Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 11 Aug 2021 22:24 verdomme, die gemene vuilbak met ingebouwde flitser staat weer op de meest onzichtbare plaatsen opgesteld in Sint-Niklaas.... :veryangry: De bijhorende auto zie je wel staan maar de vuilbak niet. Die werkt wireless en staat dus wel eens aan de overkant van de straat...
Leve de snelheidsbegrenzers! Beste uitvinding 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Niet geheel akkoord Bullet.
Na twee keer twee weken Duitsland is mijn leuze meer dan ooit:"Leve de discipline!"
Je ziet dat geen traject controle, geen flitscameta's, geen verkeersdrempels, geen asverschuivingen, zelfs geen politie en toch rijden ze daar schoon en proper!🥰

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by F M »

zappa wrote: 12 Aug 2021 00:11 En ze plannen nog enkele van die dingen neer te poten hier :evil: das de reden waarom ik niet meer met de moto naar mijn werk rij, alle 70 (en voorheen 90) banen zijn ineens 50 geworden, zo zaaai !
Wil je naar Leuven verhuizen? Binnenkort op heel het grondgebied van Leuven, inclusief deelgemeenten: zone 30 !
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Hier in Aalst gingen ze de volledige binnenring max 30km/u maken...
kheb toen nog berichtje gestuurd naar ne 'bevriende' politieker met de vraag hoe ze er gingen voor zorgen dat we die max 30 gingen kunnen halen, want nu ist meer stilstaan als rijden....
nooit antwoord op gehad...

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by F M »

Koeno wrote: 12 Aug 2021 09:03 Hier in Aalst gingen ze de volledige binnenring max 30km/u maken...
Aalst loopt achter. In Leuven is het al jaren 30 km/u binnen de ring.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

F M wrote: 12 Aug 2021 09:23 Aalst loopt achter.
Da's ook den eerste keer dat we dat hier horen :lol:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by den Bullet »

Muug wrote: 12 Aug 2021 07:59 Niet geheel akkoord Bullet.
Na twee keer twee weken Duitsland is mijn leuze meer dan ooit:"Leve de discipline!"
Je ziet dat geen traject controle, geen flitscameta's, geen verkeersdrempels, geen asverschuivingen, zelfs geen politie en toch rijden ze daar schoon en proper!🥰
Ik bedoelde de begrenzer die ge zelf op de gewenste snelheid instelt.

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 12 Aug 2021 07:59Na twee keer twee weken Duitsland is mijn leuze meer dan ooit:"Leve de discipline!"
Je ziet dat geen traject controle, geen flitscameta's, geen verkeersdrempels, geen asverschuivingen, zelfs geen politie en toch rijden ze daar schoon en proper!🥰
Say what??
Als er één volk van middenvak- en linksrijders is tegenwoordig, dan zijn het toch wel de Duitsers!
20 jaar geleden was dat wel anders.
Ze houden zich wel aan de snelheid, dat wel, maar schoon en proper rijden zou ik dat toch niet meer noemen.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Mario »

Stefke wrote: 11 Aug 2021 22:24 verdomme, die gemene vuilbak met ingebouwde flitser staat weer op de meest onzichtbare plaatsen opgesteld in Sint-Niklaas.... :veryangry: De bijhorende auto zie je wel staan maar de vuilbak niet. Die werkt wireless en staat dus wel eens aan de overkant van de straat...
wat een idee ook om constant wheelies trekkend door een dorpskom/stadscentrum te rijden !
dan vraag je er wel om natuurlijk :grin: :peepwall:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

Wheelies zorgen er wel voor dat de nummerplaat niet op de foto staat :mrgreen:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

vandaag dus een KTM 65cc voor junior gekocht.

in the middle of nowhere.

maar ineens ben je aan een meer aan de linkse kant, en een heuvel rechts.

de verkoper woonde bovenop die heuvel, in een nieuwbouw paleis met zicht op dat meer, paleis met een drietal aangebouwde garages plus een (veel) grotere schuur met grotere poort.

ik heb enkel gezien wat in 1 garage stond, op schone tapijtjes per merk (I kid you not):

grote mensen Quad (sorry, ken ik niks van)

HQV 701 SM (nieuw, peins ik),

HQV enduro (uit BMW tijden) fonkelend gelijk nieuw,

een Honda 2T crosser, blijkbaar 18j oud, ik dacht dat die recht uit de fabriek kwam,

een volledig gereviseerde KTM SX 65,

en twee Honda's voor kinderen 50cc en 110cc , u raadt het nooit: geen spratje, geen krasje, ongelooflijk.

dat kopen en hebben, is relatief simpel (geldkwestie) maar dat maniakaal kuisen, holy shit ... :twisted:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

ik heb daar ergens veel respect voor maar.ik.kán.dat.niet.

afijn, die SX65, gewoon vh transport met een mat erbovenop is er wat stof/aarde op het zadel gekomen. Awel, dat zal er wellicht voor eeuwig opblijven want -ondanks fanatieke pogingen- ik krijg het er niet af :devil:

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Schussboelie »

TuttoTerreno wrote: 14 Aug 2021 23:47 ik heb daar ergens veel respect voor maar.ik.kán.dat.niet.
That makes two of us!
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

Muug wrote: 12 Aug 2021 07:59 Niet geheel akkoord Bullet.
Na twee keer twee weken Duitsland is mijn leuze meer dan ooit:"Leve de discipline!"
Je ziet dat geen traject controle, geen flitscameta's, geen verkeersdrempels, geen asverschuivingen, zelfs geen politie en toch rijden ze daar schoon en proper!🥰
Het Duitse rijbewijs met punten niet vergeten te vermelden Muug , 8 strafpunten en je mag je rijbewijs een tijdje indienen. :?

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Wel, in Frankrijk hebben ze dat ook. Plus daar bovenop drempels, verkeerslichten die op rood springen als je te snel rijdt, en overal gendarmes.
Liever Duitsland dan toch. 8-)

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by diskeletloetje »

Muug wrote: 16 Aug 2021 10:42 Wel, in Frankrijk hebben ze dat ook. Plus daar bovenop drempels, verkeerslichten die op rood springen als je te snel rijdt, en overal gendarmes.
Liever Duitsland dan toch. 8-)
Vreemd... toen wij er waren zijn we exact nul gendarmes tegengekomen. Of het moet zijn dat we ze niet zagen omdat Lietje te snel reed... Drempels en lichten ja, maar dan hoofdzakelijk in de bebouwde kommen. Maar toch niet van die aard dat het een domper was op de vakantie.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by F M »

:stupid:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

Bwah ... kweetniet ... de Franse wegen en wegskes binnen bebouwde kom (maar OK dat is kwazie overal zo) zijn toch naar mijn ervaring ook niet gespeend van bulten :?
Geen geprefabriceerde met vaste hellingshoek zoals veelal hier ten lande, maar van die "geïntegreerde", ingegoten exemplaren, al dan niet voorzien van geschilderde driehoeken op de flanken. Dikwijls een verrassing hoe die gaan aanvoelen als je erover dendert :mrgreen: :roll: Blauwe lampen niet echt overweldigend aanwezig, nee :stupid:

Maar laatst int Sauerland/Westerwald toch ook fantastische km's onder de wielen gehad op even impeccabele wegen en veel net nief geasfalteerde wegskes :thumbsup: :ricky:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Raar.
Alle drempels hier in de Vogezen zijn dezelfde. Ge weet op voorhand perfect hoe vierkant ze zijn.
En vandaag toch weer acht zwaantjes gezien, plus een paar auto's.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 17 Aug 2021 19:36 Raar.
Alle drempels hier in de Vogezen zijn dezelfde. Ge weet op voorhand perfect hoe vierkant ze zijn.
En vandaag toch weer acht zwaantjes gezien, plus een paar auto's.
Ah ... Maar da komt waarschijnlijk omdat er daar "surveillance augmentée" van kracht is wegens meldingen van een zich per grijze GS verplaatsende hooligan ;) :lol: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Locked