Dagtripfoto.

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Locked
User avatar
julien
Posts: 63
Joined: 31 Dec 2012 05:42

Re: Dagtripfoto.

Post by julien »


User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Mij lukt het niet om foto's te trekken onderweg. Ik ben altijd zo blij dat ik aan het rijden ben! Elke stop is er één teveel. :? 8-)

Online
User avatar
F M
Posts: 5046
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Waaw, superman aan het woord! Heeft geen enkele pauze nodig en blijft de ganse dag aan één stuk in het zadel ! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

at Julien: het ziet er echt verlaten uit. Het 'avontuur' krijgt wel zeer tegenstrijdige commentaren. 'Mooie landschappen' versus 'constant tussen bomen, niets te zien'.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
julien
Posts: 63
Joined: 31 Dec 2012 05:42

Re: Dagtripfoto.

Post by julien »

F M wrote: 31 May 2021 13:20 Waaw, superman aan het woord! Heeft geen enkele pauze nodig en blijft de ganse dag aan één stuk in het zadel ! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

at Julien: het ziet er echt verlaten uit. Het 'avontuur' krijgt wel zeer tegenstrijdige commentaren. 'Mooie landschappen' versus 'constant tussen bomen, niets te zien'.
Is inderdaad niets te zien , een paar jaar geleden hebben ze me kunnen overhalen om hier een tripke met da treintje is gewoon geen kl-ten te zien onderweg :dontknow:

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

F M wrote: 31 May 2021 13:20 Waaw, superman aan het woord! Heeft geen enkele pauze nodig en blijft de ganse dag aan één stuk in het zadel ! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Als ik stop is 't om te pissen of te drinken. Meestal in omgekeerde volgorde: dus eerst drinken.
Wat mooie fotomomenten betreft: ik ben daar dan meestal in een flits voorbij, en om dan nog te gaan keren en draaien om terug op die ene plaats te staan waar 't zicht zo schoon was. :? Daarmee da'k nooit versta dat Ozzepaa altijd zo'n schoon foto's heeft. Ik ga eens bij hem in de leer moeten gaan.
Gisterenmiddag aan mijn gat te voelen is het trouwens al lang geleden da'k nog een superman was. :thumbsdown:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Dagtripfoto.

Post by duibhce Kaelann »

julien wrote: 31 May 2021 13:24 Is inderdaad niets te zien , een paar jaar geleden hebben ze me kunnen overhalen om hier een tripke met da treintje is gewoon geen kl-ten te zien onderweg :dontknow:
Er zijn precies wel meer dingen daar in de buurt waar niks te zien is. Zo is er ook Restaurant Au Milieu de Nul Part
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

duibhce Kaelann wrote: 31 May 2021 15:58
julien wrote: 31 May 2021 13:24 Is inderdaad niets te zien , een paar jaar geleden hebben ze me kunnen overhalen om hier een tripke met da treintje is gewoon geen kl-ten te zien onderweg :dontknow:
Er zijn precies wel meer dingen daar in de buurt waar niks te zien is. Zo is er ook Restaurant Au Milieu de Nul Part
:lol: :lol: :lol: :Oscar: :Oscar: :Oscar: :pillepalle: :pillepalle: :pillepalle: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Dagtripfoto.

Post by TRooPER »

duibhce Kaelann wrote: 31 May 2021 15:58
julien wrote: 31 May 2021 13:24 Is inderdaad niets te zien , een paar jaar geleden hebben ze me kunnen overhalen om hier een tripke met da treintje is gewoon geen kl-ten te zien onderweg :dontknow:
Er zijn precies wel meer dingen daar in de buurt waar niks te zien is. Zo is er ook Restaurant Au Milieu de Nul Part
verser gaat ge uw steakske toch niet vinden.... :mrgreen:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Online
User avatar
F M
Posts: 5046
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Muug wrote: 31 May 2021 15:38 Wat mooie fotomomenten betreft:
Gisteren de verkeerde kant opgereden. De ganse dag miezeren, een tijdje zelfs mist die het zicht tot een kleine 100 meter beperkte.
Ook veel vuiligheid van landbouwvoertuigen op de weg, in combinatie met een vochtige weg was het niet rijden met volle vertrouwen...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

F M wrote: 07 Jun 2021 08:46
Muug wrote: 31 May 2021 15:38 Wat mooie fotomomenten betreft:
Gisteren de verkeerde kant opgereden. De ganse dag miezeren, een tijdje zelfs mist die het zicht tot een kleine 100 meter beperkte.
Ook veel vuiligheid van landbouwvoertuigen op de weg, in combinatie met een vochtige weg was het niet rijden met volle vertrouwen...
Gisteren zondag????
't was toch subliem weer? De hele dag zon en warm!
In Oost- en West-Vlaanderen toch. :grin:

Online
User avatar
F M
Posts: 5046
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Niet in de Oostkantons, Eifel, Luxemburg...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

F M wrote: 07 Jun 2021 12:49 Niet in de Oostkantons, Eifel, Luxemburg...
oela :?

