Dagtripfoto.
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1219
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Dagtripfoto.
1 deelnemer reed met een EXC 530 of zoiets.
Met ouwe, zachte mousse in de banden.
En een digitale rijstijl.
Na 70km had die dus zijn mousse achteraan verpulverd.
Maakte hem geen hol uit, deed verder, desnoods op de velg.
Maar de hulpvaardigheid van de mensen daar: onbeschrijflijk.
Terwijl wij zaten te eten (lees: op te drogen), had de eigenares van de taveerne een compleet passend wiel (velg + band+...) gevonden en laten brengen.
Het kapotte eruit, het andere erin, en we konden verder...!
Met ouwe, zachte mousse in de banden.
En een digitale rijstijl.
Na 70km had die dus zijn mousse achteraan verpulverd.
Maakte hem geen hol uit, deed verder, desnoods op de velg.
Maar de hulpvaardigheid van de mensen daar: onbeschrijflijk.
Terwijl wij zaten te eten (lees: op te drogen), had de eigenares van de taveerne een compleet passend wiel (velg + band+...) gevonden en laten brengen.
Het kapotte eruit, het andere erin, en we konden verder...!
- duibhce Kaelann
- Posts: 2921
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Dagtripfoto.
Klinkt als een onvergetelijk avontuur Tutto!
Voor meerdaagse ritten waar de kans op aanhoudende vochtigheid groot is verkies ik zelf wel crossbotten. Weliswaar in combinatie met Sealskinz waterdichte sokken. Eens waterdichte laarzen nat zijn krijg je die nooit goed droog tegen de volgende ochtend. En ik heb in mijn hele motorcarrière nog nooit waterdichte laarzen gevonden die ook echt waterdicht bleven. Met wat diepere doorwadingen is dat sowieso onbegonnen werk.TuttoTerreno wrote: ↑04 Apr 2022 22:02 Nota bene, die gasten die door de rivier gegaan waren, hadden crossbotten aan.
Niet waterdicht. Hun voeten zwommen in die botten.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1219
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Dagtripfoto.
Castello, 0 graden, sneeuw regen :
Voor de terugweg was er een "dry track" of een "rain track".
We volgden de "rain track". Volgen is niet echt accuraat, want die gasten kenden overal nog wel een bergske met leuke klim, een tunneltje, een paar paadjes door de natuur. We waren meer in de geburen van het spoor dan erop.
Ik had verwacht dat de rain track vooral asfalt zou zijn. Nope, bijna volledig "fuoristrada" maar zonder al te grote vettigheid. Geweldige paadjes, gravel bergpas in 18km pure eenzaamheid, you name it.
Er reed een xtz750 supertenere mee, die zag er piekfijn uit, maar had van in t begin technische problemen.
Eerst het schakelwerk, dan het kamwiel dat loskwam.
Lange pauze om dat te repareren bij een bevriende garagist, ergens...
Zodat we het laatste stuk van de track ik in het donker moesten rijden.
Voor de terugweg was er een "dry track" of een "rain track".
We volgden de "rain track". Volgen is niet echt accuraat, want die gasten kenden overal nog wel een bergske met leuke klim, een tunneltje, een paar paadjes door de natuur. We waren meer in de geburen van het spoor dan erop.
Ik had verwacht dat de rain track vooral asfalt zou zijn. Nope, bijna volledig "fuoristrada" maar zonder al te grote vettigheid. Geweldige paadjes, gravel bergpas in 18km pure eenzaamheid, you name it.
Er reed een xtz750 supertenere mee, die zag er piekfijn uit, maar had van in t begin technische problemen.
Eerst het schakelwerk, dan het kamwiel dat loskwam.
Lange pauze om dat te repareren bij een bevriende garagist, ergens...
Zodat we het laatste stuk van de track ik in het donker moesten rijden.
Re: Dagtripfoto.
Wat voor de ene een onvergetelijk avontuur is, klinkt voor een ander als pure horror
Maar Tutto amuseert zich blijkbaar wel
I am confused. Oh no, maybe not!
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1219
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Dagtripfoto.
Respect, dude!
Ge zijt wat vroeg op 't jaar, maar ge bewijst bijna alle dagen dat ge wel degelijk heel dichtbij de schoonste kant van Europa woont.
Ge zijt wat vroeg op 't jaar, maar ge bewijst bijna alle dagen dat ge wel degelijk heel dichtbij de schoonste kant van Europa woont.
Re: Dagtripfoto.
Ferm! De foto ook trouwens!TuttoTerreno wrote: ↑08 Apr 2022 19:40 En weer thuis, impressie van op de voorlaatste bergpas van vandaag:
3500km, de eerste 5 dagen slecht weer, daarna veel zon en stijgende temperaturen.
Ik ben wel weer te curieus geweest en heb er wat proberen aan prutsen om de Guzzi in 't zonneke te zetten.
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1219
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Dagtripfoto.
(De bewolking werd wel donkerder).
