Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 11 Sep 2021 13:03
TuttoTerreno wrote: 11 Sep 2021 09:03 Moto Guzzi V100 Mandello.

watergekoeld, nokkenassen per ketting, ...

de honderdjarige draait door.
Wow!
men had me al foto's van het vehikel getoond genomen aan een poort van de Aprilia fabriek in Noale.

Is dus een Aprilia met dwarse Motor

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Vrijdag, op de E40 tussen afrit Aalst en Affligem, richting Brussel, zag ik plots een motorrijder tegen de richting op "onze" pechstrook rijden, richting Aalst!!! Een heel eind verder stond zijn maat stil. Zonder naft gevallen?

Verder aan een rood verkeerslicht vlak voor mijn neus nog een madammeke in een Fiat 500 die twéé keer in achteruit schakelde én achteruit begon te rijden, tot ze eindelijk haar eerste vitesse had gevonden.

Plus dan 's avonds aan een Sinees Restorang iets Mercedes-like, met op zijn koffer links "Brabus" en rechts "T65S" en op zijn flank 12V. 350.000€ euro??? 715pk? 340 km/u??? En toen de twee gedistingueerde zeventigers er mee wegreden, haalden ze nauwelijks 50km/u op de steenweg. :roll:

Zoiets dus:
Image

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Zo'n HD Pan America is best wel een lelijk hok te noemen... En laat dat nu net het model zijn dat ik zo ongeveer elke dag van de week wel eens ergens gezien heb...en jawel over gans vlaanderen zo ongeveer... Hebben ze die misschien gratis weg gegeven ofzo...? :dontknow:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

Stefke wrote: 11 Sep 2021 23:06 Zo'n HD Pan America is best wel een lelijk hok te noemen... En laat dat nu net het model zijn dat ik zo ongeveer elke dag van de week wel eens ergens gezien heb...en jawel over gans vlaanderen zo ongeveer... Hebben ze die misschien gratis weg gegeven ofzo...? :dontknow:
Op foto ziet die er spectaculair en, euh, apart uit maar dat hok ben ik nog altijd niet op de baan tegengekomen, 'k ben eigenlijk benieuwd hoe die er live uitziet.

De oudjes en midlifers hier rijden tegenwoordig liever in f*ck*ng golfkarretjes rond. :roll:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

WOW indeed 8-) :thumbsup:
Die ga ik alst kan eens gaan passen :!: Misschien kannem een vervanger voor den FJR worden die met 90% kapotte 2de vitesse, aan vervanging toezijnde remschijven en nog wat akkefietjes vorige vrijdag nogmaaris ne keer in den berm geparkeerd werd :oops: ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Manneke toch :shock:
En dat nu ge zoveel werk erin gestoken had.

Lag er weer een aardkloot in de weg?

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by zappa »

Muug wrote: 11 Sep 2021 22:03
Plus dan 's avonds aan een Sinees Restorang iets Mercedes-like, met op zijn koffer links "Brabus" en rechts "T65S" en op zijn flank 12V. 350.000€ euro??? 715pk? 340 km/u??? En toen de twee gedistingueerde zeventigers er mee wegreden, haalden ze nauwelijks 50km/u op de steenweg. :roll:

Zoiets dus:
Image
Liever ne tragen tzeventiger dan een jong zot geweld die show wil verkopen met al zijn paarden en lawijt. :cry:
sig nature

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

de Piaggio groep is volop bezig met een 300/400 cc motor en ontwerp voor een Aprilia RS400 / 400 Tuono/ 400 Tuareg reeks.




En ernaast in Treviso kan Fantic nauwelijks volgen met de productie.
modeljaar '22 komen de XX250 (2T), XXF 250, XXF450 en XEF450 in produktie. 90% Yamaha's, dat is vrij makkelijk.


Modeljaar '23 komt dan de XE 300i (totaal nieuw blok voor een 2T Enduro met TPI) en men werkt blijkbaar ook aan een tweecylinder dualsport (Caballero 700?) .

