Dood, alles valt uit
Dood, alles valt uit
Een KTM Adv is slecht in 2 dingen: traag rijden en weinig rijden.
Die oringen in de benzinetoevoer gaven het op wegens uitgedroogd. Dinsdag had ik nieuwe, was rap gefixed.
Woensdag rijden! Niet dus, draaide mooi in neutraal en viel uit zodra in eerste. OK, die zijpikkelschakelaar.
83€ voor ne nieuwe.
Wacht, ge kunt dat uitschakelen. Stekker los, brugje erover, yes.
Ging goed, tot ik effe gestopt was een weer wilde vertrekken.
Moet ergens iets verkeerd gedaan hebben, denk toch in eerste met getrokken koppeling en startknopke duwen.
Bam, alle stroom weg. dood.
Hoofdzekering? Ziet er heel uit, toch gewisseld met de spare. Ok, er is leven. Carterplaat weer vast, contact aan, niks.
Eerste keer ever dat 'm mij in de steek laat.
Sebiet maar weer eens uitkleden en beginnen meten en zoeken. Zekeringen, stekkers, relais, balhoofdregio, ...
Alle suggesties uiteraard welkom.
Die oringen in de benzinetoevoer gaven het op wegens uitgedroogd. Dinsdag had ik nieuwe, was rap gefixed.
Woensdag rijden! Niet dus, draaide mooi in neutraal en viel uit zodra in eerste. OK, die zijpikkelschakelaar.
83€ voor ne nieuwe.
Wacht, ge kunt dat uitschakelen. Stekker los, brugje erover, yes.
Ging goed, tot ik effe gestopt was een weer wilde vertrekken.
Moet ergens iets verkeerd gedaan hebben, denk toch in eerste met getrokken koppeling en startknopke duwen.
Bam, alle stroom weg. dood.
Hoofdzekering? Ziet er heel uit, toch gewisseld met de spare. Ok, er is leven. Carterplaat weer vast, contact aan, niks.
Eerste keer ever dat 'm mij in de steek laat.
Sebiet maar weer eens uitkleden en beginnen meten en zoeken. Zekeringen, stekkers, relais, balhoofdregio, ...
Alle suggesties uiteraard welkom.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Dood, alles valt uit
Kabelboom? In het verleden ongeveer hetzelfde voorgehad met een Vstrom. Bleek dat de kabelboom op een bepaalde plaats ergens schuurde en net op die plaats waren er in de kabelboom een aantal draadjes beschadigt….
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1243
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Dood, alles valt uit
De noodstop schakelaar ?
Re: Dood, alles valt uit
Er waren toch nog al verhalen over adventures met een kabelboom die rond het balhoofd zou schuren?
Zou zoals Stoffel zegt de kabelboom eens grondig inspecteren.
Zou zoals Stoffel zegt de kabelboom eens grondig inspecteren.
Re: Dood, alles valt uit
Maar niet de eerste keer dat jij uw Rosie in de steek laat, dat is een gevoelige madam. Extra love en care en dat komt in orde!
Me gusta la moto, me gustas tú.
Re: Dood, alles valt uit
Hmm, in de steek gelaten is er misschien wat over. Enigszins verwaarloosd de laatste jaren, dat wel.
Ik was toch goed begonnen?
Verse olie van haar favoriete merk, klepkes gemasseerd.
Verse koelvloeistof (roze, zelfs stoere madammen zijn gevoelig aan details).
Een blinkende gouden ketting
Nieuw stoere botinnen, zoals ze die graag heeft.
Soit, ze wil wel eens gekieteld worden, dus dat ga ik doen se.
alle zekeringen en stekkers
start- en andere relais
kabelboom balhoofd
maar eerst de aansluitingen aan de accu.
in een te warm zweterig hok, zoals het hoort.
Ik was toch goed begonnen?
Verse olie van haar favoriete merk, klepkes gemasseerd.
Verse koelvloeistof (roze, zelfs stoere madammen zijn gevoelig aan details).
Een blinkende gouden ketting
Nieuw stoere botinnen, zoals ze die graag heeft.
Soit, ze wil wel eens gekieteld worden, dus dat ga ik doen se.
alle zekeringen en stekkers
start- en andere relais
kabelboom balhoofd
maar eerst de aansluitingen aan de accu.
in een te warm zweterig hok, zoals het hoort.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Dood, alles valt uit
Lichte onrust over-modus
Haar pil slecht genomen: -pool niet goed genoeg vast.
Haar pil slecht genomen: -pool niet goed genoeg vast.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Dood, alles valt uit
Goed dat het zo simpel was.
KTMs, altijd iets eh.
Mijne is gisteren en vandaag drie keer stil gevallen. De stouterik.
Plus de koppeling die twee keer doorschoot. Dat nieuwe EBC-platensetje van enige tijd geleden is daarginds hoog in de bergen wat mismeesterd geweest blijkbaar. Het was een pak goedkoper, maar duidelijk ook een pak minder goed dan the real ktm stuff.
We weten weer wat doen deze winter.
KTMs, altijd iets eh.
Mijne is gisteren en vandaag drie keer stil gevallen. De stouterik.
Plus de koppeling die twee keer doorschoot. Dat nieuwe EBC-platensetje van enige tijd geleden is daarginds hoog in de bergen wat mismeesterd geweest blijkbaar. Het was een pak goedkoper, maar duidelijk ook een pak minder goed dan the real ktm stuff.
We weten weer wat doen deze winter.
Re: Dood, alles valt uit
Als ik mij goed herinner kan je die koppeling tijdelijk oplossen door de gevoerde platen te verwisselen. Achterste naar voor en andersom.
The beast goes.
Alles wat een beetje piepte en kraakte wegens brandnew (ketting, remblokken) is nu soepel en los. rolt ook weer als een fietske, aan de hand.
We happy, Rosie & me.
The beast goes.
Alles wat een beetje piepte en kraakte wegens brandnew (ketting, remblokken) is nu soepel en los. rolt ook weer als een fietske, aan de hand.
We happy, Rosie & me.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Dood, alles valt uit
Allez hup, ik heb gehoord of gelezen dat Koeno nog eens terug wilt. Met kinders. Gij moogt dan ome Bert zijn.
Re: Dood, alles valt uit
ok
speelde gij dan Ernie?
en geen bananen!
speelde gij dan Ernie?
en geen bananen!
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Dood, alles valt uit
Geen bert en ernie zonder bananen hoor.
Ge kunt er u maar beter op voorbereiden
Ge kunt er u maar beter op voorbereiden
Re: Dood, alles valt uit
Bon, gisteren dagtrip naar Drongen. En terug, maar daarover direct meer.
Na een stuk file aan de Kennedy en flink oppassen daarna, in PFOSland, toch maar doorrijden, afspraak om 13u.
Zo ongeveer aan het fijne viaduct van Destelbergen, een hikje, effe inhouden en door. Dan nog eens, en opnieuw.
Dan, om de R4 af te rijden, moeten stoppen. Koppeling in, RPM naar 0, stil. Start direct terug, maar heeft een fijn handje nodig om weg te geraken.
De terugrit. Beetje choke nodig om te starten, beetje stotteren, maar een stukske E40, de E17 lukt allemaal wel, mits behoudend rijden, rustig aan de gas draaien. Choke iets open laten lijkt wat te helpen. Reservelampje aan, dus 17km verder in Kalken 1 tank gevuld met dure snelwegbenzine en een flesje reiniger van Wynns. Het gaat, maar niet meer dan dat. Voor Kruibeke: file. Met deze motorloop ga ik dar niet tussen, dus de afrit en naar linkeroever.
De nieuwe oprit komt nu gewoon langs rechts voor de tunnel op de E17. Valt mee. rustig door de pijp kachelen, net voorbij de afrit A12 stevige stuipen en stil. Op de pechstrook.
Toen toch een poging of 10 nodig gehad om weg te geraken. Hij startte wel direct, maar eens er een beetje moest gewerkt worden op die lichte helling: uit.
Met wat koppeling en gas toch vertrokken en dan de afrit Berchem naar boven. Oef, want op de ring komt het Fast team u depaneren en ben je veel geld kwijt.
Binnendoor dan maar. Ongeveer alle verkeerslichten op rood uiteraard, het moet spannend blijven.
KFR zoals ze bij BMW zeggen, maar dus ook uitvallen als ik de koppeling intrek en weer bij vertrekken. Teveel gas geven bij acceleratie was ook niet goed.
