Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Stefke
Posts: 2906
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

duibhce Kaelann wrote: 18 May 2021 22:21
Stefke wrote: 18 May 2021 22:14 ??? goed lezen is precies ook niet simpel... :mrgreen:
't is inderdaad niet simpel. Want ik had gelezen dat uw klant een rijbewijs A wilt om met iets anders te kunnen rijden dan de Zero S die hij al heeft. Maar het lijkt me zeer straf dat ge met een Zero S zou mogen rijden zonder een volwaardige A. Dus ik heb dat precies niet goed gelezen...
Jawel, goed gelezen, ik heb mij dat ook afgevraagd. Maar blijkbaar zou die Zero op 11kw ingeschreven zijn. Dus mag die met zijn B-rijbewijs 1989 rijden met zo'n ding. Terwijl ze blijkbaar pas sinds dit jaar op 11 kw leverbaar zijn volgens de Zero-site. :dontknow:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 19 May 2021 14:39 Jawel, goed gelezen, ik heb mij dat ook afgevraagd. Maar blijkbaar zou die Zero op 11kw ingeschreven zijn. Dus mag die met zijn B-rijbewijs 1989 rijden met zo'n ding. Terwijl ze blijkbaar pas sinds dit jaar op 11 kw leverbaar zijn volgens de Zero-site. :dontknow:
Zo had ik het ook gelezen: rijbewijs B en dus een 125 of een lichte e-moto.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by bompa »

Muug wrote: 18 May 2021 22:46
Stefke wrote: 18 May 2021 22:14
??? goed lezen is precies ook niet simpel... :mrgreen:
:lol:
Het is de fout van dat glas cava. :w00t:
Afin, dus, ik bedoelde Koeno vaneigens. :thumbsup:
Ok ,Ik had alles al is terug een paar keer overlopen , en zag eigenlijk niks als iets van veren en ne zero ,dacht al da ik iets gemist had :mrgreen: :grin: :thumbsup:

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Bij »

Gisteren met die propere moto naar het werk gereden.
In het naar huis rijden in een hoosbui terecht gekomen in Herentals... paar centimeter water op de baan...
Dus nu terug ne vuile moto maar het vertrouwen heeft toch wel een boost gekregen met die regenbui :mrgreen: :mrgreen:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Koeno
Posts: 3204
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

't schoot mij te binnen dat mijne GSa op vorige allroad cursus soms wat moeite kreeg met starten...
Batterij uitgemeten, en die zakt zowaar tot 7v tijdens 1e startpoging...
bij een 2e startpoging zakt ze tot net 9v....

Dat lijkt mij iets te zwakskes, dus alvast nieuwe batterij besteld...

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Edde gij een chanceke!
Zitten daar trouwens geen twee accu's in? Een startaccu en een huishoudaccu. Want met al die computers en servo's overal zeg. :grin:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Raketman »

Ik ging vandaag mijne zoon nekeer de Victoria laten starten...bleek elektrisch helemaal dood te zijn. Het 6V-batterijke is eraan. Deze winter nog nagezien op vloeistofniveau, hield nog lading etc. Nu de helft van de vloeistof weg en de droogstaande helft van de platen volledig gesulfeerd natuurlijk. En dit gevaarte gaat nergens naartoe zonder de batterij, want die is nodig om de magneten van de dynamo te bekrachtigen (in tegenstelling tot bvb de Hercules, die kan perfect draaien en rijden zonder zijn batterij).

Batterijen zijn toch vieze beestjes zenne :? ...
Nil volentibus arduum

User avatar
Stefke
Posts: 2906
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

De Tracer GT gaan ophalen in de garage, die had een onderhoudje nodig. En een nazicht van de CruiseControl. Die begon weer wispelturig te doen, soms wel soms niet, dan weer uitvallen. Maar kijk er zit een terugroepactie op de CC's. Ttz, de remlichtschakelaar van de voorrem zou een boosdoener kunnen zijn in het uitvallen van de CC. Dus die wordt door Yamaha op alle Tracers vervangen. Helaas bleek dat niet de oplossing voor mijn probleem. Na uitlezen van de moto bleek de fout in het koppelingshendel te zitten. Als je die intrekt moet de CC ook afslaan. Blijkbaar zat er te veel vrije slag op de koppeling waardoor de schakelaar om de CC te deactiveren in werking trad. Dus soms wel, soms niet, bijzonder irritant. Maar dat probleem is nu opgelost. :rayof:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Droopy »