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Dagtripfoto.

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 07 Jun 2021 12:49 Niet in de Oostkantons, Eifel, Luxemburg...
Beter de andere kant van de Ardennen gekozen dan. In Rochefort is de dag een beetje grijs begonnen, maar vroege namiddag op een terraske in Marche-Les-Dames was het al volop zon.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Online
User avatar
F M
Posts: 5046
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

duibhce Kaelann wrote: 07 Jun 2021 13:27
F M wrote: 07 Jun 2021 12:49 Niet in de Oostkantons, Eifel, Luxemburg...
Beter de andere kant van de Ardennen gekozen dan. In Rochefort is de dag een beetje grijs begonnen, maar vroege namiddag op een terraske in Marche-Les-Dames was het al volop zon.
Dus van jou mogen we wel een dagtripfoto verwachten! :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Dagtripfoto.

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 07 Jun 2021 13:57 Dus van jou mogen we wel een dagtripfoto verwachten! :grin:
ALs ik nu foto's had genomen, hé... :lol:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

F M wrote: 07 Jun 2021 08:46
Muug wrote: 31 May 2021 15:38 Wat mooie fotomomenten betreft:
Gisteren de verkeerde kant opgereden. De ganse dag miezeren, een tijdje zelfs mist die het zicht tot een kleine 100 meter beperkte.
Ook veel vuiligheid van landbouwvoertuigen op de weg, in combinatie met een vochtige weg was het niet rijden met volle vertrouwen...
Kan ik beamen :stupid:
Maar... :!: Spijt heb ik er niet van ;) Toerke van 520km in zuid-westelijke richting gemaakt en gereden met de beste bochten-carousels en roler-coaster-sjeesbanen tussen zowat Engis en Kauntenbach :ricky: :ricky: :ricky: :rayof: :rayof: :rayof: :rayof:
Voormiddag nog wat vochtige atmosfeer en licht nat wegdek, maar na Tilff droogde het snel op, en alhoewel de zon niet van de partij was, eigenlijk ideaal rijweer om een lang snel rondje te draaien. Mij formidabel gammezeerd 8-) :grin:

Waar onderstaande zwier-en-zwaai-actie plaatsvond moet ik jullie welzeker niet vertellen ...

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Lijkt luxemburgisch te zijn, gezien de ideale bochtenlijnen.
Ge waart zo precies niet alleen. 8-)

Online
User avatar
F M
Posts: 5046
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Awel, die weg rijd ik eigenlijk niet graag (meer). Ik geef de voorkeur aan wat soepeler slingerende wegen ipv die stukken rechte weg, dan hard afremmen en een redelijk scherpe bocht nemen met dan nog die hinderlijke strepen die u zeggen waar je moet rijden, en waardoor ik nog kramperachtiger begin te rijden.

En dan is het altijd weer denken "komt nu de Faan-bocht of is het de volgende" ? :w00t:
I am confused. Oh no, maybe not!

Online
User avatar
F M
Posts: 5046
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

OzzePaa wrote: 07 Jun 2021 14:07 in zuid-westelijke richting gemaakt ... tussen zowat Engis en Kauntenbach
Dan zijde precies toch niet uit Mol vertrokken :lipsrsealed2:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

F M wrote: 07 Jun 2021 15:51
OzzePaa wrote: 07 Jun 2021 14:07 in zuid-westelijke richting gemaakt ... tussen zowat Engis en Kauntenbach
Dan zijde precies toch niet uit Mol vertrokken :lipsrsealed2:
:lol: :lol: ... Hieseh : 'em is precies toch nie zo confused als ik altijd gedacht had ;) :mrgreen: :lol: :thumbsup:
En dan te weten dat aardrijkskunde m'n favoriet vak was :wall:
:foutje: Van hieruit is zuid-westelijk is idd een stuk minder interessant, Frans.
Om in de sfeer te blijven ; jij ging het dus zowat O-Z-O zoeken ... Misschien inderdaad meer vloeind-soepelslingerende kwijl-wegen-zonder-100m-rechtdoor daar, maar die 11km, inclusief de mini-Stelvio-afzink naar Kautenbach laat ik in die contreiën toch nooit links liggen ;) :ricky:

Image

Tussen de redelijk scherpe, krappe en "dichtschroevende" draaikes vind ik het trouwens nogal meevallen wat rechte stukken betreft ...
Je opmerking ivm de "marquage de sécurité" onderschrijf ik. "Ideale" bochtenlijnen zoals Muug ze beschrijft, zou ik dat ook niet noemen ... maar sinds blijkbaar een poging om, samen met een groter geheel van maatregelen, het als te groot bevonden aantal motor-ongevallen in Luxemburg terug te schroeven :geek:
https://transports.public.lu/dam-assets ... listes.pdf

Het grasveldje waar we destijds de Faan zijn linker-tiet vakkundig chirurgisch repareerden, staat trouwens op één van de snapshots ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Locked