Wat overigens klopt, in de buurt van de Brenner begon het wat te regenen.
Re: Dagtripfoto.
Verdienstelijke poging, Stef .... maar g'ebt de zon wat te lang laten schijnen : de rode Guzzi-nafttank is hielegans "afgeschoten" tot een flets kleurke ... beetje zoals de fel rode otto's dat deden in de zestig-zeventiger jaren
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Dagtripfoto.
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1219
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Dagtripfoto.
ik heb het opgezocht: tot de 24ste april kunt ge er ook nog gaan skiën
een skiverhuur winkel was trouwens vlak achter het standpunt vanwaar die foto genomen is
Eigenlijk had ik enkel oog voor de moto plus werkende ski lift.
Dat de Stubaier Alpen er ook schoon bijliggen, had ik niet in de mot.
Re: Dagtripfoto.
Misschien een stomme vraag maar staat dat nummer 32 altijd op je moto of gewoon voor deze ritTuttoTerreno wrote: ↑08 Apr 2022 19:40 En weer thuis, impressie van op de voorlaatste bergpas van vandaag:
3500km, de eerste 5 dagen slecht weer, daarna veel zon en stijgende temperaturen.
En de foto's (zowel origineel als bewerkt) zijn
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1219
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Dagtripfoto.
die 32 is van een vorige rit, die plakker valt er wel eens vanzelf af.Droopy wrote: ↑12 Apr 2022 17:46Misschien een stomme vraag maar staat dat nummer 32 altijd op je moto of gewoon voor deze ritTuttoTerreno wrote: ↑08 Apr 2022 19:40 En weer thuis, impressie van op de voorlaatste bergpas van vandaag:
3500km, de eerste 5 dagen slecht weer, daarna veel zon en stijgende temperaturen.
En de foto's (zowel origineel als bewerkt) zijn
Re: Dagtripfoto.
TuttoTerreno wrote: ↑12 Apr 2022 18:35
die 32 is van een vorige rit, die plakker valt er wel eens vanzelf af.
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1219
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1219
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Dagtripfoto.
De tweede dag van de Rally, zondag 3 april. Zelfde weersverwachting als de dag voordien, eerst droog, vanaf de middag sunny with showers.
Nu zou de rit richting zuiden gaan, richting Ascoli Piceno. Geen gpx track, enkel groeprijden.
Belofte: vandaag géén "Fiume" - rivier (doorwaden) !
We vertrokken meteen weer tussen wat velden en kwamen dan in een vallei waar we een keer of drie op en af gereden zijn op verschillende plaatsen, telkens zeer steile grindwegen naar beneden en naar boven, alsof ze vergeten waren om er haarspeldbochten in te leggen.
Ik heb geprobeerd om het op foto vast te leggen maar de helling komt er niet zo goed uit...
Bovenaan de grindweg stond een bordje dat in geval van sneeuw en ijs, ge sneeuwkettingen moest monteren. Volgens mij wilt ge dat daar niet meemaken
We moesten daar wat wachten omdat iemand een einddemper ("la marmitta") had verloren
(foto met dank aan Enea Rutigliano)
We reden naar de volgende vallei, en op een erf werd de groep gesplitst. De durvers gingen een vettig paadje naar beneden, de rest (vooral de twins) zocht een omweg.
Die omweg was een slijkerig karrespoor naar beneden waar de banden meteen vol leem staken, gevolg:
1) de organisator op sportenduro mist de bocht onderaan de heuvel
2) degene achter hem in hetzelfde spoor gaat al voor de bocht onderuit en ligt dwars over de "weg"
3) ik schuif de helling af, heb bijna geen controle en zie die voor mij liggen. Erover rijden leek me geen goed plan, dus ik ga voordien al liggen (eerlijk, mocht die daar niet hebben gelegen, ik zou wsl 5 of 10m verder ook onderuit zijn gegaan, dat was allemaal bruine zeep).
Iedereen terug recht maar wat nu? Ge staat onderaan bij een beek, voor en achter ons een even steile klim bruine zeep. De enige uitweg was een vers ingezaaid tarweveld, even steil (of nog erger) maar op 1 of andere manier bood dat meer grip (bij tegelijk volgas).
En ik heb geleerd dat de Traction control van de Guzzi in "offroad" mode nog steeds gedeeltelijk ingrijpt - maar ik ben wel boven geraakt. Ge kunt het in het menu wel uitschakelen, heb ik later geleerd.
2de belofte: no more fango (slijk).
Dan volgden geweldige baantjes
(foto met dank aan Enea Rutigliano)
helaas bijna allemaal nat en deels slijkerig. En daar leer je dat combinatie V85 x pirelli scorpion STR vooraan heel snel aan z'n grenzen komt. Band zit meteen vol, wordt spekglad, en op de meest onverwachte momenten breekt de voorkant weg. Beklimmingen geen probleem, afdalingen= groot probleem.
Lunch met fantastische lasagna.
