Zumo XT

Zolang er maar knopjes aan zitten
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo XT

Post by F M »

En wat is er mis met een draad van de gps naar mijn helm?

Een stekkerverbinding die na verloop van tijd naar de knoppen gaat :veryangry:
Om de 3 keer bij het afstappen vergeten dat er een draad van mijn helm naar de gps loopt en een snok aan mijn hoofd krijgen. :veryangry:

Misschien hebben die 2 punten wel een relatie. :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zumo XT

Post by Muug »

Ik denk dat ook de kwestie mee speelt hoeveel tijd je er aan wilt besteden.
De één ziet het als een uitdaging en gaat die ook aan, de ander heeft wel wat beter te doen en wilt voor zijn geld iets volautomatisch.
Het is maar wat je met uw 24u/dag wilt doen.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Zumo XT

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 25 Jun 2021 17:45 Het is maar wat je met uw 24u/dag wilt doen.
de routes rijden die ik in mijn gps gestoken heb, natuurlijk! :ricky:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo XT

Post by F M »

Muug wrote: 25 Jun 2021 17:45 Ik denk dat ook de kwestie mee speelt hoeveel tijd je er aan wilt besteden.
De één ziet het als een uitdaging en gaat die ook aan, de ander heeft wel wat beter te doen
Yep.

Er zijn er die een moto kopen en daar mee willen rijden met de routes die hij in zijn gps gestoken heeft, en er zijn er die moto's kopen, die er tijd insteken die naar hun goesting aan te passen, dan vinden dat het toch niet de ware is, die verkopen en dan weer een andere kopen, er tijd in steken die naar hun goesting aan te passen, enz. ...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

't Is maar wat je graag doet, nietwaar.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zumo XT

Post by Blackbert »

Wanneer je een route, geladen in een Tripy2, start ver van het beginpunt, dan vraagt die beleefd of je begeleiding naar dat punt wil. KISS.

Hoeveel keer vergeet je de zijpikkel uit te zetten voor je afstapt? :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo XT

Post by F M »

Blackbert wrote: 25 Jun 2021 23:55 Wanneer je een route, geladen in een Tripy2, start ver van het beginpunt, dan vraagt die beleefd of je begeleiding naar dat punt wil. KISS.
En? Wat is je punt? :dontknow:

Dat doet de Zumo XT ook...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Zumo XT

Post by OzzePaa »

F M wrote: 26 Jun 2021 03:21
Blackbert wrote: 25 Jun 2021 23:55 Wanneer je een route, geladen in een Tripy2, start ver van het beginpunt, dan vraagt die beleefd of je begeleiding naar dat punt wil. KISS.
En? Wat is je punt? :dontknow:

Dat doet de Zumo XT ook...
En gijzijdegij daar speciaal om half-vier 's nachts voor opgestaan om den Bert gerust te stellen :?: ;) :lol: :thumbsup:

Maar on- topic : ik volg helemaal jou redenering (en die van Schuss) in dezen :stupid:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zumo XT

Post by Blackbert »

F M wrote: 26 Jun 2021 03:21
Blackbert wrote: 25 Jun 2021 23:55 Wanneer je een route, geladen in een Tripy2, start ver van het beginpunt, dan vraagt die beleefd of je begeleiding naar dat punt wil. KISS.
En? Wat is je punt? :dontknow:

Dat doet de Zumo XT ook...
Heb ik hierboven nergens gelezen dat die heel raar begint te doen wanneer je een route start zonder op het beginpunt te staan?
Kan zijn dat ik twee dingen door elkaar haal, daar niet van.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo XT

Post by F M »

Als je nog naar het begin moet is er geen probleem. Als je ergens op de route wil inpikken, dan moet je weten wat je moet doen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Zumo XT

Post by TuttoTerreno »

ondertussen ook geleerd dat de oude "goed op de track liggende" routes die zich nog van vorig jaar op de XT bevonden, door de geupdatete XT helemaal anders herwerkt worden : sorry, geen 40km allroad, neem de nationale baan :wall:


toevallig ontdekt toen ik een deel vd ACT Italy wou rijden waar ik vorig jaar niet toe gekomen was.

het zal wel aan de gebruiker liggen.


