Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 28 Apr 2021 13:47 dan blijft er tevens meer geld over voor de arts, die zelf minder met die vervelende, zieke patiënten in contact moet komen.
win-win
ehm
Als we de familie van de stervende niet meetellen, dan wel inderdaad. :shock:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

dat kan niet gemeten of becijferd worden,
dus geen statistiek
en dus niet van belang.

itt Belgen, Fransen, Spanjaarden, ... accepteren de Nederlanders dat.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 28 Apr 2021 15:33 itt Belgen, Fransen, Spanjaarden, ... accepteren de Nederlanders dat.
Dat zou ik dan toch ergens willen lezen. :|
Merk op dat ik u niet tegenspreek.
En er zijn wel degelijk SF-boeken waarin dergelijke scenario's nog een pak verder uitgewerkt worden. Een zieke krijgt een "code". De code bepaalt welke zorgen ie krijgt. Iemand zonder economisch nut wordt in zo'n maatschappij liever niet ziek. :(
Boekhoudkundig gesproken is dat zeker voordelig.
Het hangt er van af of je als maatschappij welvaart of welzijn belangrijk acht....

User avatar
Blackbert
Posts: 3445
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Blackbert »

Muug wrote: 28 Apr 2021 15:43
TuttoTerreno wrote: 28 Apr 2021 15:33 itt Belgen, Fransen, Spanjaarden, ... accepteren de Nederlanders dat.
Dat zou ik dan toch ergens willen lezen. :|
Merk op dat ik u niet tegenspreek.
En er zijn wel degelijk SF-boeken waarin dergelijke scenario's nog een pak verder uitgewerkt worden. Een zieke krijgt een "code". De code bepaalt welke zorgen ie krijgt. Iemand zonder economisch nut wordt in zo'n maatschappij liever niet ziek. :(
Boekhoudkundig gesproken is dat zeker voordelig.
Het hangt er van af of je als maatschappij welvaart of welzijn belangrijk acht....
Hmm, precies Trumpland ...
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

Ah ja, 't was allemaal veel beter toen de nonnekes nog den baas waren in de ziekenhuizen ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 28 Apr 2021 19:42 Ah ja, 't was allemaal veel beter toen de nonnekes nog den baas waren in de ziekenhuizen ...
Wat dat betreft kan ik u zeker een bezoek hier aanraden: https://www.notredamealarose.be/nl/. Het oudste hospitaal van Europa, wereldwijd bekend indertijd. Voor een bezoek moet je 3-4 uur rekenen. Zoveel is er te zien. :thumbsup:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Tom Thumper »

OzzePaa wrote: 28 Apr 2021 19:42 Ah ja, 't was allemaal veel beter toen de nonnekes nog den baas waren in de ziekenhuizen ...
Dat zou ik in Ierland niet hardop zeggen...
Me gusta la moto, me gustas tu.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Tom Thumper wrote: 29 Apr 2021 10:59
OzzePaa wrote: 28 Apr 2021 19:42 Ah ja, 't was allemaal veel beter toen de nonnekes nog den baas waren in de ziekenhuizen ...
Dat zou ik in Ierland niet hardop zeggen...
Er gaat altijd wel een regio/land zijn waar ge bepaalde dingen niet moogt zeggen.
Met die vorm van politieke correctheid kunnen we beter allemaal gewoon zwijgen :lol:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Tom Thumper »

Koeno wrote: 29 Apr 2021 11:25
Tom Thumper wrote: 29 Apr 2021 10:59 Dat zou ik in Ierland niet hardop zeggen...
Er gaat altijd wel een regio/land zijn waar ge bepaalde dingen niet moogt zeggen.
Met die vorm van politieke correctheid kunnen we beter allemaal gewoon zwijgen :lol:
Kindelijken gedumpt in massagraven door nonnen, kinderen verhandeld door nonnen, vrouwen als slaven behandeld door nonnen niet mogen goed praten heeft weinig met politieke correctheid te maken. En degene die dat toch wenst te doen kan dus inderdaad beter zwijgen.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Dus elke non is slecht. En je kan daardoor van geen enkele non nog iets goed zeggen?
Misschien kan je dan beter ook zwijgen ja...
Zulke veralgemeningen zijn beetje nutteloos....

KLein voorbeeldje:
Harold Shipman was een huisarts die ongeveer 200mensen vermoord heeft.
John Bodkin Adams, William Palmer waren ook huisarts en beetje moordenaar.
Dus mogen we nooit nog zeggen dat huisartsen mensen redden/helpen want er zat wel eens een seriemoordenaar tussen...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Koeno wrote: 29 Apr 2021 12:01 Dus elke non is slecht.
Koeno, den Tom had het over Ierland.... niet over alle nonnen... :whistling:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

Awtsj :wall: 'k Had er hierboven beter een green smiley bijgezet precies... ;)
Maar Tom's, ongetwijfeld schrikwekkend :!: voorbeeld is mijgedacht toch lichtelijk verschillend met wat ik weet over het H.Hart hier ter plekke.
Er staat trouwens TEhuis (wat nooit goed is :tongue: ) inplaats van zieken-huis :?
https://www.ad.nl/buitenland/800-babyli ... kgo.com%2F

Één ding weet ik wél uit eerste hand : als in een uit sociale (ja zelfs katholieke) overtuiging opgerichte BW de directeur na decennia opgevolgd wordt door een manager, dat dat absoluut niet ten goede komt van de minder-validen die er werken.

