Maar bij de GS is het rijden zonder ruit helemaal niet zo leuk, toch niet voor mijn 1m75. Dus maar terug de ruit erop, met een hamsterspoiler erop als kers op de taart, om écht alle wind over me heen te jagen. Lekker comfortabel op de autostrade.
Maar, verdomd, dat is wárm, zo'n windstille stek!!! Stomend heet. Heb je ooit al eens het hoofd van een hond uit het venster van een wagen zien hangen, de oren en de tong flapperend in de wind, lekker verkoelend?! Wel, zo was ik op den duur scheef naast de ruit aan het hangen, om toch maar wat wind te vangen....
Nadien heb ik nog effe met mijn Ktm 950 adventure gereden, zonder ruit inderdaad, en jongens wat was het zálig om de wind doorheen mijn helm en jas te voelen waaien!!!
Gek genoeg hoor en lees ik daarover nooit iets. Je ziet dan overal van die multitesten waar ze de nieuwste GS, Multistrada, Ktm Adventure en Honda AT, H-D PanAm met elkaar op alle punten vergelijken en ze komen gewoon massa's superlatieven te kort in hun lof. Maar dan denk ik na vandaag van verdomd het moet op elk van die moto's toch gigantisch heet zijn???? Om maar te zwijgen over de volledig bekuipte toermoto's, mijn god!
Ah, Ik zal wel weer de enige zijn die hiervoor gevoelig is.
Dus, zie je binnenkort een gekke kerel op zijn GS scheef hangend naast zijn ruit kijkend rijden, wel, dan weet je welke kwast het is!