Waarom kijk ik toch naar zo'n filmkes

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Waarom kijk ik toch naar zo'n filmkes

Post by Koeno »

En nee 't zijn geen vettige filmkes ;-)



Btw, dieje mens moogt ge ook volgen, maakt zeeeer aangename filmkes vind ik persoonlijk....

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Waarom kijk ik toch naar zo'n filmkes

Post by F M »

Ja, dieje volg ik ook :grin:

Hij was dolenthousiast over zijn 790, tot hij al die issues kreeg, met al zijn garantieclaims.

Ik heb minder schrik voor al die problemen, want ik stel mijn 790 nog geen tiende op de proef zoals hij dat doet.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waarom kijk ik toch naar zo'n filmkes

Post by Koeno »

Goh en zelfs na zijn issues bleef hij toch vrij enthousiast...
lijkt het echt dé beste moto te vinden als alle issues opgelost zijn...

In de comments vond ik wel zalig,

No nobody told me ready to race meant ready to race to the dealership.... :ricky:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Waarom kijk ik toch naar zo'n filmkes

Post by bompa »

Als je zo gaat rijden met die moto ben je dan niet beter af met een echte enduro?

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waarom kijk ik toch naar zo'n filmkes

Post by Muug »

bompa wrote: 11 Apr 2021 20:02 Als je zo gaat rijden met die moto ben je dan niet beter af met een echte enduro?
:lurker:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Waarom kijk ik toch naar zo'n filmkes

Post by Droopy »

bompa wrote: 11 Apr 2021 20:02 Als je zo gaat rijden met die moto ben je dan niet beter af met een echte enduro?
Dat was ook mijn idee na het zien van dit filmpje. :geek:
Al zijn "issues" zouden direct in orde zijn.
Voldoende vering, geen miserie met zijn abs of motormappings want dat zit er niet op.
Hij zal geen gaten moeten boren in zijn moto en er kan een binnenband in het wiel gemonteerd worden want het ventielgaatje in de velg zal op de juiste plaats staan.
Etc....

:peepwall:

Nu snap ik motards als Muug beter, een vergelijkbare KTM om te genieten van de baan en lichte offroad en een echte enduro voor endurowerk.

En Koeno, voor alle duidelijkheid, dit was een leuk filmpje om naar te kijken. ;)

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waarom kijk ik toch naar zo'n filmkes

Post by Koeno »

bompa wrote: 11 Apr 2021 20:02 Als je zo gaat rijden met die moto ben je dan niet beter af met een echte enduro?
Terechte vraag...

Ik denk dat dat deels "het avontuur" maakt?

Waarom trekt SjaakR1 (of firebladesjaak) met een totaal ongeschikte motor op wereldreis?
Kon hij toch evengoed een allroad of enduro nemen?
Image
Image

Waarom zou je met een 2CV'tje door de woestijn willen trekken als dat ook met een landcruiser kan...

Ik denk net.... omdat het net (niet) kan?

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waarom kijk ik toch naar zo'n filmkes

Post by Muug »

Droopy wrote: 12 Apr 2021 11:36 Nu snap ik motards als Muug beter, een vergelijkbare KTM om te genieten van de baan en lichte offroad en een echte enduro voor endurowerk.
Oh, maar ik heb diverse keren gelijkaardige toeren uitgehaald moet mijn zware KTM hoor.
Man, had ik een helmcamera gehad toen in Wales, daar tijdens de March Moon Rally, mannekes toch ge zou nog serieus verschoten zijn.
Niet van mijn rijkunsten, maar van de vele keren dat de KTM er zonder mij vandoor ging, omdat ik er de controle over verloor, bvb steil en scheef bergop, op natte mossige rotsgrond overgroeid met de dikste boomwortels die ge kunt bedenken.

Wat fotootjes, waar ik niet noodzakelijk op sta:
Image

Image

Image

Image

Image

Tien jaar geleden toch alweer.

Nee, op een gegeven moment heb je gewoon geen zin meer om te zwoegen en te zweten om ergens boven te geraken. En dan koop je iets lichters.
Het zijn gewoon fases waar je door moet. :mrgreen:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Waarom kijk ik toch naar zo'n filmkes

Post by duibhce Kaelann »

Koeno wrote: 12 Apr 2021 12:04 Ik denk dat dat deels "het avontuur" maakt?

Waarom trekt SjaakR1 (of firebladesjaak) met een totaal ongeschikte motor op wereldreis?
Kon hij toch evengoed een allroad of enduro nemen?
Sjaak ken ik (na meermaals de nodige pintjes en andere alcohol gedeeld te hebben :mrgreen: ) ondertussen al wel een beetje en daar zijn volgens mij twee redenen voor. De eerste reden haalt Sjaak zelf ook altijd aan: het is leuker om te reizen met de motor waar je je hart aan verloren hebt, de minpunten en moeilijke momenten ga je die motor veel gemakkelijker vergeven.

