Stel... je wilt eens een allroad reis doen

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Stel... je wilt eens een allroad reis doen

Post by Muug »

Over de volle lijn akkoord.
Zélfs over het niet graag alleen reizen. Zelfs alleen gaan rijden doe ik niet graag, 't is gelijk of ik een arm of een been kwijt ben. :?

En moest ik alleen gaan reizen, dan denk ik da'k eerder met iets klein lichts allroadachtigs op pad zou gaan, iets dat me overal kan brengen, en dat ten allentijde licht opraapbaar is. pk's zijn dan een pak minder van tel, omdat het zotteke uithangen met spinnende achterwielen en dergelijke dan eigenlijk geen rol speelt. Het zich verplaatsen en overal geraken, en er weer weggeraken wordt dan het belangrijkste. :thumbsup:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Stel... je wilt eens een allroad reis doen

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 07 Oct 2021 16:36 En moest ik alleen gaan reizen, dan denk ik da'k eerder met iets klein lichts allroadachtigs op pad zou gaan, iets dat me overal kan brengen, en dat ten allentijde licht opraapbaar is. pk's zijn dan een pak minder van tel
iets gelijk ne CRF250L bijvoorbeeld? :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Stel... je wilt eens een allroad reis doen

Post by Muug »

:whistling:

Koeno
Posts: 3200
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Stel... je wilt eens een allroad reis doen

Post by Koeno »

Muug wrote: 07 Oct 2021 16:36 En moest ik alleen gaan reizen, dan denk ik da'k eerder met iets klein lichts allroadachtigs op pad zou gaan, iets dat me overal kan brengen, en dat ten allentijde licht opraapbaar is. pk's zijn dan een pak minder van tel.
Awel ik zou dus ook naar zo'n ktm 950 adventure kijken dan....
Veel lichter als mijne GSa, minder pk's, kan mij overal brengen.... :p
:laughing: :laughing: :laughing:

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Stel... je wilt eens een allroad reis doen

Post by Schussboelie »

Koeno wrote: 07 Oct 2021 17:28
Muug wrote: 07 Oct 2021 16:36 En moest ik alleen gaan reizen, dan denk ik da'k eerder met iets klein lichts allroadachtigs op pad zou gaan, iets dat me overal kan brengen, en dat ten allentijde licht opraapbaar is. pk's zijn dan een pak minder van tel.
Awel ik zou dus ook naar zo'n ktm 950 adventure kijken dan....
Veel lichter als mijne GSa, minder pk's, kan mij overal brengen.... :p
:laughing: :laughing: :laughing:
BURN!! (zeggen ze dat nog?) :whip:
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Stel... je wilt eens een allroad reis doen

Post by Blackbert »

F M wrote: 07 Oct 2021 13:46 Ik heb mijn moto's nog nooit alleen rechtgezet. Ik val altijd als er andere mensen bij zijn. :whistling:
Always showing off. :roll:
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3200
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Stel... je wilt eens een allroad reis doen

Post by Koeno »

Schussboelie wrote: 08 Oct 2021 07:42 BURN!! (zeggen ze dat nog?) :whip:
Goh, burn.... eerder het schoolvoorbeeld hoe marketing een beeld kan projecteren in het hoofd van de simpele mens.

Ik ben ne simpele mens, en het beeld van de GSa was een "ik kan het allemaal en overal"-attitude.
Na de varadero was dat ook een verademing... Als ik zie wat ik met die GSa uitsteek, dat is (voor mijn beperkt niveau) best "indrukwekkend".

Echte allroad avonturiers gaan volgens mij niet snel op een GSa springen...
Zwaar, 19inch voorwiel, niet zomaar binnenband in te krijgen, gevaarlijk uitstekende cilinders die makkelijk beschadigd zijn en een cardan die toch moeilijker te fixen valt..

Dan moet je natuurlijk een beter compromis zoeken.
Ik heb onlangs een halve dag doorgebracht op een KTM 950...
daar trok ik even mijn ogentjes open... vering speelt op héél ander niveau, maar wat mij vooral bijblijft: die voorrem, zo bruikbaar allroad zonder abs...
Mijn GSa "bijt" veel harder en vraagt dus meer focus... Qua vermogen? Te veel voor mij om te kunnen gebruiken allroad, maar soepele carbu'kes

Daarop verder bordurend: Ik kan mij best inbeelden dat mensen op een KTM950/990 nog ander speelgoed als "beter" zien...
Tenere 700 misschien? Of zelfs de oudere 660? Of de nieuwe 890 adventure?

