Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stefke »

En ik schrok mij daarstraks een hoedje bij het aanhoren van de kostprijs voor een onderhoudje aan zo'n 2018 Africa Twin. Alleen al de onderdelen (oliefilter, luchtfilter, 4 (vier) bougies en misschien nog wat prul) net geen 250 euro. :shock: En dan staat het er nog niet op... :dontknow: Ik ben dan weer curieus hoe zo'n nieuwe Triumph Tiger 1200 rijdt. 8-)

En verder de moto voor de derde keer deze week volgetankt. Morgen nog eens. Een naftbakske van 30 liter zou toch tof zijn. :wall:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

G van Gyronef? :dontknow:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by F M »

Ik denk, als een 1200 explorer onder Tom zijn billen al lijkt op een brommerke, wat moet dat dan geven met een rankere AT?

Geen zicht, volgens mij. :whip:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

F M wrote: 10 Feb 2022 08:49 Ik denk, als een 1200 explorer onder Tom zijn billen al lijkt op een brommerke, wat moet dat dan geven met een rankere AT?

Geen zicht, volgens mij. :whip:
Indeed :headbang: laten we een poll starten waar TT op gezien kan worden :idea: ....
... en Harleys zijn NIET toegelaten :!: :ugeek:
Ik stel voor dattem bij het merk blijft dat hem vertrouwd onder den derrière aanvoelt : een Rocket 3GT Tripple Black :thumbsup: 8-)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by F M »

OzzePaa wrote: 10 Feb 2022 11:36 laten we een poll starten waar TT op gezien kan worden :idea: ....
BMW 1250 GSA .

Stel u voor, Tom met een BMW :laugh3:
En een grote Garmin Zumo XT erbij :laugh3: :laugh3:
De dag nadat hij van bij Winge Motors komt na een klein onderhoud. :laugh3: :laugh3: :laugh3:

En nu rap : :peepwall:
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Tom Thumper »

Om mij op een AT gedetailleerd te kunnen bekijken, ga je mij wel moeten kunnen volgen. Dus de happy few die daartoe in staat zijn, kunnen te volle genieten van het evenwichtig geheel dat mijn lichaam en de AT oplevert.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Blackbert »

Tom Thumper wrote: 10 Feb 2022 17:29 Om mij op een AT gedetailleerd te kunnen bekijken, ga je mij wel moeten kunnen volgen. Dus de happy few die daartoe in staat zijn, kunnen te volle genieten van het evenwichtig geheel dat mijn lichaam en de AT oplevert.
Willekik het beeld dat hierbij in mijn hoofd opduikt illustreren met een foto van Muug uit het ZWUK verslag, blijken die allemaal verdwenen te zijn.
Polle! ziedis!
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

In mijn hoofd dook ook een beeld op, Bert ... :?
Maar het gaat misschien niet hetzelfde zijn als waar daddegij aan dacht :whistling: :arrow: Image
Last edited by OzzePaa on 11 Feb 2022 23:27, edited 4 times in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Blackbert wrote: 10 Feb 2022 18:31
Tom Thumper wrote: 10 Feb 2022 17:29 Om mij op een AT gedetailleerd te kunnen bekijken, ga je mij wel moeten kunnen volgen. Dus de happy few die daartoe in staat zijn, kunnen te volle genieten van het evenwichtig geheel dat mijn lichaam en de AT oplevert.
Willekik het beeld dat hierbij in mijn hoofd opduikt illustreren met een foto van Muug uit het ZWUK verslag, blijken die allemaal verdwenen te zijn.
Polle! ziedis!
Ja, en ik weet zelfs waarom. Kan nog enkele dagen duren eer het in orde is.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

Daarnet de ketting van de CB1000R wat proper gemaakt en gesmeerd...
De gopro opgeladen en de attributen in de tanktas gestoken...
want morgen initiatie zijspan rijden met een ural... :pillepalle:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 11 Feb 2022 22:13 Daarnet de ketting van de CB1000R wat proper gemaakt en gesmeerd...
De gopro opgeladen en de attributen in de tanktas gestoken...
want morgen initiatie zijspan rijden met een ural... :pillepalle:
Zit al te popelen op dat verslagske ... nen Ural ... da's nen oer-boxer tedjuh 8-) :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Blackbert wrote: 10 Feb 2022 18:31
Tom Thumper wrote: 10 Feb 2022 17:29 Om mij op een AT gedetailleerd te kunnen bekijken, ga je mij wel moeten kunnen volgen. Dus de happy few die daartoe in staat zijn, kunnen te volle genieten van het evenwichtig geheel dat mijn lichaam en de AT oplevert.
Willekik het beeld dat hierbij in mijn hoofd opduikt illustreren met een foto van Muug uit het ZWUK verslag, blijken die allemaal verdwenen te zijn.
Polle! ziedis!
't is in orde Bert :thumbsup:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Blackbert »

cheers mate.