En Muug : :idea: een volgende MPR naar Pays des Collines met oog voor het historisch-culturele :?: ;)
Last edited by OzzePaa on 29 Apr 2021 12:18, edited 1 time in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Tom Thumper »

Koeno wrote: 29 Apr 2021 12:01 Dus elke non is slecht. En je kan daardoor van geen enkele non nog iets goed zeggen?
Misschien kan je dan beter ook zwijgen ja...
Zulke veralgemeningen zijn beetje nutteloos....

KLein voorbeeldje:
Harold Shipman was een huisarts die ongeveer 200mensen vermoord heeft.
John Bodkin Adams, William Palmer waren ook huisarts en beetje moordenaar.
Dus mogen we nooit nog zeggen dat huisartsen mensen redden/helpen want er zat wel eens een seriemoordenaar tussen...
En heb ik dat dan ook maar ergens gezegd of geschreven of ook maar geïnsinueerd? Op de statement dat het met de nonnen vroeger allemaal beter breng ik nuance aan door Ierland te stellen maar dat mag blijkbaar niet? En jij gaat melken over politieke correctheid?
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Tom Thumper »

OzzePaa wrote: 29 Apr 2021 12:12 Awtsj :wall: 'k Had er hierboven beter een green smiley bijgezet precies... ;)
Maar Tom's, ongetwijfeld schrikwekkend :!: voorbeeld is mijgedacht toch lichtelijk verschillend met wat ik weet over het H.Hart hier ter plekke.
Er staat trouwens TEhuis (wat nooit goed is :tongue: ) inplaats van zieken-huis :?
https://www.ad.nl/buitenland/800-babyli ... kgo.com%2F

Één ding weet ik wél uit eerste hand : als in een uit sociale (ja zelfs katholieke) overtuiging opgerichte BW de directeur na decennia opgevolgd wordt door een manager, dat dat absoluut niet ten goede komt van de minder-validen die er werken.
Er zijn zeker voorbeelden waar er meer menselijkheid was ten tijden van de nonnekes, ik ken voorbeelden waar het veel slechter was, dus veralgemeningen zijn nooit goed.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

Tom Thumper wrote: 29 Apr 2021 12:16 ...... dus veralgemeningen zijn nooit goed.
Hielegaans takkoord, agreed, daccord, einverstanden, sono d'accordo :headbang: :stupid:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Tom Thumper wrote: 29 Apr 2021 12:14 En heb ik dat dan ook maar ergens gezegd of geschreven of ook maar geïnsinueerd? Op de statement dat het met de nonnen vroeger allemaal beter breng ik nuance aan door Ierland te stellen maar dat mag blijkbaar niet? En jij gaat melken over politieke correctheid?
Wie begon er met melken...
Maar ge hebt gelijk hoor.... stoute ik... zomaar iets durven neerpennen at de machtige thumper niet aanstaat...
man man...

salut en de kost.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Tom Thumper »

Koeno wrote: 29 Apr 2021 13:10
Tom Thumper wrote: 29 Apr 2021 12:14 En heb ik dat dan ook maar ergens gezegd of geschreven of ook maar geïnsinueerd? Op de statement dat het met de nonnen vroeger allemaal beter breng ik nuance aan door Ierland te stellen maar dat mag blijkbaar niet? En jij gaat melken over politieke correctheid?
Wie begon er met melken...
Maar ge hebt gelijk hoor.... stoute ik... zomaar iets durven neerpennen at de machtige thumper niet aanstaat...
man man...

salut en de kost.
:lol:
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TRooPER »

:whip: zijn dat hier ook al 'corona' korte lontjes :whip: :mrgreen:

moet er nog olie zijn :peepwall:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TRooPER »

heel veel zin in een 'toogbabbel', maar dat mag zelfs nog niet als de 'terrassen/cafés" opengaan.

spontaniteit WEG als ge al een tafelke moet reserveren en tellen met hoeveel ge zijt in uw bubbel....

Ik ga mijn eigen Toog op wieltjes maken en zo een café binnenwandelen :mrgreen:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

TRooPER wrote: 29 Apr 2021 18:56 heel veel zin in een 'toogbabbel', maar dat mag zelfs nog niet als de 'terrassen/cafés" opengaan.

spontaniteit WEG als ge al een tafelke moet reserveren en tellen met hoeveel ge zijt in uw bubbel....

Ik ga mijn eigen Toog op wieltjes maken en zo een café binnenwandelen :mrgreen:
Of zoiets in elkaar timmeren? Ge hebt een jaar tijd gehad eigenlijk eh. ;)
Image

Locked