Smartphone neemt een duik

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Smartphone neemt een duik

Post by Werner »

Vandaag is mijn smartphone kortstondig "kopje onder" gegaan.
Direct met perslucht erop en er kwam hier en daar een beetje water uit,
maar hij deed het natuurlijk niet meer.
Ligt momenteel op de radiator te drogen maar veel hoop heb ik niet. :cry:
Dat spel zit blijkbaar in mekaar geperst want ik zie nergens ook maar een spoor
van een vijsje en met een schroevendraaiertje openwringen is zeker ook geen optie ???
Iemand een idee ?

Boysnoize
Posts: 62
Joined: 11 Jun 2021 08:05
Location: Kluisbergen

Re: Smartphone neemt een duik

Post by Boysnoize »

Zo snel mogelijk in rijst steken heb ik altijd gehoord..
Pakt al je water op, dag of twee laten zitten en hopen!

Mss na een dag nieuwe rijst pakken.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Smartphone neemt een duik

Post by OzzePaa »

Gaat allemaal niet veel baten, vrees ik ... :( Hoe kort is kortstondig ... in-and-out heel misschien nog een kans :dontknow: Staat er ergens in de handleiding geen IP-klasse ? IP44 of 54 zou kunnen. Assem ne nacht in de toiletpot ligt zoals mijne paar jaar terug (na een niet meer zo heldere avond :oops: ) ist inallegeval een vogel voor de kat. Ene met vaste batterij (die je dus niet kunt vervangen) is kwazie niet open krijgen, alleszins naar mijn ervaring ...
Een S3 van een eeuwigheid geleden is wellis van de verdrinkingsdood gered door hem zogoed als helemaal uit mekaar te halen, maar de Lenovo had geen schijn van kans meer ;) :mrgreen:
P.S. weten jullie trouwens dat zo'n Moto-rola een coole standaard ring-tone heeft :?: Die zegt gewoon "Hallo Moto" als er een gesprek binnen komt 8-) :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Boysnoize
Posts: 62
Joined: 11 Jun 2021 08:05
Location: Kluisbergen

Re: Smartphone neemt een duik

Post by Boysnoize »

OzzePaa wrote: 07 Feb 2022 22:12 Assem ne nacht in de toiletpot ligt zoals mijne paar jaar terug (na een niet meer zo heldere avond :oops: )
:lol:
Hoe lang heb je die wel niet lopen zoeken voor je hem vond..
Das nu niet de eerste plek waar ik ga zoeken

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Re: Smartphone neemt een duik

Post by Werner »

Bedankt voor de reacties.
Die tip met de rijst zal ik eens proberen, baat het niet dan schaadt het niet ...
@OzzePaa: ik durfde het bijna niet zeggen maar de mijne zat in mijn achterzak en
is bij een bezoek aan het kleinste kamertje in de toiletpot terechtgekomen,
weliswaar zeer kortstondig maar blijkbaar lang genoeg om de geest te geven :oops:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Smartphone neemt een duik

Post by OzzePaa »

Werner wrote: 08 Feb 2022 07:10 .......in mijn achterzak en is bij een bezoek aan het kleinste kamertje in de toiletpot terechtgekomen .... :oops:
Awel, dat scenario hier dus ook voorgat :lol: Alleen was de helderheid niet meer van die aard, dat ik het ook besefte dat er nog wat anders dan het "normale" gedropt was :oops: :lol:
Gebeurt meer dan het bekend geraakt, vermoed ik ... en OsMaa maar mekkeren hoe dikwijls ze al gezegd had van da spel niet in de achterbroekzak te steken :wall:
@Boyznoise : eerste wat ge doet is naar je eigen nummer bellen, natuurlijk ... maar op één of andere manier hoorde ik hem niet "rinkelen" :? :lol: :lol:
En Werner : al een schoon nief modelleke gekozen :?: ;) :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Smartphone neemt een duik

Post by den Bullet »

OzzePaa wrote: 08 Feb 2022 11:11 ...
Gebeurt meer dan het bekend geraakt, vermoed ik ...
...
Nog niet voorgehad; wel 1 keer in de rijst moeten leggen na een VanVan-ritje Chimay (of Gedinne :dontknow: ) naar Halle in de gietende regen in niet aangepaste kledij ...

GSM was ietwat te vochtig geworden (zoals al de rest).

Sindsdien heb ik altijd een sluitbaar palstieken zakske mee 8-)

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Re: Smartphone neemt een duik

Post by Werner »

OzzePaa wrote: 08 Feb 2022 11:11
Werner wrote: 08 Feb 2022 07:10 .......in mijn achterzak en is bij een bezoek aan het kleinste kamertje in de toiletpot terechtgekomen .... :oops:
Awel, dat scenario hier dus ook voorgat :lol: Alleen was de helderheid niet meer van die aard, dat ik het ook besefte dat er nog wat anders dan het "normale" gedropt was :oops: :lol:
Gebeurt meer dan het bekend geraakt, vermoed ik ... en OsMaa maar mekkeren hoe dikwijls ze al gezegd had van da spel niet in de achterbroekzak te steken :wall:
@Boyznoise : eerste wat ge doet is naar je eigen nummer bellen, natuurlijk ... maar op één of andere manier hoorde ik hem niet "rinkelen" :? :lol: :lol:
En Werner : al een schoon nief modelleke gekozen :?: ;) :mrgreen:
Nog niet uitgekeken naar een ander modelleke, eerst eventjes de rijstprocedure afwerken ;)

Stoffel
Posts: 476
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Smartphone neemt een duik

Post by Stoffel »

De mijne is vorig jaar bij het afwassen in de afwasbak gevallen, duurde even voordat ik hem had, wel overleefd. Zo een xr is blijkbaar tot op zekere hoogte waterdicht :oops:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Re: Smartphone neemt een duik

Post by Werner »

Zonet mijn smartphone uit de rijst gehaald, opgeladen, en warempel hij doet het weer :rayof:
Nogmaals bedankt voor de tip :grin:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Smartphone neemt een duik

Post by F M »

Werner wrote: 10 Feb 2022 11:09 Zonet mijn smartphone uit de rijst gehaald,
Lekker ?
I am confused. Oh no, maybe not!

Boysnoize
Posts: 62
Joined: 11 Jun 2021 08:05
Location: Kluisbergen

Re: Smartphone neemt een duik

Post by Boysnoize »

Blij dat ik hier ook eens iemand van nut ben :P

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Re: Smartphone neemt een duik

Post by Werner »

Boysnoize wrote: 10 Feb 2022 14:26 Blij dat ik hier ook eens iemand van nut ben :P
:thumbsup:

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Re: Smartphone neemt een duik

Post by Werner »

F M wrote: 10 Feb 2022 13:51
Werner wrote: 10 Feb 2022 11:09 Zonet mijn smartphone uit de rijst gehaald,
Lekker ?
Heerlijk: niets beter dan Uncle Ben's wilde rijstmix, ik kan het iedereen aanraden ;)

Post Reply