Maar marketing is een gevaarlijk beestje... En ik laat er mij zo graag aan vangen ;-)

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Stel... je wilt eens een allroad reis doen

Post by F M »

Ik denk dat de BURN bedoeld was voor Muug :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Stel... je wilt eens een allroad reis doen

Post by Stefke »

Muug wrote: 07 Oct 2021 10:05
Koeno wrote: 07 Oct 2021 08:32 (en fitnessen om de GSa vlotter te kunnen rechtzetten):D
Gelijk ze altijd zeggen: mits de goeie technieken moet ge geen bodybuilder zijn.
Nee, ik oefen dat gewoon wel een keer of 30 per jaar... Meestal op schoon asfalt. Laatste keer was wel tussen de struiken en de ambulance... :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Stel... je wilt eens een allroad reis doen

Post by Muug »

F M wrote: 08 Oct 2021 10:12 Ik denk dat de BURN bedoeld was voor Muug :grin:
:laugh3:
Ik weet het ook niet eigenlijk.
De keuze voor iets lichter wordt bij mij helaas niet door de emotie of rede gemaakt maar door mijn lichaam. De onderrug is een pak zwakker dan 10 jaar geleden, en hoewel ik de 950 met plezier en in volle controle over harde pistes jaag, verkies ik voor moeilijker terrein toch liever iets licht.

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Stel... je wilt eens een allroad reis doen

Post by Schussboelie »

Koeno wrote: 08 Oct 2021 10:01Maar marketing is een gevaarlijk beestje... En ik laat er mij zo graag aan vangen ;-)
Join the club.
Van de 1190 naar de 1190 R over de 1290 SAR tot de 790 R en nu al even aan het kwijlen over een 890 Rally... :rayof:
Ik moet er wel bijzeggen dat ik telkens ook écht het gevoel heb er op vooruit te zijn gegaan, toch zeker wat offroaden betreft (voor woon-werk blijft de 1290 SAR onovertroffen, ondanks de passage van een R1200RT en een 1290 SD GT).
Ik heb intussen ook een jaartje een EXC-F 350 gehad en alhoewel dat voor het echte offroaden megafun is, denk ik er nog niet aan om daarmee te gaan allroaden, laat staan op verlof te gaan.

En de burn was idd voor Muug, ik vond Koeno's opmerking gewoon heel erg grappig. :mrgreen:
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Stel... je wilt eens een allroad reis doen

Post by Blackbert »

grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Stel... je wilt eens een allroad reis doen

Post by Muug »

Lol, mijn benen zijn daarvoor te kort. :grin:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Stel... je wilt eens een allroad reis doen

Post by F M »

Koeno wrote: 07 Oct 2021 13:54
Muug wrote: 07 Oct 2021 10:05
Gelijk ze altijd zeggen: mits de goeie technieken moet ge geen bodybuilder zijn. Zie filmpjes op "jouwbuis" waar frêle jongedames een GSA spelenderwijs rechtzetten. Dat gezegd zijnde: ik heb zulke meiskes nog nooit een KTM weten rechtzetten. 8-) Die liggen ietskes platter in de modder. :whip:
Ik ken er 2 truukjes voor:

1. Met de rug naar de motor, door de benen zakken, stuur vastpakken (en voorwiel richting grond richten), kofferdrager vastpakken, en rechtstaan door benen te strekken.

2. met gezicht naar de motor, door de benen zakken, stuur vastpakken met 2 handen (en voorwiel weg van grond richten), en rechtstaan door benen te strekken.

Allebei lukt vrij vlot... Maar zoals in dat filmke: nat gras & wat modder, motorpak doorweekt, handschoenen kletsnat en 2 keer vrij kort op elkaar...
dan is dat plots iets gans anders als een demo'ke doen op droog terrein :p
Nog wat truukjes:
I am confused. Oh no, maybe not!


User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Stel... je wilt eens een allroad reis doen

Post by Blackbert »

Het idee is dus om Alpenpistes te gaan rijden ...


Of wacht


Wanneer is die trainingsdag in F?
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3200
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Stel... je wilt eens een allroad reis doen

Post by Koeno »

Filmke 1: Damn.... ergens toch wel stenen kloten nodig.
Filmke 2: zal toch goeie kijk techniek nodig hebben, want smalle paadjes en strakke afgrond = stevige combinatie...

Oh ik wil en ik zal... :peepwall:

Oh die trainingsdag in frankrijk? Zullen duidelijk datum moeten prikken...
Al veel geïnteresserden... Ge zult allemaal wel op mij moeten wachten zenne :D :rayof:

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Stel... je wilt eens een allroad reis doen

Post by zappa »

Blackbert wrote: 25 Oct 2021 21:18 Het idee is dus om Alpenpistes te gaan rijden ...


Dat zou toch wel de enige keer zijn dat ik heel blij zou zijn met mist :shock:


En dan komen ze na zo'n rit beneden, zegt er enen "uwen moto is nie vuil" :roll: :mrgreen:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Stel... je wilt eens een allroad reis doen

Post by Muug »

Geen probleem. Ik film u wel terwijl anderen u proberen rechtzetten/ omhoog duwen/ repareren/ wonden verzorgen/ laatste wensen noteren. :thumbsup:

Post Reply