Hardalpitour - iemand ervaring/informatie?

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Hardalpitour - iemand ervaring/informatie?

Post by Muug »

https://www.hatseries.com/en/hat-sanermo-sestriere/

Lijkt me wel wat. Een drietal formules. Niet onnozel duur. Met heen- en weer rijden heb je een lang weekend. Intens... september 2022... :ricky:

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Hardalpitour - iemand ervaring/informatie?

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 18 Dec 2021 19:16 https://www.hatseries.com/en/hat-sanermo-sestriere/

Lijkt me wel wat. Een drietal formules. Niet onnozel duur. Met heen- en weer rijden heb je een lang weekend. Intens... september 2022... :ricky:
Ik heb die in 2014 gereden met de 1190R, goed te doen.
Zat toen veel van de usual suspects in, groot stuk van de LGKS (maar niet de Via del Sale), Tende, Finestre...
In het eerste stuk wel veel uniek offroad en op zich wel een geestig evenement al was het einde een beetje een anticlimax.
Alle groepjes van 3 komen apart aan en bijna niemand bleef hangen.

Twee dingen die me bijgebleven zijn:
's Nachts rijden is wel stoer en heeft wel iets maar in de Alpen vond ik dat achteraf bekeken toch vooral jammer omdat je niets ziet.
Dat was ook de voornaamste reden dat ik het jaar erna de Extreme niet gedaan heb, dat was twee nachten achtereen en dan mis je toch veel van de prachtige omgeving.
Verder was de organisatie toen niet top.
Op het laatste checkpoint was er niemand meer alhoewel we daar binnen tijd en pal op de track waren.
Eerder had er iemand van on clubje pech gehad onderweg, de eerste avond rond 18:30.
We hebben toen de organisatie gebeld en die gingen komen helpen.
Na herhaaldelijk bellen zonder resultaat kwamen rond 23:00 de sweepers langs, die zouden ons dan helpen.
Maar niets, we moesten alles zelf doen, ondanks dat je ze een soort van lidmaatschap/licentie van de FMI aansmeren waar bijstand in zou zitten én ze zelf basis bijstand als inbegrepen in de prijs aankondigden.
Niets dus.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Hardalpitour - iemand ervaring/informatie?

Post by Muug »

Merci voor je ervaring!
De Extreme zou ik sowieso niet doen. Geen behoefte om 's nachts te rijden.
In de "Toeren" van MR staat een erg mooi artikel erover, gereden door ene met een Triumph Tiger 900 Rally Pro. :thumbsup:
Wel wat sneu van die organisatie: hopen dat alles goed gaat dus.

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Hardalpitour - iemand ervaring/informatie?

Post by Schussboelie »

Is ook al meer dan zeven jaar geleden hé, intussen zullen ze al wel weer wat meer ervaring hebben.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Koeno
Posts: 3204
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Hardalpitour - iemand ervaring/informatie?

Post by Koeno »

Only one way to find out..... :whistling:

User avatar
Blackbert
Posts: 3443
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Hardalpitour - iemand ervaring/informatie?

Post by Blackbert »

Schussboelie wrote: 20 Dec 2021 14:46 ...
Op het laatste checkpoint was er niemand meer alhoewel we daar binnen tijd en pal op de track waren.
Eerder had er iemand van on clubje pech gehad onderweg, de eerste avond rond 18:30.
We hebben toen de organisatie gebeld en die gingen komen helpen.
Na herhaaldelijk bellen zonder resultaat kwamen rond 23:00 de sweepers langs, die zouden ons dan helpen.
Maar niets, we moesten alles zelf doen, ondanks dat je ze een soort van lidmaatschap/licentie van de FMI aansmeren waar bijstand in zou zitten én ze zelf basis bijstand als inbegrepen in de prijs aankondigden.
Niets dus.
Precies Endurofun ... :devil: :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply