Oortjes

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
Mario
Posts: 723
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Oortjes

Post by Mario »

ik heb een tijdje geleden een tweedehands TomTom 550 Rider gekocht maar nog niet zo veel gebruikt, ben het nog wat aan het ontdekken

zou wel graag oortjes kopen, omdat het me toch praktisch lijkt de instructies ook te horen ipv constant op het schermpje te zitten kijken
iemand enige tips qua oortjes met bluetooth voor zoiets ?
ik bedoel: waarop moet je letten, ik ken daar echt niets van
Last edited by Mario on 20 Apr 2022 10:29, edited 1 time in total.

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Oortjes

Post by red_zebra »

Wel, ik heb jarenlang een Sena F5 aan mijn helm geplakt gehad. Super handig en alles, alleen is het effe wennen aan de oorplekkers dat je in jouw helm (op de juiste plaats) moet plakken.
Nu heb ik een Sena SRL2 dat helemaal in de helm ingebouwd is (of toch bijna), alle kabels zijn schoon weg, geen oorplekkers dat af en toe weg glijden en een perfect geluid dat jou ook nog toelaat om het geluid buiten de helm te horen.
Dus wat mij betreft is Sena wel een goeie, comfortablele merk.

Maar er zijn er veel anderen :laughing:
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Oortjes

Post by Muug »

Sena ook hier, ook de goedkoopste versie met de minste features. Maar ik heb het laten inbouwen door het verkooppunt. 8-)

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Oortjes

Post by TuttoTerreno »

ik heb de Cardo Freecom 2+

microfoon & luidsprekers in de helm.

J2FK
Posts: 134
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Oortjes

Post by J2FK »

Al bijna 13j starcom 1 digital intercom, zowel voor mij als passagier, weliswaar bedraad maar zou zelfs nu niks anders willen.
Nog nooit één probleem mee gehad, zelfs geen defect kabeltje. Niks opladen, altijd connectie, altijd prima kwaliteit, regelt volume automatisch, on-off autom...
Hier ligt ergens ne sena10s, ook mooi spul, maar die blijft voorlopig nog ff in de doos.
Enfin, ne ferm contente mens hier.

Stoffel
Posts: 476
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Oortjes

Post by Stoffel »

+1 voor Sena, 5 jaar lang dagelijks,woon-werkverkeer gedaan met een 10u versie, geen kick verkeerd gegeven. Nu rij ik zonder oortjes en geniet ik van het motorgeluid :ricky:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Oortjes

Post by Muug »

J2FK wrote: 19 Apr 2022 17:07 Al bijna 13j starcom 1 digital intercom, zowel voor mij als passagier, weliswaar bedraad maar zou zelfs nu niks anders willen.
Nog nooit één probleem mee gehad, zelfs geen defect kabeltje. Niks opladen, altijd connectie, altijd prima kwaliteit, regelt volume automatisch, on-off autom...
Hier ligt ergens ne sena10s, ook mooi spul, maar die blijft voorlopig nog ff in de doos.
Enfin, ne ferm contente mens hier.
Als ge 't hebt, ok, dan is die bedrade Starcom natuurlijk het nec plus utra.
Maar wie iets nieuws wilt kopen, die raad ik dat toch af.

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Oortjes

Post by F M »

Ik betwijfel trouwens of een TomTom bedraad kan gebruikt worden.
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: Oortjes

Post by Tom Twin »

Om te kiezen tussen Cardo en Sena heb ik een berichtje gestuurd naar de meeste vrienden waarmee ik regelmatig onderweg ben. Bleek dat grootste zagers Cardo hebben. Ik heb dan maar Sena gekozen.

Bij een eerste ritje me toch laten overhalen om te koppelen met "iemand van hier op het forum" met een Sena, begon die na 5 minuten al te zagen over stofzuigers, ding afgezet en bij de volgende stop heb ik op zijn bakkes geslagen. Het is niet omdat ik op een Honda rijd, dat je zomaar over stofzuigers moet beginnen. Nu gebruik ik het alleen maar om naar vette funk te luisteren en van de meneer van Waze te vernemen waar er flitspalen staan. :ricky:

@vrienden: ik zie jullie graag hoor! ;)
Me gusta la moto, me gustas tú.

Mario
Posts: 723
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Oortjes

Post by Mario »

bedankt voor de reacties, die erg nuttig waren :thumbsup:
was eerst aan het kijken naar dingetjes die je gewoon in je oren moet stoppen, zoals je vaak ziet bij mensen die over straat lopen... :lol: :roll: (met zo van die stokjes aan bijvoorbeeld)

maar blijkbaar is het toch iets anders wat ik nodig zou hebben
ben wat aan het rondkijken geweest en denk aan een Sena SF4 of SFR single :)

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Oortjes

Post by red_zebra »

Mario wrote: 20 Apr 2022 11:46 was eerst aan het kijken naar dingetjes die je gewoon in je oren moet stoppen, zoals je vaak ziet bij mensen die over straat lopen... :lol: :roll: (met zo van die stokjes aan bijvoorbeeld)
Oh gosh neen, dat wil je (kan je) niet in een helm gebruiken!
Stel je voor elke keer dat je jouw helm aan doet?
En dan nog, zelf zouden ze nooit van jouw oren weg gaan wanneer je jouw helm aan doet, de druk!
Zulke oortjes zijn gemaakt om extern te blijven, als je een helm erover doet ga je in een mum van tijd pijn aan jouw oren hebben door de druk en totaal gebrek aan ergonomie.

De meeste sets voor motorhelmen hebben plakkende circles dat je in de helm kan plaatsen.
Op meest recente helmen zijn er zelfs plaatsen ervoor gemaakt en kan je wat mousse in de helm afklipsen om er jouw oortjes in te plakken.
Niets dat tegen of in jouw oor drukt, geluid van de Waze of TomTom persoon, muziek, en zelfs mogelijkheid om voertuigen en trafic te horen.
De meeste zijn ook bluetooth nu dus geen draden langs alle kanten.

En de draden van de oortjes zelf zijn gewoonlijk gemakkelijk in een helm te verbergen.
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

Mario
Posts: 723
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Oortjes

Post by Mario »

aangezien ik de laatste tijd toch redelijk wat op m'n centen moet letten, is het uiteindelijk een tweedehandse Cardo Freecom 4+ geworden
als die nog behoorlijk werkt (wat ik uiteraard hoop :) ), zou die toch ruimschoots aan m'n verwachtingen moeten voldoen
nog eens bedankt allen ! :grin:

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Oortjes

Post by red_zebra »

:thumbsup:
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

Post Reply