatsoenlijk te doen. Er is ergens (ook in Olland) ene die die ondingen reviseert met nieuwe asjes en lagertjes, maar daar heb ik dus nog geen beroep op gedaan.
Helaas hoor ik de laatste tijd echter tussen alle andere geluidjes die bij zo'n Beierse Kuh als "normaal" beschouwd worden , toch weer een beginnend getikker ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Dagtripfoto.
Goei vraag. 't was anderhalf uur rijden énkel. Ik weet begot niet meer of dat nu de énige reden was om hem weg te doen.
Ozzepa en ik hebben ooit eens van GS gewisseld, om eens 't verschil te voelen tussen de twee. Maar ik weet nu niet meer of dat dat met dat specifiek exemplaar - met blauw-wit Williams kleurenpatroon - was. Ik heb ook eens ene een half jaar gehad die rond 120km/u - was dat 4000 toeren? Het meest gebruikt toerental afin - met een enorme vibratie in heel de moto zat. Die vibratie kwam echt uit het blok, en alles wat gesynchroniseerd kon worden, had ik gesynchroniseerd. Enige verklaring op den duur was een onbalans in het vliegwiel van het blok. Die moto was dus ook rap weg.
Als we dan nog eens alle klodden erbij tellen die Raketman en ik opgelost hebben aan mijn rode R80GS dan moet ik haast concluderen dat ik héél ver weg van GSsen moet blijven, want ik blijk enkel exemplaren te kopen met defecten en enorme slijtages.