Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by F M »

TuttoTerreno wrote: 17 May 2022 18:43 en dat over de K1600, waar de auteur letterlijk zegt dat ge beter af zijt met ne nieven RT.
ik geloof hem.
Aha, kritiek op een motor! Dat is uitzonderlijk.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1240
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

Amai, als ge iets moet kopen, is het goud, en bij verkoop wordt het allemaal lood.

nieuwe piaggio dealer, v85tt laten taxeren.

Wat er allemaal scheelt aan mijn Guzzi, ni te doen. Is niks meer waard.

Remblokjes achteraan. Ik gebruik heel zelden de achterrem, tenzij om op een helling stil te staan. Versleten.
Ah , en de remschijf ook! :pillepalle:

Balhoofdlager. Zou tekenen van sleet vertonen, “wellicht te vaak gepoetst en het vet weggespoeld” Yeah, right. 2x gepoetst op 3 jaar. Kwam de mechanieker nog langs, “nee, dat lager is nog in orde”

En nog nen hoop gezever, puur uit de nek geluld.


Ik heb nadien effe opgezocht wat alles aan onderdelen kost wat zogezegd versleten zou kunnen zijn: 125euro. :evil:
Daar trok ie dan 1500 euro af van de overnameprijs.

Die had een stuk of 5 onverkochte tuaregs staan, kvraag me af waarom hij er geen verkocht krijgt…

Ik was daar gaan horen omdat ik daar via mijn werkgever xx% korting krijg.

Zou krijgen, want hij wou ook die deal niet honoreren. :whip:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

:idea: Rijd da gewoon op tottem echt versleten en niks meer waard is : problem solved ;) :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Tom Twin »

OzzePaa wrote: 09 Feb 2022 18:38
Boysnoize wrote: 09 Feb 2022 18:29 Ah maar mij was verteld dat trajectcontroles u voorste plak pakken, en daarom geen moto's kan controleren :dontknow:

Het straatjes inslaan ken ik maar al te goed.. wij mogen ons schoon aan 70 houden op een trajectcontrole voor de buurtbewoners.. en die halen u dan in aan 100+ omdat ze toch moeten inslaan :wall:
Zo zit de wereld tegenwoordig in mekaar, ja ;) :lol:
Hier staan de ANPR's toch ook "in de rijrichting" hoor :geek:
Blijkbaar worden de foto's meestal toch van de voorste plaat genomen volgens het agentschap wegen en verkeer. En ze hebben daar een goede reden voor. Als we dan toch een een keertje de dans kunnen ontspringen, moeten we daar maar content mee zijn.

https://www.hln.be/binnenland/motorrijd ... ~a5313dad/
Me gusta la moto, me gustas tú.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

EDIT : TT was rapper ;)

Daarstraks opt nieuws en all over de gazetten :

https://www.demorgen.be/snelnieuws/moto ... gle.com%2F

Iets wat ik al heel lang vermoedde wordt nu dus door onze verkeersministeres zelve bevestigd. Even de stand van de gemonteerde camera's bekijken, en je weet of het risico bestaat op een betalingsuitnodiging als de snelheidsmeter niet krampachtig int oog wordt gehouden.

In dat verband trouwens : de Zumo XT geeft altijd een waarschuwing weer dat een "trajectcontrole actief is" terwijl de ANPR-palen enkel voorafgegaan worden door zo'n klein bordje met "camerabewaking" en een tekeningske van een rood cameraatje erop.
Nu dacht ik toch dat effectieve trajectcontroles vooraf aangegeven (moeten) worden met een (eveneens klein) bordje met die vermelding en twee van die "wifi"-icoontjes :? :dontknow:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Blackbert
Posts: 3471
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Blackbert »

Zoals eigenlijk al enige tijd te verwachten was, gaat het er niet om dat we trager gaan rijden, wel dat we de investering in al die technologie zo snel mogelijk terugbetalen.
Onder het mom "de wildgroei aan verkeersborden in te tomen" zijn hier in de geburen alle trajectcontrolebordjes weg, vervangen door "camerabewaking".