De tweede reden telt volgens mij evengoed mee: zulke dingen doen met een totaal onaangepast voertuig trekt veel aandacht en als je van avontuurlijk reizen je beroep hebt gemaakt vertaalt extra aandacht zich in extra inkomsten.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Waarom kijk ik toch naar zo'n filmkes

Post by Blackbert »

Die laatste foto, weak bridge lane als ik mij niet vergis. Smalle kronkelaanloop tussen hagen en dan ineens steil omhoog in het bos.
Buiten Loz, Timpo en nog enkele locals met een enduroke en skills is daar maar ene zware KTM bovengeraakt toen, dankzij de motorbeheersing en de ballen om full trottle te gaan van de rijder.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Waarom kijk ik toch naar zo'n filmkes

Post by F M »

Hmmm, nu zijn wij natuurlijk benieuwd over welke KTM dat gaat... :?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Waarom kijk ik toch naar zo'n filmkes

Post by Blackbert »

Een 950S, met een in the UK wonende Aussie aan het stuur.
Maar die gast had kijktechniek en evenwicht, en de ballen om dat kot wijd open te houden intussen.
Puur op power naar boven, kwispelend als een jong hondje.
Image
Last edited by Blackbert on 13 Apr 2021 09:35, edited 1 time in total.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Waarom kijk ik toch naar zo'n filmkes

Post by F M »

Dat valt me tegen :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Waarom kijk ik toch naar zo'n filmkes

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 12 Apr 2021 12:25
Image
Die laatste foto is inderdaad op de weak bridge lane maar volgens mij was dat van een jaar eerder dan het jaar dat jij erbij was? Het memorabele jaar dat Cothem zijn schouder brak, Blackbert zijn eend onder ging en ikzelf mijn naam op ADV veranderde naar Tom Diesel. Schoon herinneringen. (Ik heb ondertussen de metadata van de foto bekeken en die is inderdaad van 2010, niet van 2011. Ik dacht wel dat ik de foto van ergens kende. ;) )
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Waarom kijk ik toch naar zo'n filmkes

Post by F M »

Muug wrote: 12 Apr 2021 12:25 Image
Dat ziet er een intens gelukkige mens uit !
:mrgreen: :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waarom kijk ik toch naar zo'n filmkes

Post by Muug »

Je hoeft daarvoor zelfs niet de metadata te controleren, je kan die foto's gewoon terugvinden op de persooniljke fotosite van mr. Blackbert himself ;)
Ik heb inderdaad enkele jaargangen gemixt. Moet kunnen, het is maar ter illustratie. ;)

@FM: soms vraagt een mens zich af.... :grin: Maar kan die lelijke foto niet kleiner? :shock:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Waarom kijk ik toch naar zo'n filmkes

Post by duibhce Kaelann »

Blackbert wrote: 13 Apr 2021 06:34 Die laatste foto, weak bridge lane als ik mij niet vergis. Smalle kronkelaanloop tussen hagen en dan ineens steil omhoog in het bos.
Weak Bridge Lane... ik heb die (een jaar later?) wijselijk aan mij voorbij laten gaan op de XTZ660 :whistling:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Waarom kijk ik toch naar zo'n filmkes

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 13 Apr 2021 11:17 Je hoeft daarvoor zelfs niet de metadata te controleren, je kan die foto's gewoon terugvinden op de persooniljke fotosite van mr. Blackbert himself ;)
Ik heb inderdaad enkele jaargangen gemixt. Moet kunnen, het is maar ter illustratie. ;)

@FM: soms vraagt een mens zich af.... :grin: Maar kan die lelijke foto niet kleiner? :shock:
Geschiedenisvervalsing! :twisted: :twisted: :twisted:

:ricky: :ricky: :ricky:
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Waarom kijk ik toch naar zo'n filmkes

Post by Tom Thumper »

duibhce Kaelann wrote: 13 Apr 2021 12:16 Weak Bridge Lane... ik heb die (een jaar later?) wijselijk aan mij voorbij laten gaan op de XTZ660 :whistling:
Wel ik ben er vrij zeker van dat ik met de Ténéré boven geraakt zou zijn moest de weg niet versperd geweest zijn door gevallenen. Maar ja, een tweede poging doen en dan afgaan, dat zou mijn ego echt niet aangekund hebben. :lol:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Waarom kijk ik toch naar zo'n filmkes

Post by duibhce Kaelann »

Tom Thumper wrote: 13 Apr 2021 13:08 Wel ik ben er vrij zeker van dat ik met de Ténéré boven geraakt zou zijn moest de weg niet versperd geweest zijn door gevallenen. Maar ja, een tweede poging doen en dan afgaan, dat zou mijn ego echt niet aangekund hebben. :lol:
op een motor die voor mij een even kleine pocketbike is als de Tenere voor jou zou ik ook wel een poging gedaan hebben (of 2, of 3 ...) :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply