Tentjes topic

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Tentjes topic

Post by Muug »

Momenteel heb ik de Robens Voyager 2 EX.
Ideaal voor een motorrijder met veel spulletjes.
Of toch bijna.
De voortent is zo'n 150cm lang, en dat is gewoon te lang. Plus ze kan niet op zichzelf staan. Er zijn minstens vier haringen nodig. En ze is te smal voor twee personen die niet hartstochtelijk verliefd zijn.
Dus zoek ik iets anders.
Msr Hubba hubba NX 2 lijkt me wel wat. Iemand ervaringen met die tent? Want ze is toch wat duur.

Deugen de tentjes Decathlon wat?

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Tentjes topic

Post by zappa »

Muug wrote: 17 Jul 2022 13:24

Deugen de tentjes Decathlon wat?
Mijn decathlon van 3p (veeel plek) heeft zelfs ne halve meter sneeuw doorstaan? :mrgreen: En opgevouwen (eerst de sneeuw wegdoen) amper een sjakosse groot. Dat model maken wel niet meer.
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Tentjes topic

Post by duibhce Kaelann »

Robens heeft ook de Boulder 2 in het gamma. Die is een stuk goedkoper dan de MSR of andere premium merken in die klasse.
In dezelfde prijsklasse als de MSR zou ik zeker ook naar de Sea to Summit Telos TR2 kijken.
Over de Decathlon tenten kan ik weinig zeggen, heb enkel ervaring met de 2-seconds. Die zijn niet geschikt voor op de motor.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Tentjes topic

Post by Muug »

OK merci,
ik ga ze meteen eens bekijken.
momenteel heeft de Big Agnes Copper Spur HV UL3 mijn voorkeur. Op de 2de plaats de MSR, omdat ie qua binnenafmetingen voor 3 te groot is en voor 2 te strak.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Tentjes topic

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 18 Jul 2022 11:47 Op de 2de plaats de MSR, omdat ie qua binnenafmetingen voor 3 te groot is en voor 2 te strak.
de logica der kampeerders heb ik nooit echt gesnapt :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Tentjes topic

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 18 Jul 2022 12:22
Muug wrote: 18 Jul 2022 11:47 Op de 2de plaats de MSR, omdat ie qua binnenafmetingen voor 3 te groot is en voor 2 te strak.
de logica der kampeerders heb ik nooit echt gesnapt :mrgreen:
In veel van die trekkingtentjes wordt er per slaper uitermate weinig ruimte gerekend.
Sommige tweepersoonstenten zijn aan de schouders dan wel 120cm breed, maar aan de voeten slechts 150bvb.
An sich is dat mogelijk, als je bijhorende slaapmatjes hebt die een mummyvorm hebben.
Zoals dit:
Image
Maar zeldzaam zijn de mensen die op zulke matjes goed slapen.
De meeste mensen hebben gewoon rechthoekige matjes.
Plus, wat je ook ziet op de grondplantekeningetjes van zulke tentjes, is dat ze de middelste van de drie personen omgekeerd leggen, dus met zijn kop tussen de voeten! :pillepalle:
Image
Opnieuw, dat kan als je mummy-vormige matjes hebt....
Geen idee trouwens waar ergens de hond moet liggen... :lipsrsealed2:
Om maar te zeggen: de makers van die tentjes hanteren vrij vreemde principes, waarbij comfort zeker niet op het hoogste schavotje staat.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Tentjes topic

Post by TuttoTerreno »

ik geloof dat je op het verkeerde spoor zit, Muug. Ge moet de zin die ik ge-quote-t had nog ne keer rustig lezen ;)
Last edited by TuttoTerreno on 18 Jul 2022 17:55, edited 1 time in total.

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Tentjes topic

Post by Muug »

:mrgreen:

Maar toch. :laughing:

Stoffel
Posts: 476
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Tentjes topic

Post by Stoffel »

Ben het topic ook aan het volgen, ik heb gemerkt dat mijn 15 jaar oude Jack Wolfskin niet meer waterdicht is :twisted: .
Naar welke waterkolom van tenten ben je aan het uitkijken? Ikzelf prefereer 5000mm…
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Tentjes topic

Post by Muug »

Niet, eigenlijk :?

Stoffel
Posts: 476
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Tentjes topic

Post by Stoffel »

Muug wrote: 18 Jul 2022 19:16 Niet, eigenlijk :?
Ik ben ergens begin 2000 tijdens een kampeertrip met de moto ‘s nachts zeiknat geworden omdat de nieuwe tent toen niet waterdicht was…alle het grondzeil wel….water stond toen 10cm hoog in de tent :evil: .
Iets daarna de Jack gekocht, en die bleek een aantal jaren waterdicht te zijn… tot vorig jaar aan de naden. Daarmee dat ik al even aan het rondkijken ben.. en een waterkolom van 5000mm zou redelijk waterdicht zijn :)
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Tentjes topic

Post by Muug »