Btw, 16.5 liter getankt in Kalken en een goeie 100km later terug reserve. Ja die liters verdelen zich over de 2 tanks maar toch.
tijdens die "rit" af en toe ook een stevige knal bij gas dicht en een serieus benzineluchtje toen ik daar in Berchem stopte en effe op ralentie liet draaien.
Waarbij beide uitlaten even veel en even hete gassen uitbraken, zo op het gevoel.
- er is meer dan genoeg benzine, anders zou 'm zo niet stinken. de pomp kunnen we dus wel uitsuiten.
- ergens valse lucht, maar daar wordt ie arm van, niet rijk.
- ontsteking checken, heeft wel nieuwe bougies, maar misschien een bobine niet goed vast of stuk. kabels en aarding controleren.
- viezigheid in een carburator, vlotter die niet goed werkt of ergens een scheurtje in 't membraan.
- synchroniseren was nog niet gebeurd, dan ook maar checken of EPC en SAS nog steeds deftig afgedopt zijn.
- ...
Het blijft een adventurebike
Na een stuk file aan de Kennedy en flink oppassen daarna, in PFOSland, toch maar doorrijden, afspraak om 13u.
Zo ongeveer aan het fijne viaduct van Destelbergen, een hikje, effe inhouden en door. Dan nog eens, en opnieuw.
Dan, om de R4 af te rijden, moeten stoppen. Koppeling in, RPM naar 0, stil. Start direct terug, maar heeft een fijn handje nodig om weg te geraken.
De terugrit. Beetje choke nodig om te starten, beetje stotteren, maar een stukske E40, de E17 lukt allemaal wel, mits behoudend rijden, rustig aan de gas draaien. Choke iets open laten lijkt wat te helpen. Reservelampje aan, dus 17km verder in Kalken 1 tank gevuld met dure snelwegbenzine en een flesje reiniger van Wynns. Het gaat, maar niet meer dan dat. Voor Kruibeke: file. Met deze motorloop ga ik dar niet tussen, dus de afrit en naar linkeroever.
De nieuwe oprit komt nu gewoon langs rechts voor de tunnel op de E17. Valt mee. rustig door de pijp kachelen, net voorbij de afrit A12 stevige stuipen en stil. Op de pechstrook.
Toen toch een poging of 10 nodig gehad om weg te geraken. Hij startte wel direct, maar eens er een beetje moest gewerkt worden op die lichte helling: uit.
Met wat koppeling en gas toch vertrokken en dan de afrit Berchem naar boven. Oef, want op de ring komt het Fast team u depaneren en ben je veel geld kwijt.
Binnendoor dan maar. Ongeveer alle verkeerslichten op rood uiteraard, het moet spannend blijven.
KFR zoals ze bij BMW zeggen, maar dus ook uitvallen als ik de koppeling intrek en weer bij vertrekken. Teveel gas geven bij acceleratie was ook niet goed.
Btw, 16.5 liter getankt in Kalken en een goeie 100km later terug reserve. Ja die liters verdelen zich over de 2 tanks maar toch.
tijdens die "rit" af en toe ook een stevige knal bij gas dicht en een serieus benzineluchtje toen ik daar in Berchem stopte en effe op ralentie liet draaien.
Waarbij beide uitlaten even veel en even hete gassen uitbraken, zo op het gevoel.
- er is meer dan genoeg benzine, anders zou 'm zo niet stinken. de pomp kunnen we dus wel uitsuiten.
- ergens valse lucht, maar daar wordt ie arm van, niet rijk.
- ontsteking checken, heeft wel nieuwe bougies, maar misschien een bobine niet goed vast of stuk. kabels en aarding controleren.
- viezigheid in een carburator, vlotter die niet goed werkt of ergens een scheurtje in 't membraan.
- synchroniseren was nog niet gebeurd, dan ook maar checken of EPC en SAS nog steeds deftig afgedopt zijn.
- ...
Het blijft een adventurebike
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Dood, alles valt uit
dus KTM-rijders zijn even koppig en masochistisch als Ducati-rijders uit vroeger tijden ?
Re: Dood, alles valt uit
KTM-rijders zijn koppig = blijven gaan, zelfs al rijdt hij niet meer.
Ducati-rijders zijn masochistisch = ieder jaar 2cm korter door de verplette schijven tussen de wervels.
sig nature