Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

Koeno wrote: 30 May 2021 22:03 moest iemand mij nu zeggen: Koen, ge krijgt 20moto's naar keuze als ge op uwe moto stapt en 20km rijdt....
awel kzou gejossed zijn... want ben niet in staat op mijn been over ne moto te zwieren momenteel...
elke spier in mijn lijf doet zeer (deels van het vallen, deels van het oprapen en deels van soms wat gespannen op de moto te staan/zitten :p )
ik ken dat gevoel.
vanaf woensdag gaat ge u weer beter voelen.

de beste manier om zoiets (preventief) aan te pakken: regelmatig joggen/lopen.

het helpt tegelijk ook met de conditie en zo.

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

circuitdag in mettet geboekt.... deze keer met de CB1000R...
De aanwezigheid van ABS op de CB1000 geeft mij een beter gevoel als op de CBR600F...
flauw, i know... maar goed, 't is wat het is...

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Ik ben curieus. ;)

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Raketman »

Op't gemak terug in gang aan het komen. De luggage-carrier van den AT gedemonteerd om te laten poederlakken (was het enige zilveren stuk naast alle zwarte), middenbok van de R45 gedemonteerd, opgelast en terug in vorm geslepen en ook mee om te poederlakken.
Nil volentibus arduum

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Droopy »

Gisteren wou ik het cbr'ke starten maar helaas... om de een of andere reden viel die steeds stil. :cry:

Eerst ging de motor niet hoog in toeren, na het kuisen van de bougie en de regelnaald, het bijregelen van het toerental ging het wat beter maar bleef de motor toch uitvallen.
Een proefritje hielp ook niet, de motor viel elke keer stil bij het lossen van de gashendel. :cry:
Met remreiniger te spuiten ging de motor vlot in de toeren maar verder heeft het ook niets geholpen. Het zal garagisten werk worden vrees ik. :?
Het beestje is +- 14 jaar oud dus er mag eens iets aan mankeren.

De moto's zijn dus terug in de garage gezet en vervangen door een fietstocht met finish aan een strandbar, het kon slechter. 8-) :laughing:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

De moto's zelfs nog nie bekeken/ge-aaid/ geknuffeld/ gekuist/ bereden/vervloekt of ontstoft.
Wel een nieuwe "DruckDifferenzSensor" in den A6 gelepeld en de ECU-Falschmeldung ge-reset.
Geen geel lampjes meer op het dashboard :rayof:

En .... in een zotte bui een tweewielig electrisch ondersteund apparaat aangeschaft. :whistling:
https://www.kalkhoff-bikes.com/nl_be/kh ... excite-blx
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

niet aan de motor, maar wel motorgerelateerd: oordoppen op maat laten maken.
ofte groene smurrie in de oren laten spuiten.

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 09 Jun 2021 09:19 niet aan de motor, maar wel motorgerelateerd: oordoppen op maat laten maken.
ofte groene smurrie in de oren laten spuiten.
Twee keer laten doen bij een verschillend, telkens gerenommeerd, merk. Twee keer mogen ondervinden dat die op maat gemaakte tsjoepen niet "pakken" in mijn linkeroor. Het oorkanaal is ofwel te recht ofwel te vettig :mrgreen: Dus dat blijft niet zitten, het schuift eruit en dempt niet meer. De laatste keer zelfs drie keer opnieuw enkel het linker oordopje laten maken. Het hielp allemaal niet. :?
Sindsdien rij ik dus steeds rond met een dooske vol gele E.A.R. oordopjes. Die dingskes kosten maar zo'n 12 cent per paar als ge dat in een grote doos koopt. :|

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 09 Jun 2021 09:35 Sindsdien rij ik dus steeds rond met een dooske vol gele E.A.R. oordopjes. Die dingskes kosten maar zo'n 12 cent per paar als ge dat in een grote doos koopt. :|
:stupid:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

ik hoop een beetje dat de verschillende frequenties verschillend gedempt gaan worden.

en soms doen de normale oordoppen pijn na een tijdje. zou fijn zijn, mocht ik dat ook kunnen vermijden.