Bij wrote: 20 May 2021 12:21 Gisteren met die propere moto naar het werk gereden.
In het naar huis rijden in een hoosbui terecht gekomen in Herentals... paar centimeter water op de baan...
Dus nu terug ne vuile moto maar het vertrouwen heeft toch wel een boost gekregen met die regenbui :mrgreen: :mrgreen:
Vandaag voor de elvendertigste keer mogen uitleggen aan iemand waarom ik met zo'n kl*te weer liever met de moto naar het werk rij ivp met de gebruikelijke elektrische fiets. :?

't Zal wel aan mij liggen zeker. :lol:

Koeno
Posts: 3204
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Muug wrote: 21 May 2021 17:05 Edde gij een chanceke!
Zitten daar trouwens geen twee accu's in? Een startaccu en een huishoudaccu. Want met al die computers en servo's overal zeg. :grin:
Gisteren het noodlot wat proberen tarten...
gaan rijden, beetje waar de weg weg is....
hoe moeilijker het terrein werd, hoe meer ik begon stil te vallen...... en hoe moeilijker dat spel wou starten...

'k hoop dat batterij asap toekomt (of sowieso voor zaterdag) anders gaan ze mij daar regelmatig mogen depanneren...

Ondertussen een grens ontdekt van de GS...
Als het spoor smal en diep wordt... dan worden de cilinders een soort van anker...
Gelukkig kon ik met ESA de vering in de hoogte sturen :p

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Gelijk de Citroëns effenaf :mrgreen:

Ik kan u zelfs nog iets leren: op zeer smalle paadjes in de Alpen kan het gebeuren dat de (steile) bergwand in de weg zit van de cylinder.... dan pas begint ge te zweten, want aan de andere kant gaapt de afgrond.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by duibhce Kaelann »

Gisteren toerke gedaan door Oost-Brabant met de T7 en de Terra langs de kleinste (meerendeel asfalt) wegskes die we konden vinden. :ricky: Veel wielertoeristen op de baan, vooral in het Vlaamsche gedeelte.
Wel leuk om terug een lunch op een terraske te kunnen doen in Hoegaarden. :thumbsup:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

duibhce Kaelann wrote: 24 May 2021 12:19 Gisteren toerke gedaan door Oost-Brabant met de T7 en de Terra langs de kleinste (meerendeel asfalt) wegskes die we konden vinden. :ricky: Veel wielertoeristen op de baan, vooral in het Vlaamsche gedeelte.
Wel leuk om terug een lunch op een terraske te kunnen doen in Hoegaarden. :thumbsup:
Inderdaad mooie streek daar, met véél "klein wegskes" :grin: In Hoegaarden vertrekt er "tussen" de gebouwen van de gelijknamige brouwerij een plezant wegske naar de St Katherina-kapel in Hautthem 8-) ... Bompa weet dat ook zijn trouwens ;) :lipsrsealed2:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1217
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

naar de TüV keuring geweest met de Guzzi.

74 euro armer voor een ander plakkerke op de plaque (en een stempelke op het inschrijvingsbewijs).

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

TuttoTerreno wrote: 25 May 2021 16:53 naar de TüV keuring geweest met de Guzzi.

74 euro armer voor een ander plakkerke op de plaque (en een stempelke op het inschrijvingsbewijs).
Jezus-Maria-Jozef :o :shock: Hopelijk gaan ze voor de hier klaarblijkelijk ook ophande zijnde "keuring ten behoeve van onze veiligheid" niet te rade bij onze "grundliche Nachbarn" wat dit betreft. :pillepalle: :rifle:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 24 May 2021 13:41
duibhce Kaelann wrote: 24 May 2021 12:19 Gisteren toerke gedaan door Oost-Brabant met de T7 en de Terra langs de kleinste (meerendeel asfalt) wegskes die we konden vinden. :ricky: Veel wielertoeristen op de baan, vooral in het Vlaamsche gedeelte.
Wel leuk om terug een lunch op een terraske te kunnen doen in Hoegaarden. :thumbsup:
Inderdaad mooie streek daar, met véél "klein wegskes" :grin: In Hoegaarden vertrekt er "tussen" de gebouwen van de gelijknamige brouwerij een plezant wegske naar de St Katherina-kapel in Hautthem 8-) ... Bompa weet dat ook zijn trouwens ;) :lipsrsealed2:
Is da dat gelijkloopt met de snelweg of met die berg erin .Moet eerst is op de landkaart zien, want jij hebt met mij al door zoveel klein wegeltjes gereden da ik niet momentelijk kan zeggen ja da is daar. :thumbsup:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1217
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

OzzePaa wrote: 25 May 2021 21:54
TuttoTerreno wrote: 25 May 2021 16:53 naar de TüV keuring geweest met de Guzzi.

74 euro armer voor een ander plakkerke op de plaque (en een stempelke op het inschrijvingsbewijs).
Jezus-Maria-Jozef :o :shock: Hopelijk gaan ze voor de hier klaarblijkelijk ook ophande zijnde "keuring ten behoeve van onze veiligheid" niet te rade bij onze "grundliche Nachbarn" wat dit betreft. :pillepalle: :rifle:
in DE is het tweejaarlijks.

dat verzacht de pijn, maar het blijft een volstrekt nutteloze handeling.

Koeno
Posts: 3204
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Gisteren intermediate training gedaan bij Backtrail...
Vandaag genoten van spierpijn...

Alweer superveel bijgeleerd...

tofste moment was toch om als enige van de groep de kleine cirkels te kunnen rijden...
al had ik zelf niet door of het gelukt was of niet :p
als ik het goed door heb was het een cirkel met diameter van 4meter en grind ondergrond...

Het heuveltje op & af was ook leuk en de balkjes rijden vind ik ook machtig...

Altijd grappig om te beseffen dat quasi elke oefening neerkomt op Kijken.. Kijken... KIJKEN!!!! (Wat instructeur ook regelmatig moest brullen :p )

de zandbak was een raar fenomeen... Eerste passage, perfect erdoor... nadien ging het enkel mis...
De laatst passage was de pijnlijkste... net aan het einde controle verloren en GSa smeet mij niet in het zand, maar terug op verharde ondergrond... verstraler afgebroken, gopromount afgebroken en knipperlicht verwrongen (die laatste is wel nog te redden).
Mijn 2 metalen drinkbussen zien er iets avontuurlijker uit en de cilinderbeschermers hebben hun werk gedaan...

Schouder/arm & bovenbeen hebben het wat lastig....
Niet nodig te zeggen dat elke oefening daarna wat lastiger ging zeker?

Bij het leren driften zat de "ik wil liefst niet meer op grond belanden"-feelings er nog in, en dat ging dus niet zo vlot... (terwijl ik dat zelf al wat geoefend had voorheen)
De elephant turn was rampzalig omdat ik gewoon de kracht in de benen niet meer had...

De allroad rit die nadien volgde was zelfde laken een broek...
krampen in het bovenbeen en dus nooit echt "genoten" van het moment....

alweer een dagje waarin ik véél vertrouwen kon tanken in de GSa, ongeloofelijk wat dat ding allemaal kan...
zelfs met nen sukkelaar zoals mij aan't stuur.... Deze keer ook gefilmd, maar beeldmateriaal moet ik nog in elkaar flansen
eerste versie

Nu de zoektocht beginnen naar vervangstukken...

grootste issue:
De versleten batterij was niet enige oorzaak van moeilijk starten...
'k Vermoed dat ik de startmotor maar beter eens kan gaan onderzoeken...
want begint echt wel beschamend te worden om zooooo moeilijk te starten tot het punt dat je gewoon twijfelt of het nog wel gaat lukken...

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Allez het was plezant!!!
Toch best volle agenda, zo een dag. Je zou van minder zeer moe zijn.

Koeno
Posts: 3204
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

moest iemand mij nu zeggen: Koen, ge krijgt 20moto's naar keuze als ge op uwe moto stapt en 20km rijdt....
awel kzou gejossed zijn... want ben niet in staat op mijn been over ne moto te zwieren momenteel...
elke spier in mijn lijf doet zeer (deels van het vallen, deels van het oprapen en deels van soms wat gespannen op de moto te staan/zitten :p )

Locked