wel, ik zag mijn impressie van TT, ergens in een hotelkamer in the UK.
maar die stormtrooper op een stukgaatie is ook niet slecht. :whistling:

Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Blackbert »

Anyways, t zonneke scheen onverbiddelijk vandemiddag, en ik moest wat spareparts ophalen in de Ikea in Haasselt.

Binnendoor naar ginder dus. Toch paar keer aan 't Brussels relaas van Muug gedacht onderweg. Wel goed om het "bijna stilstaan zonder voetje te zetten" te oefenen.
Blij dat ik hell (eh, heel) die vezelplaatsupermarkt niet door moest. :pillepalle:
Terug? hm, snelweg, kan mijn beest nog eens ademen.

Conclusie: de basics blijven, de finesses die van iemand een beetje een deftige motard maken slijten redelijk rap. :(
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote: 12 Feb 2022 18:39 cheers mate.

wel, ik zag mijn impressie van TT, ergens in een hotelkamer in the UK.
maar die stormtrooper op een stukgaatie is ook niet slecht. :whistling:
..........
Hélah : geen blasphemy hé : dees is de enige echte Boba Fett 8-) :Pyndn:

Ondertussen dat ZWUK-verslagske ook noggis doorgenomen met hernomen bewondering voor de literaire capaciteiten van de twee protagonisten :thumbsup:
En uit de vele foto's van never-seen-before-tweewielers dacht ik ook dat het de bovenstaande zou zijn die voor je geest kwam dwarrelen ivm TT's next bike ;) :mrgreen:

P.S. ik heb nog een schoon toerke liggen tot en van St-Truien binnendoor voor als ge noggis naar den Ikea moet ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Blackbert wrote: 12 Feb 2022 18:48 Anyways, t zonneke scheen onverbiddelijk vandemiddag, en ik moest wat spareparts ophalen in de Ikea in Haasselt.

Binnendoor naar ginder dus. Toch paar keer aan 't Brussels relaas van Muug gedacht onderweg. Wel goed om het "bijna stilstaan zonder voetje te zetten" te oefenen.
Blij dat ik hell (eh, heel) die vezelplaatsupermarkt niet door moest. :pillepalle:
Terug? hm, snelweg, kan mijn beest nog eens ademen.

Conclusie: de basics blijven, de finesses die van iemand een beetje een deftige motard maken slijten redelijk rap. :(
Goe bezig Zwetten! Ik voel dat je goesting hebt om in juli mee te rijden naar de Alpen. :rayof:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Blackbert »

Paa, kpeis dat da efkes gaat duren, ikea. Maar zonder kan nog plezanter zijn eh. zitten der detourkes in? :mrgreen:

Muug, gemoogtgerustzijn. Wanneer is dat alweer juist? Kan ik mijnen agenda inkleuren.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Blackbert wrote: 12 Feb 2022 19:06 Paa, kpeis dat da efkes gaat duren, ikea. Maar zonder kan nog plezanter zijn eh. zitten der detourkes in? :mrgreen:

Muug, gemoogtgerustzijn. Wanneer is dat alweer juist? Kan ik mijnen agenda inkleuren.
Check whatsapp :thumbsup:

J2FK
Posts: 138
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by J2FK »

Nie vandaag maar gisteren.
- De R6 circuitkrel ne keer van een nieuw stel schakels en tandwielen voorzien. Eerste keer trouwens dat ik zelfs eens een ketting breek, maar met de juiste tool, best te doen. Achtertandwiel viel nog mee maar voorste begon toch wat sleet te vertonen zeker in vergelijking met nieuwe.
- BMC filter een badje gegeven en terug wat van olie voorzien
- nieuw kontstuk erop gezet
We geraken stilaan gereed voor het nakende seizoen :P :P

Image

Image

Image

Image

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stefke »

J2FK wrote: 15 Feb 2022 19:02 We geraken stilaan gereed voor het nakende seizoen :P :P
Uw bandenwarmers liggen toch al gereed? :peepwall:

Locked