@FM : een paar meter de "start" vd route missen, geeft vuurwerk. en niet alleen bij mij, we waren met velen.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Zumo XT

Post by TuttoTerreno »

Blackbert wrote: 27 Jun 2021 10:19
F M wrote: 26 Jun 2021 03:21
En? Wat is je punt? :dontknow:

Dat doet de Zumo XT ook...
Heb ik hierboven nergens gelezen dat die heel raar begint te doen wanneer je een route start zonder op het beginpunt te staan?
Kan zijn dat ik twee dingen door elkaar haal, daar niet van.
yep, start ligt bv aan de andere kant vd straat of een pleintje... en je maakt wat mee.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo XT

Post by F M »

TuttoTerreno wrote: 06 Jul 2021 14:00 ondertussen ook geleerd dat de oude "goed op de track liggende" routes die zich nog van vorig jaar op de XT bevonden, door de geupdatete XT helemaal anders herwerkt worden: sorry, geen 40km allroad, neem de nationale baan :wall:
Misschien ook een gevolg van de firmware-update? Die ik aan me voorbij laat gaan...

Hebben ze het weer verbrod bij Garmin? :dontknow:
Ze hebben alvast wel de traditie dat bij het 'verbeteren' van iets, er op een andere plaats grotere problemen ontstaan.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo XT

Post by F M »

TuttoTerreno wrote: 06 Jul 2021 14:03
Blackbert wrote: 27 Jun 2021 10:19

Heb ik hierboven nergens gelezen dat die heel raar begint te doen wanneer je een route start zonder op het beginpunt te staan?
Kan zijn dat ik twee dingen door elkaar haal, daar niet van.
yep, start ligt bv aan de andere kant vd straat of een pleintje... en je maakt wat mee.
Iets waar ik zorgvuldig rekening mee houd. Ik zorg altijd er zeker van te zijn me al op de route te bevinden voor ik ze opstart. Je moet je pappenheimers kennen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Zumo XT

Post by OzzePaa »

F M wrote: 06 Jul 2021 14:53
TuttoTerreno wrote: 06 Jul 2021 14:00 ondertussen ook geleerd dat de oude "goed op de track liggende" routes die zich nog van vorig jaar op de XT bevonden, door de geupdatete XT helemaal anders herwerkt worden: sorry, geen 40km allroad, neem de nationale baan :wall:
Misschien ook een gevolg van de firmware-update? Die ik aan me voorbij laat gaan...

Hebben ze het weer verbrod bij Garmin? :dontknow:
Ze hebben alvast wel de traditie dat bij het 'verbeteren' van iets, er op een andere plaats grotere problemen ontstaan.
Dat gaat helaas weeris zo zijn, FM :stupid:
Je kan dat mss eens checken met je "oude" firmware. Hier staat er dus 6.20 op en kan ik kan het niet meer controleren of dit ook voor de update gebeurde, maar de wat oudere routes die op mijn XT staan worden bij het aantikken in "Reisplanner/Opgeslagen reizen" onmiddellijk herberekend, zodat de route direct van start naar eindpunt gaat. Allemaal vree korte toerkes dus als het lussen zijn.
MAAR : de routes gegenereerd NA de update hebben dat NIET !
Meer zelfs : hij vraagt nu netjes of je naar het "Begin", het "Dichtsbijzijnde invoerpunt" of het "Eind" wil.
Helemaal proper perfect zoals vorige Zumo's dat deden.
Grote verbetering dus, met de kanttekening dat alle "oude" routes opnieuw van hun respectieve track moeten gegenereerd worden of weer gedownload/van de PC gehaald.
Het probleem van NIET op de route staan als deze geactiveerd wordt, is hiermee eindelijk van de baan.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Zumo XT

Post by OzzePaa »

F M wrote: 06 Jul 2021 14:55
TuttoTerreno wrote: 06 Jul 2021 14:03

yep, start ligt bv aan de andere kant vd straat of een pleintje... en je maakt wat mee.
Iets waar ik zorgvuldig rekening mee houd. Ik zorg altijd er zeker van te zijn me al op de route te bevinden voor ik ze opstart. Je moet je pappenheimers kennen.
Als je dus durft upgraden naar de recentste firmware, is dat een zorg minder, Frans ;) :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo XT

Post by F M »

Euhhh, dat heeft hij altijd gevraagd :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Zumo XT

Post by OzzePaa »

F M wrote: 06 Jul 2021 21:50 Euhhh, dat heeft hij altijd gevraagd :dontknow:
Net als de vorige Zumo's inderdaad ...
Misschien ben ik al zo geconditioneerd door het probleem dat bij de 340 speelde, dat ik m'n navigatie ook altijd pas opstart van de moment dat ik op de route zit.
Je legde bovendien ook al uit dat het probleem met het starten van de route enkel een issue is als je "ergens" wil inpikken op een route gegenereerd vanaf een track (slechts 2 routepunten).
Het "Dichtstbijzijnde tussenpunt" is in dat geval ofwel de start ofwel het eindpunt.
Is het een "rechtstreekse", getekende route met meerdere tussenpunten weet ik het eigenlijk niet goed voor de XT wegens nog nooit geprobeerd, dan brengt hij je misschien ook wel naar het "dichtsbijzijnde invoerpunt" en blijft de route verder onaangeroerd ... maar bij de 340 was dat idd een P.I.T.A.
De "way-around" daartoe is ook al uitgelegd, nl. om er "op zicht" naar toe te rijden, of een punt aan te tikken in de nabijheid van of op de route, de XT er dan een weg naartoe laat berekenen om daar te geraken, en dan, ter plekke OP de route, deze pas te laden en te starten.

Maar ging het hier niet over het actief maken en starten van de route AAN HET BEGIN ERVAN ?
Tutto heeft het toch duidelijk over "dat je wat meemaakt" als "de START aan de andere kant van de straat of een pleintje" ligt . En dat is dus helemaal geen probleem, toch ?
Zijn opmerking ivm "oude" routes die sinds de laatste update herberekend worden als je ze aanklikt in de "Opgeslagen-Reizen-lijst" is helaas weer een voorbeeld van het Garmin-"verbeterings-beleid".
Temeer omdat daar geen verbetering tegenover staat ... mijn euforie daaromtrent is dus duidelijk ongegrond.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Zumo XT

Post by Marsman »

wat updates van garmin betreft heb ik mijn les hier sinds mijn laatste belevenissen ondertussen ook wel geleerd: vanaf nu komt er nooit nog een update binnen. Ze verknoeien immers meer dan dat ze verbeteren.
:devil:

Zo was er ooit een briljante mechanieker bij mijn vorige dealer die slechts één motto had: don't try to fix it if it ain't broken. En hij heeft altijd overschot van gelijk gehad
:thumbsup:

Maar ja... dat ET-gespuis moet aan de waggel blijven, niewaar...
:wall:
:peepwall:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Zumo XT

Post by Koeno »

Marsman wrote: 07 Jul 2021 10:42 Zo was er ooit een briljante mechanieker bij mijn vorige dealer die slechts één motto had: don't try to fix it if it ain't broken. En hij heeft altijd overschot van gelijk gehad
:thumbsup:
En welke motor rij jij alweer?
Verzekerst eentje met trommelremmen voor & achter?
Stereovering?
Carburatoren?
kickstarter ook natuurlijk?

we kunnen natuurlijk overdrijven in elke mogelijke richting want dat is een kunst blijkbaar.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Zumo XT

Post by Marsman »

Koeno wrote: 07 Jul 2021 10:56 En welke motor rij jij alweer?
Verzekerst eentje met trommelremmen voor & achter?
Stereovering?
Carburatoren?
kickstarter ook natuurlijk?

we kunnen natuurlijk overdrijven in elke mogelijke richting want dat is een kunst blijkbaar.

Trommelremmen? Nog nooit gehad.
Stereovering? Da's geleden van mijne Forza250 (vraag maar aan FM)
Carburatoren? Da's geleden van mijne VX800 uit 1993
Kickstarter? Da's geleden van mijne CB500 uit 1976
Alhoewel, op mijne GL1000 van 1977 werd er eentje bijgeleverd, maar ik heb die alleen moeten gebruiken om in de soep te roeren :idea:

Neenee, ik rij met een hedendaagse motor waar ik niet elke dag aan hoef te sleutelen.
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Post Reply