Pinlock kapot (en ineens wat welverdiende raclame voor RAD)

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Pinlock kapot (en ineens wat welverdiende raclame voor RAD)

Post by Tom Twin »

De nieuwe shiny helm in matching colors was ondertussen vuil geworden, heel vuil. Met een beitel heb ik een eerste laag vliegen verwijderd, dan vizier en zonneklep losgemaakt, pinlock van visier gedaan, alles mooi gewassen en bij het terug in elkaar steken, merk ik dat een pinneke van de pinlock afgebroken is. Vermits die dingen Pinlock heten, is zo een pin toch wel belangrijk.

Ik naar de RAD in Zaventem en een heel vriendelijke madam gaat opzoek naar zo een nieuw pinneke. Net die van Shoei zijn op. Dat moet mij weer overkomen. Madam probeert een universele pin. Die is te klein. Dan haalt ze gewoon een pin van een visier dat ze nog in voorraad hebben om dat op mijn helm te zetten. :o Ik natuurlijk mega content. Madam van de Rad begint mijn helm dat nog eens een goede poetsbeurt te geven, "ja meneer die is wel goed vuil". Ik heb dan maar niet gezegd dat ik hem eigenlijk net proper gemaakt had. Al bij al is madam daar toch een kwartier mee bezig geweest. Als ze klaar is, vraag ik hoeveel ik mijn schuld is en krijg als antwoord; "Dat is niks meneer." En dat alles zonder ook maar even de checken of ik die helm daar gekocht heb, in een winkel waar het owv de solden ook nog een keertje heel erg druk was. Ik nog meer content. Waarom zou nu eigenlijk iemand niet naar een andere winkel dat de RAD gaan? Mega service hebben ze daar. Mijn dag is weer goed.

:wav: :wav: :wav:
Last edited by Tom Twin on 30 Jul 2022 17:55, edited 1 time in total.
Me gusta la moto, me gustas tú.

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Pinlock kapot

Post by Mario »

het lag misschien eerder aan de dame (en uw charmes) dan aan de winkel? :laughing:

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Pinlock kapot

Post by zappa »

Mario wrote: 30 Jul 2022 17:54 het lag misschien eerder aan de dame (en uw charmes) dan aan de winkel? :laughing:
Of Madam van de Rad, was bang van je gestalte/voorkomen :mrgreen: en durfde niet anders dan je welgezind te stemmen? :dontknow:
sig nature

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Pinlock kapot (en ineens wat welverdiende raclame voor RAD)

Post by Stoffel »

🥳
Die dame heeft me ook al een paar keer geholpen 😉
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: Pinlock kapot

Post by Tom Twin »

Mario wrote: 30 Jul 2022 17:54 het lag misschien eerder aan de dame (en uw charmes) dan aan de winkel? :laughing:
Ik heb geen charmes.
Me gusta la moto, me gustas tú.

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Pinlock kapot (en ineens wat welverdiende raclame voor RAD)

Post by Jopet »

In Brugge zijn ze ook steeds heel hulpvaardig, geef soms liever 10 euro meer uit voor wat goeie service dan goedkoop te kopen op het internet.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Pinlock kapot (en ineens wat welverdiende raclame voor RAD)

Post by Blackbert »

:thumbsup:
Tom, ge hebt dat charmante verhaal toch ook op de FB van RAD gezet. Gaan ze blij mee zijn.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Pinlock kapot (en ineens wat welverdiende raclame voor RAD)

Post by den Bullet »

Komt mij heel bekend over. Zo was er in Sint-Pieters-Leeuw ook een zekere jongeman die zo 'n service leverde.
Ook met het helpen bij het ter plekke monteren van bagagemogelijkheden of het wisselen van een kettingset.
Dat is gewoonweg hun manier om het cliënteel te helpen.

Spijtig dat diezelfde jongeman bij de definitieve sluiting van die winkel er zijn job heeft verloren :(
Maar hij heeft een nieuwe werkplaats gevonden in Nijvel (niet zo ver van de plaatselijke RAD-winkel) in een andere branche en is er nu sales manager ... 8-)

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Pinlock kapot (en ineens wat welverdiende raclame voor RAD)

Post by Droopy »

Ook ik ben RAD fan, zowel voor hun assortiment als voor hun superservice , Brugge is het dichtste bij voor mij (maar de vriendelijke dames met heel wat productkennis die er werkten mis ik wel). :?

RAD Drongen heeft nog meer keuze, daar kan je ook meer uittesten en ze hebben er een werkplaats waar je gebruik mag van maken. :)

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Pinlock kapot (en ineens wat welverdiende raclame voor RAD)

Post by Mario »

ik heb ook bijna alleen positieve ervaringen met RAD, maar gun andere winkels (zoals Vanzeebroeck en EKO) af en toe toch ook iets, want de 'kleine' zelfstandige blijft belangrijk

Post Reply