Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by bompa »

Vandaag de batterij van mijne moto geladen, het was weer eventjes geleden dat hij nog is ingang gestaan had, en 't zal nog wel eventjes duren , 'k zit al weer eventjes te sukkelen met mijne rug :( Maar dat komt wel in orde, 't is elke keer al terug redelijk goed gekomen.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by duibhce Kaelann »

Vrijdag met de T7 naar Nederlands Limburg gereden voor Discover Overland 2021. De rest van het weekend te druk bezig geweest om nog iets met de motor te doen. :mrgreen:
Maar na de opkuis met het team wel nog een leuk toertje gedaan in de regio en wat gaan spelen op gravelbaantjes. :ricky:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Donderdagavond moto buiten gezet om vrijdag mee te gaan rijden.
Zondagavond terug binnen gezet zonder hem op te starten of mee te rijden. :bigcry:
Stoute D3-D4. :whip: :whip: :whip:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

de advertentie van de cb1000 nog maar eens vernieuwd...
precies niet veel succes in verkoop...
De 2de handsmarkt lijkt nogal stil te liggen...

ne mens beslist dan eens om ne moto te verkopen... dan werkt de rest van de wereld tegen :p

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Tegen wie zegt ge het ....
De lente is traditioneel erg goed om te verkopen.
Iedereen komt uit zijn winterslaap en wilt zijn geld laten rollen.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

maar ergens heb ik geen zin om te wachten tot lente... want dan zitten we waarschijnlijk met de keuring...
(al zou die geen probleem mogen zijn voor de CB1000 :p )

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by zappa »

Koeno wrote: 20 Sep 2021 21:24 maar ergens heb ik geen zin om te wachten tot lente... want dan zitten we waarschijnlijk met de keuring...
(al zou die geen probleem mogen zijn voor de CB1000 :p )

telt dat ook (die keuring) voor een moto die je verkoopt als vlaamse in 't Waals gewest? :dontknow:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Stelt die vraag binnen een half jaar nog eens. :w00t:

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Schussboelie »

Koeno wrote: 20 Sep 2021 21:08 de advertentie van de cb1000 nog maar eens vernieuwd...
precies niet veel succes in verkoop...
De 2de handsmarkt lijkt nogal stil te liggen...

ne mens beslist dan eens om ne moto te verkopen... dan werkt de rest van de wereld tegen :p
Ik heb zondagmiddag, na hem nog eens te wassen, mijn enduro te koop gezet voor méér dan ik er vorig jaar voor betaald heb (en waar ik in dat jaar amper 4 keer mee gereden heb).
Om 13:45 was de deal rond en om 20:00 's avonds was hem weg...
Last edited by Schussboelie on 21 Sep 2021 10:56, edited 1 time in total.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Schussboelie »

zappa wrote: 20 Sep 2021 22:38
Koeno wrote: 20 Sep 2021 21:24 maar ergens heb ik geen zin om te wachten tot lente... want dan zitten we waarschijnlijk met de keuring...
(al zou die geen probleem mogen zijn voor de CB1000 :p )
telt dat ook (die keuring) voor een moto die je verkoopt als vlaamse in 't Waals gewest? :dontknow:
Mijn vermoeden is dat er een keuringsattest aanwezig zal moeten zijn als je hem in Vlaanderen wil inschrijven.
Verkopen aan een Waal of Brusselaar dus vanaf volgend jaar!

Maar inderdaad, zoals Muug terecht suggereert zal daar over ene paar maanden wel meer duidelijkheid over zijn.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

Schussboelie wrote: 21 Sep 2021 10:54
Koeno wrote: 20 Sep 2021 21:08 de advertentie van de cb1000 nog maar eens vernieuwd...
precies niet veel succes in verkoop...
De 2de handsmarkt lijkt nogal stil te liggen...

ne mens beslist dan eens om ne moto te verkopen... dan werkt de rest van de wereld tegen :p
Ik heb zondagmiddag, na hem nog eens te wassen, mijn enduro te koop gezet voor méér dan ik er vorig jaar voor betaald heb (en waar ik in dat jaar amper 4 keer mee gereden heb).
Om 13:45 was de deal rond en om 20:00 's avonds was hem weg...
voor enduro en MX is de tweedehands markt al enige tijd zot.
hoge prijzen, die dan overboden worden.


nieuw bijna niks te krijgen en almaar meer een Oostenrijks monopolie met bijhorende prijszetting...

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Schussboelie »

TuttoTerreno wrote: 21 Sep 2021 11:58
Schussboelie wrote: 21 Sep 2021 10:54
Ik heb zondagmiddag, na hem nog eens te wassen, mijn enduro te koop gezet voor méér dan ik er vorig jaar voor betaald heb (en waar ik in dat jaar amper 4 keer mee gereden heb).
Om 13:45 was de deal rond en om 20:00 's avonds was hem weg...
voor enduro en MX is de tweedehands markt al enige tijd zot.
hoge prijzen, die dan overboden worden.


nieuw bijna niks te krijgen en almaar meer een Oostenrijks monopolie met bijhorende prijszetting...
Blijkbaar. Had ik het geweten, ik had nóg meer gevraagd voor mijnen Oostenrijker...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Daarnet de velgen van de GSa terug gewisseld.
Dus de anakee wilds liggen er terug onder... tijd om nog wat veldbaantjes te gaan bezoeken...
Achterwiel duurde welgeteld 7 minuten om te wisselen.

Voorwiel ben ik domweg vergeten te timen...

grootste frustratie: goedkope doppen/inbus/torx set en heb alweer een torx bitje kapot gedraaid...
Kan echt tegen niets...

Volgende stap, nieuwe helm kopen... tijdens het laatste weekend is die domweg 2 keer op de grond gevallen (van 1.5m hoog) en buitenschaal is wat stukjes lak kwijt... zal wss best zijn te vervangen?

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Koeno wrote: 22 Sep 2021 20:59 Volgende stap, nieuwe helm kopen... tijdens het laatste weekend is die domweg 2 keer op de grond gevallen (van 1.5m hoog) en buitenschaal is wat stukjes lak kwijt... zal wss best zijn te vervangen?
Daarvoor ga ik echt geen helm vervangen... De opgelopen schade zal zeer miniem zijn en de binnenschaal zal al zeker niet ingedrukt of beschadigd zijn... :dontknow:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Stefke wrote: 22 Sep 2021 23:41
Koeno wrote: 22 Sep 2021 20:59 Volgende stap, nieuwe helm kopen... tijdens het laatste weekend is die domweg 2 keer op de grond gevallen (van 1.5m hoog) en buitenschaal is wat stukjes lak kwijt... zal wss best zijn te vervangen?
Daarvoor ga ik echt geen helm vervangen... De opgelopen schade zal zeer miniem zijn en de binnenschaal zal al zeker niet ingedrukt of beschadigd zijn... :dontknow:
mja, ge weet het niet eh.
Dat er lak af is vind ik al straf.
Nu, om uw vrouw te overtuigen dat ge ne nieuwe nodig hebt, is 't wel een goed argument eh. :thumbsup:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Goh van mij moet de helm niet weg, ik ben er best fan van.
Maar ze hebben mij altijd verteld/wijs gemaakt als een helm van 1M hoogte valt dat hij moet vervangen worden...

Deze helm is nog maar 4 jaar oud met slechts 40.000km achter de kiezen...
Dus zou nog tijdje moeten meekunnen denk ik dan...

qua lak, er is echt een stukje lak weg, dat is duidelijk...
maar goed, ik weet het niet... ergens wil ik geen risico nemen, maar ik geef ook niet graag onnodig veel geld uit...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Koeno wrote: 23 Sep 2021 08:33 maar goed, ik weet het niet... ergens wil ik geen risico nemen, maar ik geef ook niet graag onnodig veel geld uit...
Let er gewoon op dat ge niet meer op dat plekske valt. :mrgreen:
Mja, ge gaat zelf moeten beslissen hoor. We kunnen u hierbij niet helpen. :thumbsup:

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Schussboelie »

Koeno wrote: 23 Sep 2021 08:33Deze helm is nog maar 4 jaar oud
Nog maar? Ik vind dat eerder 'al'.
Verschillende fabrikanten raden aan om de helm sowieso na 5 jaar te vervangen.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Schussboelie wrote: 23 Sep 2021 09:11
Koeno wrote: 23 Sep 2021 08:33Deze helm is nog maar 4 jaar oud
Nog maar? Ik vind dat eerder 'al'.
Verschillende fabrikanten raden aan om de helm sowieso na 5 jaar te vervangen.
Daar bestaan ellenlange gesprekken over. Héééééééééle lange. Minstens zolang als over de keuze tussen hard of soft luggage. :mrgreen:
Ik dacht dat ik hier ergens eens een héél interessant artikel over gepost had, waarin deze kwestie behoorlijk compleet werd bekeken en besproken. Ik ga effe zoeken.

edit: ik moest niet ver zoeken, ik heb daar in een recent verleden zélf een topic over geopend, in de juiste rubriek zelfs. 8-)
De topic: viewtopic.php?f=35&t=6589
De site met het interessante artikel: https://www.bikebandit.com/blog/how-oft ... cle-helmet
Maar ik zal meteen de samenvatting geven:
So, to sum it up, here’s the long story short about the “five-year rule” when it comes to replacing a motorcycle helmet:

The five-year rule comes down to a very rough approximation of the amount of wear the average helmet sees in that time. But just as some riders ride once a week only on sunny mornings, and some commute hard miles every single day, the amount of wear each rider puts on his or her helmet will vary widely.

- Helmets do wear out over time, but there is no evidence that a well-maintained, undamaged helmet will “suddenly” lose its protective ability at the five-year mark. As with anything, deterioration is gradual, and at the five year mark the consensus is that the average helmet, under average use, will likely need replacement.
- The five-year rule applies to five years of use, not five years in existence. While a helmet will deteriorate to some degree just sitting in a warehouse, that degree is negligible and need not be counted.
- Initial quality is a factor in how well a helmet will wear. While top-tier helmet manufacturers recommend replacing helmets at the five-year mark, a lower quality helmet may be thrashed well before that time under hard use.
- The bottom line? The five-year rule is a general approximation on how often a helmet should be replaced, and certainly not a bad idea – but ultimately, when to replace your helmet is a judgment call on your part, and it has as much to do with the amount of wear and the level of serviceability of your helmet as it does with its age.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by F M »

Ik heb de mijne deze week ook eens van de motor laten vallen. Ik ga hem daarvoor nog niet wegdoen.
I am confused. Oh no, maybe not!

Locked