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

Het politiekorps heeft hier 4 nieuwe Yamaha's FJR's gekocht, ik dacht dat die uit het gamma waren verdwenen:?: :dontknow:

https://www.politie.be/5446/nieuws/vier ... torfietsen

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

Droopy wrote: 16 Sep 2021 19:04 Het politiekorps heeft hier 4 nieuwe Yamaha's gekocht, op de foto zien dat er 4 FJR's uit, ik dacht dat die niet meer werden verkocht :?: :dontknow:
Dat zullen de laatste "ultimate" exemplaren zijn die reeds een tijdje geleden besteld zijn om ze met toeters-en-bellen uit te rusten vermoed ik, Droop :dontknow: ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

OzzePaa wrote: 16 Sep 2021 19:07
Droopy wrote: 16 Sep 2021 19:04 Het politiekorps heeft hier 4 nieuwe Yamaha's gekocht, op de foto zien dat er 4 FJR's uit, ik dacht dat die niet meer werden verkocht :?: :dontknow:
Dat zullen de laatste "ultimate" exemplaren zijn die reeds een tijdje geleden besteld zijn om ze met toeters-en-bellen uit te rusten vermoed ik, Droop :dontknow: ;)
Inderdaad :thumbsup: die versie staat niet meer op de Belgische website maar wel op de Nederlandse website. https://www.yamaha-motor.eu/nl/nl/produ ... techspecs/

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

Conclusies van dit weekend :

Liam Everts, zoon en kleinzoon van, heeft een goed MX2 debuut gemaakt, het zijn heel zware schoenen om te vullen maar hij heeft er alleszins al een supporter bij. :thumbsup:

Wheeler dealers 2021 is terug in the UK en nu met Elvis ipv Ant als mecanicien het zal weer even wennen worden. :o (maar ik mis Ed China nog altijd....)

Last but not least : het WK tijdrijden dat op een paar minuten van mijn deur start. :)

Ambiance tot en met en het toffe aan wielrennen is dat elke renner aanmoedigingen krijgt, zowel die nobele niet zo stuurvaste onbekende uit Verwegistan als de te kloppen man Ganna. :thumbsup: :thumbsup:
Uiteraard hebben we allemaal wat harder geroepen voor Remco en Wout. :grin:

Edit : ik denk dat zowat elke federale motard hier aanwezig was, 'k vermoed dat ik alle versies van de laatste 20 jaar van FJR's en RT's heb zien voorbij snorren :ricky: :) ook een diepe buiging voor de motards die met zo'n rechtstaande cameraman even hard door de bochten vliegen als de federale motards en de wielrenners, dit lijkt me echt niet evident. :blink:

User avatar
tandwieleke.
Posts: 35
Joined: 31 Mar 2016 03:53

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by tandwieleke. »

ook een diepe buiging voor de motards die met zo'n rechtstaande cameraman even hard door de bochten vliegen als de federale motards en de wielrenners, dit lijkt me echt niet evident. :blink:

Inderdaad!

Als je ziet hoe die motards samen met hun cameraman, de afdalingen doen in de bergritten van de Tour, Giro, Vuelta : chapeau.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

net geleerd dat er een opvolger onderweg is voor die Cagiva Elephant van voor mijn tijd: De Ducati DesertX


heb m'n lucky explorer vrienden dan maar ongevraagd wat mooie foto'tjes doorgestuurd, zodat ze tijdig een afspraak kunnen maken bij de dealer :mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by F M »

Zo een WK wielrennen op wegen die je allemaal kent, dat is toch wel iets speciaals.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

TuttoTerreno wrote: 24 Sep 2021 13:26 net geleerd dat er een opvolger onderweg is voor die Cagiva Elephant van voor mijn tijd: De Ducati DesertX


heb m'n lucky explorer vrienden dan maar ongevraagd wat mooie foto'tjes doorgestuurd, zodat ze tijdig een afspraak kunnen maken bij de dealer :mrgreen:
Da gaat dan den deze zijn :?:

https://images.app.goo.gl/q3kYrPzfDZTxFCXD8
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Marsman »

bweurk... :sick2:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Droopy wrote: 20 Sep 2021 13:23 ook een diepe buiging voor de motards die met zo'n rechtstaande cameraman even hard door de bochten vliegen als de federale motards en de wielrenners, dit lijkt me echt niet evident. :blink:
cameraman zijn op zo'n moto lijkt mij niet zo evident... En nu in Parijs-Roubaix meerijden is helemaal :pillepalle: :pillepalle: :pillepalle:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 03 Oct 2021 16:42
cameraman zijn op zo'n moto lijkt mij niet zo evident... En nu in Parijs-Roubaix meerijden is helemaal :pillepalle: :pillepalle: :pillepalle:
D' er zijn er genoeg op hun doos gegaan :shock:

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by robman »

idd ....heel veel respect voor renners als motards :Pyndn:

Locked