25-07-2021 Mettet

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
Post Reply
Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

25-07-2021 Mettet

Post by Koeno »

2019: Mettet gereden: 1:28:xxx met de CBR 600 F4i

2020: Mettet gereden: 1:38:xxx met de CBR 600 F4I

2021-06-14: Mettet gereden: 1:30:250 met de CB 1000R (met abs)

2021-07-25: Mettet gereden met de CBR 600 F4I

al enkele dagen met argusogen het weer in de gaten gehouden...
Voorspellingen waren nogal donderend... Hele dag onweer en regen voorspeld.
Maar de weergoden waren ons goed gezind. 1 stevige regenbui tijdens de pauze,
maar track was terug droog tegen dat de eerste sessie moest beginnen...

Deze keer dus met de CBR terug op pad... testen of het zin had hem bij te houden...
Eerste sessie was terug aftasten, druk op de pols, motorblok dat vinniger aanvoelt als de CB1000R en vooral.... géén veiligheidsgevoel door ontbreken van de ABS....
Wonder boven wonder (ondanks dat het rechte stuk traag ging) toch 1:29:399 gereden...
Zowaar sneller als met de CB 1000R....

Tussen de sessies dan toch wat ijs op de pols, tijd om te bekomen...

Sessie 2 aanvatten en wonderbaarlijk genoeg ging alles beter...
Deze keer mijzelf toegelaten naar de kilometriek te kijken rond de finishlijn om zo mijzelf te leren dat ik bij 170km/u aan de 150meter bordjes nog tijd genoeg heb om rustig te remmen...
Om zo af en toe de snelheid toch wat op te drijven....
Sessie afgesloten met een beste tijd van 1:28:xxx

Sessie 3 dan maar,
zelfde aanpak als ervoor + focussen op bovenlichaam naast de motor te positioneren...
enkele schrik momentjes toen iemand mij inhaalde en recht voor mij de grindbak in ging...
of toen iemand anders zich in het kleinste gaatje wou duwen waardoor we beide een soort van uitwijkmaneuver deden om een botsing te vermijden...
tijd was niet verbetered...

Middag pauze was regen regen regen...
Maar sessie 4 was droog te rijden...
Zelfde aanpak als ervoor en een beste tijd van 1:27:699

Sessie 5 niet doorgegaan, in de groep voor ons ernstige crash...

Sessie 6: Mijne maat die de laatste 2 jaar enorme vooruitgang geboekt heeft en mij der los af kan rijden nam mij wat op sleeptouw...
geweldig geamuseerd door te kunnen volgen...
afgesloten met een beste tijd van 1:26:506

bizar hoe de dag verlopen is....
bizar hoe de eerste sessie onmiddellijk sneller ging als de CB1000Ra sessies...

nu moet ik wel eventjes bekomen...
dooooodop....

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: 25-07-2021 Mettet

Post by den Bullet »

Fé en Glenn zijn de 21ste geweest (Trackdays):

Image

Eerst in rookie-groep D:
Sessies A.M.: Glenn #1 (1:18.798), Fé #2 (1:23.739)

In Groep 3:
Sessies P.M.: Glenn #1 (1:16.639 ), Fé #15 (1:20.010)

Glenn heeft een R6 injectie, Fé ééntje met carbu's (en dat hoort ge met zijn quick shifter ... :mrgreen: ).

We gaan nu es de tandwielvehoudingen nakijken want het snelheidsverschil was toch goed op te merken. Glenn heeft wel meer circuitervaring, voor Fé was het pas de tweede keer on track en de eerste keer op Mettet.

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 25-07-2021 Mettet

Post by Koeno »

Zo zie je maar dat sommige meer aanleg hebben dan anderen ;-)
De tijden die ik reed waren minder van belang, maar ben blij dat ik mij wat kon focussen op verzitten (het voelde alweer alsof ik als een aap naaste moto zat terwijl de foto's iets anders vertellen) en remtechniek...


Image

Image

Verzitten zal ik toch nog meer moeten op letten, want hier valt op dat mijn voet niet 100% goed staat,
maar ook dat de motor al dicht op het asfalt zit... dus 'k zal wat moeten gaan fitnessen en stretchen om fysiek wat beter te worden :peepwall:
Image

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: 25-07-2021 Mettet

Post by den Bullet »

Koeno wrote: 27 Jul 2021 08:04 Zo zie je maar dat sommige meer aanleg hebben dan anderen ;-)
...
Zo zie ik het toch niet. Naast ons zat een 'team' dat in de namiddag van groep B naar (tragere) groep 4 werd verwezen (R1 en Panigale). Een minder dagje, blijkbaar ...

En een hele dag kurkdroog, dat is ook goed voor het zelfvertrouwen ;)

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 25-07-2021 Mettet

Post by Koeno »

hadden die mannen niet gewoon de laatst mogelijke beschikbare plaatsen geboekt, wetend dat ze niet thuishoren in die groep?

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: 25-07-2021 Mettet

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 27 Jul 2021 09:03
Koeno wrote: 27 Jul 2021 08:04 Zo zie je maar dat sommige meer aanleg hebben dan anderen ;-)
...
Zo zie ik het toch niet.
tutut, zo zie ik het al een jaar of 25... En sommige gaan het nooit leren, zie ook in Chimay... ge zou dan denken dat ge na x jaren en x-rondjes toch stilaan weet welke rijlijn de snellere is... :dontknow: Maar neen.... :dontknow: Dat Fé seconden laat liggen tov Glenn is geen drama, lijkt mij nogal logisch gezien de ervaring (op Mettet...) En er zijn nog zoveel dingen die het verschil (kunnen) maken... :dontknow:
Maar zie, zij rijden wel, ik sta netjes aan de kant te kijken... :peepwall:

Post Reply