En daar zat geen strikske rond, rond uwe schone kadoo Veel plezier bij het beslijken van en aanmodderen met 't nief speelgoedSchussboelie wrote: ↑23 Feb 2022 15:08Gekocht bij nen Duits (zonder live gezien te hebben) met 7u op de teller.
Die mannen hebben em netjes ingepakt voor de verzending.
Dat is dan in feite een niet mis te verstane tip voor Honda : "Heren, wilde uwen AT echt geschikt maken voor Belgische kopers/markt , t.t.z. de landelijke snelheden alhier, tandje minder op de voorste pignon steken, manne"Raketman wrote: ↑22 Feb 2022 19:55 Afgelopen weekend : onderhoud aan den AT, met nieuwe banden en een nieuwe kettingset. Van de gelegenheid eens geprofiteerd om de tandwielverhouding te wijzigen van 16-42 naar 15-42. Lijkt misschien banaal maar het is nen andere en veel aangenamere moto geworden. Door de mottig lange eerste drie vitessen was het nagenoeg onmogelijk om 30-50-70 te rijden ; de een vitesse was te hoog waardoor ge constant met slippende koppeling moest rijden of schokken, de andere was te laag waardoor hij veel te schichtig op de gas was. Nu is dat gewoon perfect. En eindelijk pakt em nu deftig op in 5de en 6de want dat was ook gewoon om te huilen, zo loom en inspiratieloos als dat was.
Nu eens deftig rondsneuzen voor nieuwe vering...misschien krijg ik hem ooit nog wel op 90% van ne KTM ...
Over de "killometrik" :
Op een 1150GSA zit er ook een "meenemer" in de voorste wielhub die via een haakse overbrenging de kilometertellerkabel "aandrijft".
Na gisteren Gertruud weer te hebben voorzien van haar wielen, deze morgen de eerste 100 meter van m'n Ardennentoerke al gemerkt dat de naald en de getallekes van de dagteller geen millimeter bewogen ... nochtans zit alles goed (al tig keer gemonteerd da spel). Dan maar 370 "ongeregistreerde" kilometers afgehaspeld aan à 0 per uur
Morgen de oorzaak eens proberen vinden ...