Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11796
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Stefke wrote: 20 Oct 2021 12:31
Muug wrote: 20 Oct 2021 12:26 Alle ouwotto's buiten en vervangen door motorcycle classics. :thumbsup:
Zeker niet, eerder alles buiten dan... ;)
Enfin, deze week nog eens een toerke gedaan...
Image
amai gij woont schoon!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 20 Oct 2021 12:24 Ne Simca begot.
Warp back into time...
Dat was de laatste otto van mijn grootvader, en mijn ouders reden daar zo af en toe mee.
Beige lederen interieur, géén hoofdsteunen, dunne dakstijlen, 360° zicht kortom.
't was een ottomatik, en traag als een slak. :mrgreen:
In dees kleur:
Image
:shock: Hoe komt UwenBompa aan OzzeVaa zennen otto :o :?: ;) :lol: ....

Dat was dus EXACT dezelfde ... maar geen automatic. Heb er de volledige kabelboom eens van opgestookt tijdens een ritje met wat jeugdclub-gasten naar Phantasialand in Brühl (plusdraad van de kapotte mistlamp tegen de mass gebrand) ... en er (met OzzeVaa zijn hulp) toen een hele nieuwe okkazie ingetrokken.
Dat ging toen nog en was fun joh ;) :mrgreen: :rayof: :pillepalle:
De opvolger : diepdonkergroen met "skaiën" zwart dak wel automatic. Ging ook niet vooruit :whistling:
De voorganger een witte station schakelbak. De enige NIEUWE die ooit aangekocht werd, maar die ging ook nie vooruit met vijf koters erin :grin:
Als ge dat kofferdeksel open trok zag je meer van de straat dan datter spul in de motorruimte zat :lol:
Bij mijne eerste Audi 100 trouwens ook.

@ Stefke & Droopy : ja er stonden wel twee dubbel Webers op, maar het bleef toch maar bij een schamele 90PK.
De motor lag dwars achter uwe rug ... middenmotor dus. Mede daarom reed echter FANTASTISCH plezant :!: :rayof: Haarspeldbochten waren een genot ... ;)
Stef zei al dat alles behalve de polyester carosserie helaas smolt als sneeuw voor de zon. Denk niet dat er nog veel van rondrijden om die reden, en m'n broers, die allebei in de Triumph-classic-scene zitten, zeggen dat het juist daarom geen interessant restauratie-project is. In Hockai heb ik er een paar jaar terug noggis twee zien staan bij die bricoleur tegenover Café Ardennais.
Hieronder uit de oude doos eentje vanop OzzenHof (de rooie Giulia staat er ook nog op ;) ) en een zeldzame op de oude St-Goddardpas in 1980.

Image

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2922
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Tof, een S van de eerste serie. De schoonste serie ook. Wel geen flauw idee welke moto daar op de pas staat. Yamaha XS?

User avatar
Muug
Posts: 11796
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Het kontje lijkt me eerder van een Bol te zijn?

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2922
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Muug wrote: 20 Oct 2021 22:00 Het kontje lijkt me eerder van een Bol te zijn?
Dat kan, maar een bol had geen chroom spatborden en ook ze geen wielen. De kuip met dubbele lamp doet mij denken aan een Norton John Player. Maar die had zo geen wielen... :dontknow:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Mnjah ... weet eigenlijk ook niet wat voor model het was. Mijn interesse was er nog wel, want net overgestapt van 2 (Suz 380GT Roca) naar 4 wielen ... 8-)
Een foto van de andere kant genomen brengt niet echt veel bij vrees ik ... :dontknow:

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2922
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Hu, de nieuwe Honda NT1100 staat online... Gaan ze bij Honda ooit nog eens iets spannend bedenken? :( :wall:
https://www.fl.honda.be/motorcycles/ran ... rview.html

Koeno
Posts: 3221
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Ik vind het persoonlijk wel een schone verschijning...
Borduurt duidelijk verder op de looks van africa twin (en die adventure scooter).

En typisch honda om géén trend te willen volgen.
Africa twin probeert een klasse op zich te zijn,
Deze NT doet precies hetzelfde, geen gekke vermogens, maar toch een literzware toerer...

al wacht ik nog steeds op deze:
Image

User avatar
F M
Posts: 5063
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Koeno wrote: 21 Oct 2021 12:08 Ik vind het persoonlijk wel een schone verschijning...
:stupid:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2922
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

Koeno wrote: 21 Oct 2021 12:08 Africa twin probeert een klasse op zich te zijn,
Welke klasse is dat dan? Want in mijn brein zit die in een klasse die behoorlijk druk bevolkt is vanuit alle grote merken.

de NT1100 doet mij kwa looks wat denken aan een maxiscooter. Maar dat heb ik wel vaker bij touring modellen. En daar is op zich ook niets mis mee. Ik vind 'm zeker niet lelijk.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Koeno
Posts: 3221
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Welke klasse is dat dan?

Wel om hem te vergelijken met een F800GS, Tiger 800, KTM 790, Tenere 700 heeft de CRF 1000 een licht voordeel aan het grotere motorblok.
Maar het motorblok is dan te mager om in strijd te gaan met R1200 GS, KTM 1290, Multistrada.

Hij valt tussen de zware en middelzware allroads. (iets wat veel test verslagen toch lijken te bevestigen).
En dat zelfde gevoel krijg ik nu bij deze NT1100

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2922
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

Koeno wrote: 21 Oct 2021 13:00 Wel om hem te vergelijken met een F800GS, Tiger 800, KTM 790, Tenere 700 heeft de CRF 1000 een licht voordeel aan het grotere motorblok.
Maar het motorblok is dan te mager om in strijd te gaan met R1200 GS, KTM 1290, Multistrada.
De 890 Adventure heeft heel vergelijkbare pk's en koppel. De V-strom 1050 ook.
De T7 zou op basis je criterium ook al een klasse apart zijn.

Maar wat mij betreft zijn het toch allemaal heel vergelijkbare motoren die net omwille van het grote aanbod in dat segment zich telkens wel ergens uniek proberen te maken. Maar in de praktijk worden ze toch grotendeels door hetzelfde publiek gekocht en op dezelfde manier gebruikt.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11796
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Stefke wrote: 20 Oct 2021 23:02
Muug wrote: 20 Oct 2021 22:00 Het kontje lijkt me eerder van een Bol te zijn?
Dat kan, maar een bol had geen chroom spatborden en ook ze geen wielen. De kuip met dubbele lamp doet mij denken aan een Norton John Player. Maar die had zo geen wielen... :dontknow:
Quasi zeker heeft Stefke gelijk. De spaakwielen en het spatbord komen overeen met foto's van Yamaha XS1000's. Kuipje kan custom zijn, 't was de mode van te choppen en te modden toen.

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Raketman »

De laaghangende uitlaten zeggen idd XS.
Nil volentibus arduum

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Marsman »

Stefke wrote: 21 Oct 2021 10:14 Hu, de nieuwe Honda NT1100 staat online... Gaan ze bij Honda ooit nog eens iets spannend bedenken? :( :wall:
https://www.fl.honda.be/motorcycles/ran ... rview.html
Spannend? Wat is spannend??
Zolang het 2 wielen heeft en uit Japan komt is't al goed voor mij. En 't liefst van al eentje van bij the Big Red :mrgreen:
Al moet ik grif toegeven dat er de laatste jaren bij die rijstkakkers vele lelijke dingen in de catalogi staan te prijken :mrgreen:

Die NT valt op 't eerste zicht vrij goed mee, maar een echte toermachine zou ik dit niet durven noemen... OK, een veredelde CRF1000 misschien, maar zeker geen toermachine: om echt kilometers te doen zijn, zo te zien, de koffers te klein en het duozadel niet genoeg gepolsterd. Maar ik zou dat wèl eens onder mijn gat willen schuiven. :mrgreen:

Ik zal bij een volgend onderhoud van mijn ijzer eens vragen of ik zo'n ding meekrijg als vervangmotor. ;)
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11796
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Grijs :wall: :puke:

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2922
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Marsman wrote: 21 Oct 2021 17:09 Spannend? Wat is spannend??
tja, les gouts et les couleurs... een CBF1000F van 2011 ziet er frisser uit...
Marsman wrote: 21 Oct 2021 17:09 maar zeker geen toermachine: om echt kilometers te doen zijn, zo te zien, de koffers te klein en het duozadel niet genoeg gepolsterd.
om echt kilometers te doen moet ge euhhh... rijden zeker? :? koffers en een duozadel hebt ge daarvoor niet nodig... :mrgreen:

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2922
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Raketman wrote: 21 Oct 2021 16:38 De laaghangende uitlaten zeggen idd XS.
Met kuipwerk van Martin? Seeley? Rickman? Avon? :dontknow:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Marsman »

Stefke wrote: 21 Oct 2021 21:51
om echt kilometers te doen moet ge euhhh... rijden zeker? :?

been there, done that!

zot genoeg gedaan vroeger en 't was dan wel onverantwoord, maar wat steekt ne mens al niet allemaal uit als ge wat jonger zijt, niewaar? :pillepalle:
En als mijn geheugen mij niet in de steek laat, denk ik zelfs dat ge zelf ook aanwezig waart bij één van de foliekes die vroeger al eens uit de grijze massa tussen onze oren ontsnapten: remember Eveux?? Er zitten hier nog een paar halve gares op dit forum die dat kunnen bevestigen... ;)
En dan zwijg ik nog van de nachtelijke pensenkermis in Luxemburg... :pillepalle:

Stefke wrote: 21 Oct 2021 21:51 koffers en een duozadel hebt ge daarvoor niet nodig... :mrgreen:
om een toerke rond den blok of de kerktoren te doen niet, nee, maar als ge al ne keer met de madam weg zijt voor pakweg 2 weken, dan hebt ge dat wèl nodig. Ge weet dat zelf ook wel :lipsrsealed2:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2922
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

Marsman wrote: 21 Oct 2021 22:50 remember Eveux??
Image
:drif:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Locked