Er is een tijd dat die kolom ook mijn heilige graal was. Nu ga ik er van uit dat een 3seizoenstent toch genoeg waterdicht zal zijn. En reviews zijn handig.
Van die Big Agnes tent bvb, als wereldreizigers zeggen dat ze gedurende de zwaarste stormen droog bleven, dan is dat voor mij meer waard dan die cijfertjes.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Tentjes topic

Post by duibhce Kaelann »

Stoffel wrote: 18 Jul 2022 19:56 Iets daarna de Jack gekocht, en die bleek een aantal jaren waterdicht te zijn… tot vorig jaar aan de naden.
Als enkel de naden het probleem zijn kan je wel eerst eens proberen om seam sealer te gebruiken alvorens veel geld uit te geven aan een nieuwe tent.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Stoffel
Posts: 476
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Tentjes topic

Post by Stoffel »

duibhce Kaelann wrote: 19 Jul 2022 09:53
Stoffel wrote: 18 Jul 2022 19:56 Iets daarna de Jack gekocht, en die bleek een aantal jaren waterdicht te zijn… tot vorig jaar aan de naden.
Als enkel de naden het probleem zijn kan je wel eerst eens proberen om seam sealer te gebruiken alvorens veel geld uit te geven aan een nieuwe tent.
Spijtig genoeg niet enkel de naden, hier en daar ook een ritssluiting die het niet meer doet.
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Stoffel
Posts: 476
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Tentjes topic

Post by Stoffel »

Muug wrote: 18 Jul 2022 11:47 OK merci,
ik ga ze meteen eens bekijken.
momenteel heeft de Big Agnes Copper Spur HV UL3 mijn voorkeur. Op de 2de plaats de MSR, omdat ie qua binnenafmetingen voor 3 te groot is en voor 2 te strak.
Die Big Agnes krijgt op het www wel goede reviews. Op YouTube zit er iemand die ik al een geruime tijd volg en dit zweert bij die Tent. Zoek eens op Dork in the road.
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Stoffel
Posts: 476
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Tentjes topic

Post by Stoffel »

Nog eens een oud topic omhoogbrengen :twisted:
Net met de black friday deal 20% korting gepakt op een Lone rider tent.
Hopelijk gaat deze ook een aantal jaren mee ;)
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Tentjes topic

Post by zappa »

Stoffel wrote: 24 Nov 2022 20:10 Nog eens een oud topic omhoogbrengen :twisted:
Net met de black friday deal 20% korting gepakt op een Lone rider tent.
Hopelijk gaat deze ook een aantal jaren mee ;)

Voor zo'n dure tent, nog wat spullen extra, zoals slaapzak, goede matras, wasgerief, kookgerief en wie weet wat ik nog vergeet (wel voorzien is de medicatie voor pijnlijke - rug,- nek,- kop,-heupen,- enz) is het dan niet goedkoper om een echt bedje te boeken, tegen een schappelijke prijs, daardoor ook met een lichtere pak&zak-beest te kunnen rondtrekken?

bvb:

https://www.hometogo.nl/search/5460aeb1 ... ight=40EUR
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Tentjes topic

Post by Stefke »

zappa wrote: 27 Nov 2022 00:25 Voor zo'n dure tent, nog wat spullen extra, zoals slaapzak, goede matras, wasgerief, kookgerief en wie weet wat ik nog vergeet (wel voorzien is de medicatie voor pijnlijke - rug,- nek,- kop,-heupen,- enz) is het dan niet goedkoper om een echt bedje te boeken, tegen een schappelijke prijs, daardoor ook met een lichtere pak&zak-beest te kunnen rondtrekken?
Met een tentje ben je redelijk onafhankelijk. Altijd slaapgerief mee, route wijzigen geen probleem, panne onderweg geen probleem, toffe kampeerplek hopla hier blijven.... 8-)
En als ik zo reken, mijn kampeer gerief twv +-700 euro destijds is afgelopen jaren goed geweest voor +- 50 overnachtingen voor meestal 2 personen... 8-)

blijft bij mijn betere overnachtingen: Uttakleiv Beach, 3-06-2007, 18u08
Image

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Tentjes topic

Post by Muug »

Het is maar wat een mens wil. En ook: welk lichaam je hebt. Er zijn mensen die bij vriestemperaturen op een harde plank slapen en vrolijk en vrij wakker worden. Er zijn er die min of meer kreupel opstaan, zelfs al liggen ze op een exped van 10cm dik, in een warme slaapzak. En dan heb ik het nog niet over nachtelijke uitstapjes om te gaan plassen.

Stoffel
Posts: 476
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Tentjes topic

Post by Stoffel »

Ieder zijn ding zeker ;)
Ik kan ervan genieten om in een tent te slapen… en kwa bagage valt dat goed mee.
Al moet ik toegeven dat ik wel overgeschakeld ben op soft luggage, dat scheelde al 9 kg aan gewicht, zo’n schoon koffers wegen wel wat :whistling: .
Wat ik ook altijd meenam is een grondzeil en motorhoes, das iets wat nu gaat wegvallen.
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Post Reply