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220211_96961664
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote: 19 May 2022 12:55 ...
Onder het mom "de wildgroei aan verkeersborden in te tomen" zijn hier in de geburen alle trajectcontrolebordjes weg, vervangen door "camerabewaking".

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220211_96961664
Die had ik gemist :roll:
Dus enkel nog "Big Brother"-bordjes ... iets wat in feite de werkelijkheid beter benadert : "1984" komt met rasse schreden dichterbij.
Die "wildgroei aan borden" was paar jaar geleden ook de reden waarom 90 70 werd ... "tis toch bijna overal 70 ; laten we dat de norm maken zodat die hoop borden verwijderd kan worden" ... véél duidelijker, zo.
Vandaag staan er dus al meer en meer "50"-borden.
Wel slim gezien, moet ik toegeven :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1240
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

OzzePaa wrote: 19 May 2022 13:19
Die had ik gemist :roll:
Dus enkel nog "Big Brother"-bordjes ... iets wat in feite de werkelijkheid beter benadert : "1984" komt met rasse schreden dichterbij.
Die "wildgroei aan borden" was paar jaar geleden ook de reden waarom 90 70 werd ... "tis toch bijna overal 70 ; laten we dat de norm maken zodat die hoop borden verwijderd kan worden" ... véél duidelijker, zo.
Vandaag staan er dus al meer en meer "50"-borden.
Wel slim gezien, moet ik toegeven :mrgreen:
dat zijn twee zaken die mij enorm opvielen afgelopen weekend toen ik Vlaanderen twee keer doorkruist heb:

1) Ik wist echt nooit welke snelheidsbeperking geldt. Echt geen flauw idee. Ik zie die bordjes trajectcontrole, maar er staat nooit bij wat de toegelaten max. snelheid dan is.
Ik zag geen beperking, of zone 70, dus ik denk "70". MAAR dan staan her en der willekeurig "50" bordjes opgesteld, doch nooit gevolgd door een "doorstreept 50" bordje. Geldt die 50 dan altijd of tot de volgende zijstraat/kruispunt?

2) overal, overal camera's en nog eens camera's. Wat een politiestaat. :o

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by F M »

TuttoTerreno wrote: 19 May 2022 13:34 MAAR dan staan her en der willekeurig "50" bordjes opgesteld, doch nooit gevolgd door een "doorstreept 50" bordje. Geldt die 50 dan altijd of tot de volgende zijstraat/kruispunt?
Inderdaad, dat is de regel in België. Maar niet zo in de meeste andere landen, dat schept verwarring.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

F M wrote: 19 May 2022 14:05
TuttoTerreno wrote: 19 May 2022 13:34 MAAR dan staan her en der willekeurig "50" bordjes opgesteld, doch nooit gevolgd door een "doorstreept 50" bordje. Geldt die 50 dan altijd of tot de volgende zijstraat/kruispunt?
Inderdaad, dat is de regel in België. Maar niet zo in de meeste andere landen, dat schept verwarring.
Ja, kan zijn, niet mijn ervaring omdat in die gevallen waarschijnlijk steeds een bord de beperking te niet deed en je er gewoon niet op moet letten :dontknow: , maar dan is het "Belgisch" systeem toch duidelijker : als je uit een zijweg komt met een ander snelheidsregime weet je immers niet wat dat na de kruising is. In geval van "opheffing dmv bord" moeten er toch een pak meer borden neergepoot worden. Hier val je terug op de "algemene snelheidslimiet", naargelang de wegcategorie. Een veelgebruikte oplossing tegenwoordig (om hun zelfgecreëerde bordenbos uit te dunnen) is het toepassen van zone-beperkingen. Kan vervelend worden, want een bordje "opheffing zoneverbod" gemist (ze zijn dikwijls kleiner :mrgreen: ) en je zit slakgewijs verder te tuffen terwijl dat niet meer nodig is :wall:

Op een ander forum hadden ze het er ookal eens over ...

