Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by duibhce Kaelann »

de inspuiting zelf eerlijk gezegd zelfs nauwelijks gevoeld. Pas achteraf dat die plek pijnlijk en stijf werd.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 11 Jun 2021 09:34 de inspuiting zelf eerlijk gezegd zelfs nauwelijks gevoeld. Pas achteraf dat die plek pijnlijk en stijf werd.
Dan zijt gij met liefde behandeld geweest :thumbsup:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Muug »

Koeno wrote: 11 Jun 2021 07:47 Ja jong, praat ne mens wat moed in...
Ik heb nen hemelse angst / degou van naalden...
binnen 2 weken eerste pfizer... en niemand die mijn handje mag vasthouden :(
Nergens voor nodig.
De naald die ze bij bloedgeven gebruiken is een pak dikker dan hetgeen ze gebruiken om te vaccineren. Die vaccinatienaald is zo enorm fijn dat ge daar inderdaad niks van voelt. Mits correct en met zachte hand ingebracht. :whistling:

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by zappa »

Astra zeverica, al eentje om niet te vergeten, koortsig, hoofdpijn, grieperig, rillen, gloeien en zo slap als een vodje. Mijn man zelfde vaccin maar geen symptomen.

Die prik was 2x niks zelfs een mug steekt harder. Beetje pijnlijke plek achterna, maar niet te vergelijken met tetanus.
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by F M »

Vandaag voel ik me toch maar wat slapjes na de prik gisteren.

In het Journaal op VRT daarnet toch positieve berichten. Een zeer lage besmettingsgraad voor wie volledig gevaccineerd is, en als je toch besmet geraakt zijn de symptomen meestal verwaarloosbaar.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Muug »

F M wrote: 11 Jun 2021 13:41 Vandaag voel ik me toch maar wat slapjes na de prik gisteren.
Wat ook mijn reden was om vanochtend niet op de moto te springen om naar 't werk te koersen. :thumbsup: Maar tegen 10u of zo was dat ook alweer voorbij. Tegen 12u alweer, maar dat was eerder een hongerflauwte! :grin:

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by robman »

Na 3 uur ...na eerste dosis Pfizer , een pijnlijke arm ....that's it
Bijzonder goede geoliede organisatie , top ! :)

En nu effe afwachten zeker eh .
Die prik is echt niks om van wakker te liggen .

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by duibhce Kaelann »

robman wrote: 11 Jun 2021 17:46 Bijzonder goede geoliede organisatie , top ! :)
:stupid:
inderdaad, alles verliep opvallend vlot, met duidelijke info en instructies. Nauwelijks wachttijden buiten dat verplichte kwartiertje minuten na het spuitje dat je nog even moest blijven zitten.
Vaccinatie was ingepland om 10u28. ben buitengewandeld om 10u48.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Raketman »

Hmm tot nu toe toch verrassend veel (vind ik) klachten die soms wat aanslepen. Wat het zetten van de (en eigenlijk gelijk welke) spuit aangaat : de persoon die ze zet kan daarin al het verschil maken. Zoals Koeno ben ik ook al mijn leven lang gezegend met een rasechte naaldenfobie. In mijn geval zelfs zo erg dat, als ik ze zie aankomen, voor hetzelfde geld ineens wakker word terwijl ik naar een plafond lig te staren met een buil op mijn hoofd :? ...

Deze vaccinatie is dan ook meteen mijn enige positieve ervaring die ik mij kan herinneren waar naalden bij te pas komen...totaal niks gevoeld. Op voorhand gezegd dat het handig kon zijn om er iemand bij te roepen om mij op te vangen. Kijkt gewoon weg meneer...wat ik gedaan heb, efkes naar omhoog gekeken en dan hoorde ik de spuit al in het vuilbakske gaan. Verbazend :shock: :shock: . Terwijl ik een paar weken geleden nog van mijn eigen gedraaid was toen ze mij in't ziekenhuis een infuus probeerden steken voor mijn knieoperatie. Dat was trouwens weer faliekant mislukt. Links begonnen, niks vinden, mijn hele hand geperforeerd, dan flauwgevallen, toen ik wakker werd was er een andere verpleger en zat ze in mijn rechterhand. Altijd dezelfde kak. Maar hier dus nen dikke proficiat voor de verpleegster van het vaccinatiecentrum :thumbsup: .
Nil volentibus arduum