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 09 Jun 2021 10:07
Muug wrote: 09 Jun 2021 09:35 Sindsdien rij ik dus steeds rond met een dooske vol gele E.A.R. oordopjes. Die dingskes kosten maar zo'n 12 cent per paar als ge dat in een grote doos koopt. :|
:stupid:
Ik vraag me wel af hoe motorrijders dat doen als ze voor maanden op motorreis gaan. Een topkoffer vol oordopjes? Verstopt in framebuizen? :dontknow:
Of rijden die gewoon zonder :laughing:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by F M »

Ik gebruik oordopjes enkel op de snelwegen.
En als ik de RT had, gebruikte ik er gewoonweg geen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

Gisteren tijdens "ToerkeHuy" de opmerking gekregen dat "uw achterlicht blijft hangen".
Een wat rare bewoording voor het feit dat de rempedaal-as van den FJR wat droog stond en daardoor wat moeilijk terugveerde.
Dat heeft dan weer tot gevolg dat de remschakelaar inderdaad soms een tijdje "blijft hangen".
Altijd fel licht vanachter dus.

Het verhelpen kostte me verdorie minder tijd dan dees hier neer te pennen ;) :mrgreen:
asje.jpg
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Vorkbeentjes "in lijn" gebracht.
Nieuwe snelkoppelingen gemonteerd aan de tank, nadat er eentje was kapot gesprongen. Nu weet ik hoe een naft-waterval eruit ziet. :shock: :mrgreen:
En ruikt. :peepwall:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 10 Jun 2021 11:54 Vorkbeentjes "in lijn" gebracht.
Nieuwe snelkoppelingen gemonteerd aan de tank, nadat er eentje was kapot gesprongen. Nu weet ik hoe een naft-waterval eruit ziet. :shock: :mrgreen:
En ruikt. :peepwall:
Aha :!: Heb ik iets gemist ... :dontknow: weten we hier over wafferen brommer dat ge het hebt :?: ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Nieuw voorbandje road 5 laten leggen. :ricky:

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Bij »

OzzePaa wrote: 08 Jun 2021 17:52 En .... in een zotte bui een tweewielig electrisch ondersteund apparaat aangeschaft. :whistling:
https://www.kalkhoff-bikes.com/nl_be/kh ... excite-blx
Dat ziet er een schoon veloke uit.
Riemaandrijving is top :thumbsup:
Uit ervaring weet ik ondertussen dat ge best alle 5000 km die tandjes van die riem voorziet van een dun laagje siliconespray. ;) Anders begint die te piepen en dat is gewoon irritant :mrgreen:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by F M »

Bij wrote: 15 Jun 2021 12:14 Riemaandrijving is top :thumbsup:
Uit ervaring weet ik ondertussen dat ge best alle 5000 km die tandjes van die riem voorziet van een dun laagje siliconespray. ;) Anders begint die te piepen en dat is gewoon irritant :mrgreen:
Goed om weten, want ik heb er ook één met riemaandrijving besteld. :thumbsup:

Maar ja, 5.000 km... Ik heb met mijn vorige 3.000 km gedaan op 3 jaar. Ik gebruikte die enkel voor naar werk en terug, en die heeft dus heel lang stil gestaan met Corona. Voor mijn plezierritjes rijd ik (nog) niet elektrisch.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Bij »

Tja, ik heb vorig jaar mei mijne gazelle weg gedaan voor een Trek (speed pedelec) Ondanks 3 maanden thuis toch al 7000 km op de teller :mrgreen:
Met 60 km per dag telt da natuurlijk wel snel ;)
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Kandijsiroop - excuseer, remvloeistof vervangen.
Hoe lang moet je remvloeistof laten zitten om zo'n kleurke te krijgen????

Image

Locked