Adriatico-Tirreno-Adriatico

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Adriatico-Tirreno-Adriatico

Post by TuttoTerreno »

ook ik heb de laatste kilometers tot de Adriatico niet uitgereden, want ik had een B&B op 25km van de kust genomen, waar ik begin april voor de Gran Rally ook was blijven slapen.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Adriatico-Tirreno-Adriatico

Post by TuttoTerreno »

Het plan voor de terugweg was om op dag 1 heel wat bergwegeltjes te nemen, en zo ver als mogelijk noordelijk te eindigen.

Midden in de nacht werd ik wakker, en moest naar de pot sprinten... reizigers diarree :cry:

dat werd nog een lange nacht, met nood aan talloze blaadjes wc papier... De B&B eigenaar heeft me s' ochtends goed geholpen met immodium en een lift naar de dichtstbijzijnde apotheek...

Soit, de ingewanden leken rond een uur of 10-11 wat te stabiliseren, en na een lokaal ontbijt ben ik langzaam vertrokken.
Image

Echter, het rijden lukte van geen kanten. Totaal gebrek aan concentratie, was echt niet plezant, ondanks een (in andere omstandigheden) fijne route.

Image
Image

regelmatige drankpauzes
Image

en hier zie je Asisi langs de achterkant:
Image

Uitendelijk in Umbertide een rustige plek voor lunch gezocht en gevonden, in de tuin van de Locanda di Nonna Gelsa. Een aanrader, ziek of niet
Image

Een bekende boeking app gaf me een ongelooflijke last minute deal voor een Wine Resort in Arezzo, een paar kilometer verder. Perfect om weer op m'n positieven te komen.
Image
Image

Tot in het centrum van Arezzo gewandeld, en aldaar een leeg terras gevonden op de centrale Piazza (normaliter een slecht teken), het was een culinaire voltreffer (en 15 minuten na mijn neerstrijken, zat het terras propvol...
Image

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Adriatico-Tirreno-Adriatico

Post by TuttoTerreno »

Na een stevig ontbijt vertrokken in Arezzo. Calimoto liet Firenze links liggen en stuurde me over baantjes waar ik me niks meer van herinner richting Mugello

Image

waarna de geweldige Passo Giogo opnieuw volgde. Bovenop de pass korte middagpauze, vooral water tanken...

Nadien stuurde Calimoto me over de allerkleinste, smalste geasfalteerde wegen waar ik ooit over reed richting Modena.
Image

na lang kronkelen in the middle of nowhere, eindelijk een dorpje met een herberg... Helaas was de bar gesloten. :wall:
Ik zal het bloedmooie meisje achter de hotelbalie eeuwig dankbaar zijn, dat ze toch een fles water uit de bar ging halen en aan mij verkocht. Mochten jullie ooit in de buurt zijn, 1 adres:
Image

Verder ging het in de typische heuvels van dit deel van Emilia-Romagna.
Image

In Modena de autostrada, eraf bij Monte Bondone, alwaar ik koos voor Hotel Norge. Hetgeen letterlijk tussen de haarspelden van de "racetrack" ligt.

Image

Ik heb die nacht geleerd, dat de lokale hillclimb wannabe piloten 's nachts komen trainen :mrgreen:
echte race was twee weken later, maar er werd al heel wat vers rubber in de bocht gekleefd...

de ochtend zag er zo uit
Image

het doel was om de klassieker Penzer Joch, Jaufen & Timmelsjoch te rijden. Het eerste lukte nog

Image
Image
Image

Maar bovenop de Jaufen begon het vreselijk te onweren en te regenen. Gevlucht in de berghut, regenpak aan en beslist om terug te draaien en via de Brenner te rijden.

En zo zat de Coast 2 Coast trip '22 er weer op.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Adriatico-Tirreno-Adriatico

Post by petervdc »

Mooi !!!
Keep going

Post Reply