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Marsman »

gisteren mijn tweede spuit gehad: geen enkel probleem. De spuitmadam van dienst wist ook wel hoe ze die naald er vakkundig moest inknallen want ik heb er helemaal niets van gevoeld.
Bij de eerste spuit heb ik 2 dagen met een ietofwat pijnlijke prikplek gezeten en de eerste avond wat hoofdpijn, maar een paracetamolleke heeft dat picobello opgelost.
Nu had de dokter ons wel gezegd dat we normaal gezien weinig last van de vaccinatie zouden hebben omdat we allebei covid hebben gehad en door de reeds aangemaakte antilichamen zouden de gevolgen eerder beperkt moeten blijven. Al heeft mijn wederhelft tot eergisteren met een stijve arm rondgelopen terwijl ze zaterdag al werd gevaccineerd.
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Muug »

Marsman wrote: 11 Jun 2021 20:31 Al heeft mijn wederhelft tot eergisteren met een stijve arm rondgelopen terwijl ze zaterdag al werd gevaccineerd.
Zolang ze die niet schuin omhoog stak was er niks aan de hand... :whistling: :peepwall:

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Stefke »

Maandag een spuit J&J gekregen. Helemaal niks van gemerkt, maandag niet, gisteren niks, vandaag niks... Ik ben dan ook een taaie beer... :mrgreen:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Blackbert »

Ah ja, just.
Zaterdagmiddag een Pfizerke.
Tegen de avond en op zondag zo'n gevoelig stukske arm, gelijk een goeie blauwe plek. Da's al.
17/7 de tweede, ben benieuwd.

Mijn zus vandaag haar eerste, zelfde merk. Een beetje redelijk ziekskes en koppijn.
grease up your baby for a ball on the hill

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Wipr »

Raketman wrote: 11 Jun 2021 19:45 Hmm tot nu toe toch verrassend veel (vind ik) klachten die soms wat aanslepen. Wat het zetten van de (en eigenlijk gelijk welke) spuit aangaat : de persoon die ze zet kan daarin al het verschil maken. Zoals Koeno ben ik ook al mijn leven lang gezegend met een rasechte naaldenfobie. In mijn geval zelfs zo erg dat, als ik ze zie aankomen, voor hetzelfde geld ineens wakker word terwijl ik naar een plafond lig te staren met een buil op mijn hoofd :? ...

Deze vaccinatie is dan ook meteen mijn enige positieve ervaring die ik mij kan herinneren waar naalden bij te pas komen...totaal niks gevoeld. Op voorhand gezegd dat het handig kon zijn om er iemand bij te roepen om mij op te vangen. Kijkt gewoon weg meneer...wat ik gedaan heb, efkes naar omhoog gekeken en dan hoorde ik de spuit al in het vuilbakske gaan. Verbazend :shock: :shock: . Terwijl ik een paar weken geleden nog van mijn eigen gedraaid was toen ze mij in't ziekenhuis een infuus probeerden steken voor mijn knieoperatie. Dat was trouwens weer faliekant mislukt. Links begonnen, niks vinden, mijn hele hand geperforeerd, dan flauwgevallen, toen ik wakker werd was er een andere verpleger en zat ze in mijn rechterhand. Altijd dezelfde kak. Maar hier dus nen dikke proficiat voor de verpleegster van het vaccinatiecentrum :thumbsup: .
Een tip voor een volgende operatie die er hopelijk niet moet komen.....vraag een valium op voorhand. Als het verplegend personeel je probeert om te praten dat pilletje gewoon eisen. Een goed half uur op voorhand en tegen dat ze het infuus komen steken lig je wellicht al in dromenland en als je wakker wordt is de operatie ook voorbij.