https://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?t=20759
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Schussboelie
Posts: 491
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Schussboelie »

F M wrote: 19 May 2022 14:05
TuttoTerreno wrote: 19 May 2022 13:34 MAAR dan staan her en der willekeurig "50" bordjes opgesteld, doch nooit gevolgd door een "doorstreept 50" bordje. Geldt die 50 dan altijd of tot de volgende zijstraat/kruispunt?
Inderdaad, dat is de regel in België. Maar niet zo in de meeste andere landen, dat schept verwarring.
Hoezo niet??
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

Schussboelie wrote: 19 May 2022 14:47
F M wrote: 19 May 2022 14:05
Inderdaad, dat is de regel in België. Maar niet zo in de meeste andere landen, dat schept verwarring.
Hoezo niet??
Was ook mijn eerste bedenking, maar blijkbaar verschilt er toch teen en tander elders ... zo snel even opgezocht : in La Suisse bv zie je soms C43 met "Generell" in de rode rand. Die gelden ook voorbij kruisingen. Beetje als zoneborden dus (zoals o.a. ook BBK-bord of "30-aan-school")
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Schussboelie
Posts: 491
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Schussboelie »

OzzePaa wrote: 19 May 2022 14:53
Schussboelie wrote: 19 May 2022 14:47
Hoezo niet??
in La Suisse bv zie je soms C43 met "Generell" in de rode rand. Die gelden ook voorbij kruisingen. Beetje als zoneborden dus (zoals o.a. ook BBK-bord of "30-aan-school")
OK maar elders toch niet?
Geldt een standaard C43 in het buitenland voorbij een kruispunt?
Dat lijkt me wel heel stug.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by F M »

In Noorwegen toch wel.

Geldt dat niet als 'de meeste andere landen'? :oops:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Schussboelie
Posts: 491
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Schussboelie »

F M wrote: 19 May 2022 15:54 In Noorwegen toch wel.

Geldt dat niet als 'de meeste andere landen'? :oops:
En hoe ver geldt het dan wel?
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

Schussboelie wrote: 19 May 2022 16:36
F M wrote: 19 May 2022 15:54 In Noorwegen toch wel.

Geldt dat niet als 'de meeste andere landen'? :oops:
En hoe ver geldt het dan wel?
Geen idee maar dit is systeem mogen ze in ons landje gerust copieren :https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -op-de-weg
Last edited by Droopy on 19 May 2022 19:00, edited 1 time in total.

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by F M »

Schussboelie wrote: 19 May 2022 16:36
F M wrote: 19 May 2022 15:54 In Noorwegen toch wel.

Geldt dat niet als 'de meeste andere landen'? :oops:
En hoe ver geldt het dan wel?
Tot een bord met einde van de limiet. De facto bepalen de borden daar snelheidszones.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1240
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

de meeste van die 50 bordjes stonden ook vlak voor een zijstraat. dus dat bord was hoop en al 15 meter "geldig". Hoe ging dat weer, ze willen minder borden??? goe bezig.

en de regel tot aan het volgende kruispunt is me bekend, maar 1 enkel bordje met "zone 70/50/30" ergens op een gemeentegrens heft die regel overal op. had ik die plaat misschien overzien? maybe, maybe not.


Ge moet het allemaal maar weten.

waar ik fout zat, zullen die bossen met camera's de rekening wel sturen ....

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

F M wrote: 19 May 2022 15:54 In Noorwegen toch wel.

Geldt dat niet als 'de meeste andere landen'? :oops:
Dus staat er daar als je uit een (anders gelimiteerd) wegske op een T-kruispunt met een weg met beperkte snelheid (zeg bv 70) komt, en je draait die links of rechts op, er telkens een bord staat op het wegje waar je op rijdt hoe snel je mag na de kruising ? Hoe kun je dat immers anders in godsnaam weten :dontknow:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1240
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

in Duitsland staat er vlak na het kruispunt meestal een bord dat de beperking opheft of hernieuwt, verandert, al naargelang...

Locked