Vlak nadien verzamelden we boven aan een "oude" weg. Ooit een asfalt weg, mega steil naar beneden met scherpe haarspelden, enz. ... maar vandaag is 98% van de asfalt weg, en vervangen door kleine en grote stenen en "steps". En tussendoor slijk.
Soit, de twins hebben over die paar honderd meter lang gedaan - met hulp van de rest. Content dat we dat zonder schade hebben overleefd.
Beneden namen we een privé weg omhoog, die was niet veel beter maar naar boven ging makkelijker.
Boven dan beslist om het lot niet verder te tarten: de groep verlaten en samen met een andere twin een schoon calimoto very twisty route terug te nemen.
Was wellicht overbodig, want de groep over 70km strade bianche was rapper terug dan wij over 90km asfalt.
Soit, geweldige ervaring. Maar volgende keer kom ik met een 1-cylinder.
Nu zou de rit richting zuiden gaan, richting Ascoli Piceno. Geen gpx track, enkel groeprijden.
Belofte: vandaag géén "Fiume" - rivier (doorwaden) !
We vertrokken meteen weer tussen wat velden en kwamen dan in een vallei waar we een keer of drie op en af gereden zijn op verschillende plaatsen, telkens zeer steile grindwegen naar beneden en naar boven, alsof ze vergeten waren om er haarspeldbochten in te leggen.
Ik heb geprobeerd om het op foto vast te leggen maar de helling komt er niet zo goed uit...
Bovenaan de grindweg stond een bordje dat in geval van sneeuw en ijs, ge sneeuwkettingen moest monteren. Volgens mij wilt ge dat daar niet meemaken
We moesten daar wat wachten omdat iemand een einddemper ("la marmitta") had verloren
(foto met dank aan Enea Rutigliano)
We reden naar de volgende vallei, en op een erf werd de groep gesplitst. De durvers gingen een vettig paadje naar beneden, de rest (vooral de twins) zocht een omweg.
Die omweg was een slijkerig karrespoor naar beneden waar de banden meteen vol leem staken, gevolg:
1) de organisator op sportenduro mist de bocht onderaan de heuvel
2) degene achter hem in hetzelfde spoor gaat al voor de bocht onderuit en ligt dwars over de "weg"
3) ik schuif de helling af, heb bijna geen controle en zie die voor mij liggen. Erover rijden leek me geen goed plan, dus ik ga voordien al liggen (eerlijk, mocht die daar niet hebben gelegen, ik zou wsl 5 of 10m verder ook onderuit zijn gegaan, dat was allemaal bruine zeep).
Iedereen terug recht maar wat nu? Ge staat onderaan bij een beek, voor en achter ons een even steile klim bruine zeep. De enige uitweg was een vers ingezaaid tarweveld, even steil (of nog erger) maar op 1 of andere manier bood dat meer grip (bij tegelijk volgas).
En ik heb geleerd dat de Traction control van de Guzzi in "offroad" mode nog steeds gedeeltelijk ingrijpt - maar ik ben wel boven geraakt. Ge kunt het in het menu wel uitschakelen, heb ik later geleerd.
2de belofte: no more fango (slijk).
Dan volgden geweldige baantjes
(foto met dank aan Enea Rutigliano)
helaas bijna allemaal nat en deels slijkerig. En daar leer je dat combinatie V85 x pirelli scorpion STR vooraan heel snel aan z'n grenzen komt. Band zit meteen vol, wordt spekglad, en op de meest onverwachte momenten breekt de voorkant weg. Beklimmingen geen probleem, afdalingen= groot probleem.
Lunch met fantastische lasagna.
Vlak nadien verzamelden we boven aan een "oude" weg. Ooit een asfalt weg, mega steil naar beneden met scherpe haarspelden, enz. ... maar vandaag is 98% van de asfalt weg, en vervangen door kleine en grote stenen en "steps". En tussendoor slijk.
Soit, de twins hebben over die paar honderd meter lang gedaan - met hulp van de rest. Content dat we dat zonder schade hebben overleefd.
Beneden namen we een privé weg omhoog, die was niet veel beter maar naar boven ging makkelijker.
Boven dan beslist om het lot niet verder te tarten: de groep verlaten en samen met een andere twin een schoon calimoto very twisty route terug te nemen.
Was wellicht overbodig, want de groep over 70km strade bianche was rapper terug dan wij over 90km asfalt.
Soit, geweldige ervaring. Maar volgende keer kom ik met een 1-cylinder.
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1219
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Dagtripfoto.
Naais pics, en nog naaisere Umgebung
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Dagtripfoto.
Ja wablieft, gij neemt de TT wel héél erg letterlijk zeg! Waw!
Heeft dat machien een andere einddemper trouwens?
Zit daar een andere carterplaat op tegen stenen, of voldoet de originele?
Heeft dat machien een andere einddemper trouwens?
Zit daar een andere carterplaat op tegen stenen, of voldoet de originele?