Naaldenfobie had ik ook maar met de jaren begin je de trukken van de door te kennen. Nu prikken ze me lek. Als ze in mijn hand beginnen te schuiven met de naald omdat ze naast de ader zitten dan kijk ik ze geïrriteerd aan en maak ze duidelijk dat er nog 5seconden resten, anders moet het ergens anders.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by bompa »

Raketman wrote: 11 Jun 2021 19:45 Hmm tot nu toe toch verrassend veel (vind ik) klachten die soms wat aanslepen. Wat het zetten van de (en eigenlijk gelijk welke) spuit aangaat : de persoon die ze zet kan daarin al het verschil maken. Zoals Koeno ben ik ook al mijn leven lang gezegend met een rasechte naaldenfobie. In mijn geval zelfs zo erg dat, als ik ze zie aankomen, voor hetzelfde geld ineens wakker word terwijl ik naar een plafond lig te staren met een buil op mijn hoofd :? ...

Deze vaccinatie is dan ook meteen mijn enige positieve ervaring die ik mij kan herinneren waar naalden bij te pas komen...totaal niks gevoeld. Op voorhand gezegd dat het handig kon zijn om er iemand bij te roepen om mij op te vangen. Kijkt gewoon weg meneer...wat ik gedaan heb, efkes naar omhoog gekeken en dan hoorde ik de spuit al in het vuilbakske gaan. Verbazend :shock: :shock: . Terwijl ik een paar weken geleden nog van mijn eigen gedraaid was toen ze mij in't ziekenhuis een infuus probeerden steken voor mijn knieoperatie. Dat was trouwens weer faliekant mislukt. Links begonnen, niks vinden, mijn hele hand geperforeerd, dan flauwgevallen, toen ik wakker werd was er een andere verpleger en zat ze in mijn rechterhand. Altijd dezelfde kak. Maar hier dus nen dikke proficiat voor de verpleegster van het vaccinatiecentrum :thumbsup: .
Mijn eerste spuit heb ik niks van gemerkt , tweede spuit was een dikkere naald dan de eerste :o en die deed wel pijn toen de verpleegster ze in mijne arm stak, denk dat ze goedkope spuiten op de kop getikt hebben zegde ze , die naalden zijn te dik , ik heb het zo al niet met naalden :? , maar eenmaal ze er uit was ne stijven arm die avond , en s 'anderendaags niks meer , en nu ben ik er vanaf .

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by diskeletloetje »

Eerste Pfizer : 3 dagen zeer pijnlijke arm en spierpijn in de onderrug en benen.
Tweede pfizer : niks, zelfs geen pijnlijke arm.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by diskeletloetje »

Raketman wrote: 11 Jun 2021 19:45

Deze vaccinatie is dan ook meteen mijn enige positieve ervaring die ik mij kan herinneren waar naalden bij te pas komen...totaal niks gevoeld. Op voorhand gezegd dat het handig kon zijn om er iemand bij te roepen om mij op te vangen. Kijkt gewoon weg meneer...
Lol, toen ik geprikt werd vond die verpleegster het vreemd dat ik toekeek terwijl ze stak. De meeste mensen willen dat niet zien zei ze.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by petervdc »

Super goed, ik wil geen prik
Keep going

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Koeno »

Deze ochtend de 1e pfizer prik.
'k Had sjans met de toedienster der naalden.
Ondanks mijn angst voor naalden en gedoe was het best grappig.

Welke arm meneer? Aah pakt maar links.
Ok, nu ff een prikske...

Ik maar wachten op da prikske, tot ze plots zegt, voila meneer 't is gebeurd.
alleh hup alweer veel stress voor niks.

Op dit moment wel ne stijven... arm wel te verstaan.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Muug »

petervdc wrote: 24 Jun 2021 14:37 Super goed, ik wil geen prik
Heel goed, iemand moet het virus willen opvangen als het gene vat meer heeft op de anderen. :thumbsup:

Post Reply