Wacht, daarvoor moet ge Italiaans kennen, niet?
Het bericht op alpenrouten.nl is dus weer een mooi voorbeeld van fake news, van emo news, van dingen in een verkeerd perspectief plaatsen zuiver voor 't melodramatisch effect ervan.
Wacht, daarvoor moet ge Italiaans kennen, niet?
Volgens deze petitie is het toch net wat anders hoor schuss -> https://www.change.org/p/presidenza-del ... o-naturaleSchussboelie wrote: ↑16 Dec 2021 12:26 Heeft iemand de Italiaanse inhoud al tegoei bestudeerd?
Volgens het artikel van Alpentourer gaat het om bos en weilanden, dat betekent niet noodzakelijk ook de oude militaire wegen (zoals de LGKS en dergelijke) en strade bianchi...
Maar Tutti heeft al commentaar gepost in toogpraatDe wijziging van de verkeersregels nrs. 2, 3 en 194 verbiedt terreinvoertuigen, motorfietsen en auto's om op natuurlijke wegen van minder dan 2,5 meter breed te rijden. Deze wet vernietigt een sector met een enorme economische, toeristische, sportieve en sociale waarde. Italië is de belangrijkste afzetmarkt voor motorfietsen in Europa en er zijn verschillende Italiaanse fabrikanten van motorfietsen, accessoires en kleding voor off-road gebruik. De sector zou ongeveer 140 miljoen euro kosten, alle aanverwante industrieën niet meegerekend. Het off-roadtoerisme is de drijvende kracht achter de economie van duizenden kleine gemeenten, ver van de routes van het massatoerisme, en hotels, restaurants, bars, benzinestations, mecaniciens en bandenhandelaren zouden een belangrijk deel van hun klantenkring verliezen. Enduro, een sport die door tienduizenden Italianen wordt beoefend, zou verdwijnen, ondanks het feit dat Italië momenteel de wereldtitel in teamverband in handen heeft en de kampioenen internationaal worden erkend. Enduro is namelijk een sport die zeer populair is bij mannen en vrouwen van alle leeftijden, waarvan de grote meerderheid niet aan wedstrijden deelneemt, maar geniet van de wonderen van Italië door met motoren te rijden die aan alle geldende voorschriften voldoen, op de natuurlijke wegen die 70% van het totale Italiaanse wegennet uitmaken. Met dit laatste feit moet rekening worden gehouden omdat een verbod van deze omvang een beperking zou inhouden van het vrije verkeer van burgers op Italiaans grondgebied, zoals dat in de grondwet is vastgelegd.
Daarom verzoeken wij de respectieve ontvangers van dit verzoekschrift een stapje terug te doen en de bevoegde institutionele figuren te vragen de praktijk van het terreinrijden correct te reguleren, zonder een dergelijk algemeen verbod op te leggen dat de illegaliteit van de gebruikers van natuurwegen alleen maar zal aanwakkeren. Ik ben er vast van overtuigd dat een dialoog tot stand kan worden gebracht, aangezien Enduro-rijders vaak uiterst nuttig zijn gebleken bij civiele defensie-operaties, van de aardbeving in Amatrice tot het terugvinden van vermiste personen in de bossen.
Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
Ik, Duibdinges, Muug, Raketman, afhankelijk van welke moto.
Schrapt die maar maar hoor...
Ik ga meteen toegeven, ik hang stevig aan de orange coolaid en kijk dus door een oranje bril.
Geen probleem, dat kan altijd geregeld worden.
Inderdaad. En dan speelt ook de hoogte mee. De standaard is een lage moto, geknipt voor de kleinere mens, ideaal voor op de weg, en goed bruikbaar off road. De R is 6 cm hoger, goed voor de grotere mens, zeer goed off road en goed bruikbaar op de weg.duibhce Kaelann wrote: ↑16 Dec 2021 18:35 Met de 790R heb ik geen ervaring, maar ik kan me voorstellen dat die vering wél op een ander niveau speelt dan de Yamaha.
Ik wil dat toch een beetje nuanceren, ik ben 1m82 met notoir korte benen (en een disproportioneel lange romp dus) en heb op de R geen enkel probleem met de hoogte.F M wrote: ↑17 Dec 2021 11:51Inderdaad. En dan speelt ook de hoogte mee. De standaard is een lage moto, geknipt voor de kleinere mens, ideaal voor op de weg, en goed bruikbaar off road. De R is 6 cm hoger, goed voor de grotere mens, zeer goed off road en goed bruikbaar op de weg.duibhce Kaelann wrote: ↑16 Dec 2021 18:35 Met de 790R heb ik geen ervaring, maar ik kan me voorstellen dat die vering wél op een ander niveau speelt dan de Yamaha.