Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

Neen, Mario, dat heb ik niet getest. :pillepalle: :grin: :grin: :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Schussboelie
Posts: 486
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Schussboelie »

F M wrote: 22 Aug 2022 08:58Maar een heel belangrijk punt voor mij is de nabijheid van een dealer. En dat is een probleem. Waver, Beringen en Puurs zijn de dichtsbijzijnde Husqvarna dealers, terwijl Winge Motors bijna wandelafstand is...
Zou je bij Motocare niet terecht kunnen met je Husky?
Dat is toch gewoon een grijs-gele KTM?
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Schussboelie
Posts: 486
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Schussboelie »

F M wrote: 22 Aug 2022 09:18En dat is dan wel het speciale. Optrekken gaat geruisloos, maar wel onmiddellijk, zonder enige inertie. 'gas'hendel open en je bent weg. Aan de andere kant, draai je de pols naar voren, dan remt hij ook onmiddellijk af. Je moet de remhendels maar heel weinig gebruiken. Dat is trouwens in het begin wennen aan lage snelheden en manoeuvreren. Je hebt de neiging je koppeling te gebruiken, maar dat is in feite de achterrem. Je remt al door gas te minderen, en dan rem je nog eens bij
Zoals het "One pedal driving" in een elektrische auto hé.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

Schussboelie wrote: 22 Aug 2022 12:20
F M wrote: 22 Aug 2022 08:58Maar een heel belangrijk punt voor mij is de nabijheid van een dealer. En dat is een probleem. Waver, Beringen en Puurs zijn de dichtsbijzijnde Husqvarna dealers, terwijl Winge Motors bijna wandelafstand is...
Zou je bij Motocare niet terecht kunnen met je Husky?
Dat is toch gewoon een grijs-gele KTM?
Neen, Motocare doet enkel KTM. Heeft met centen te maken.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by red_zebra »

F M wrote: 22 Aug 2022 13:06
Schussboelie wrote: 22 Aug 2022 12:20 Zou je bij Motocare niet terecht kunnen met je Husky?
Dat is toch gewoon een grijs-gele KTM?
Neen, Motocare doet enkel KTM. Heeft met centen te maken.
Motocare is idd gestopt.
In Waver (Grez Doiceau) is er ook niemand meer, dat was Ride and Race en hij is dit zomer gestopt.
Puurs (Joramo) en Beringen (Reytec) zijn idd de enige voor Vlaams Brabant :(
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Schussboelie
Posts: 486
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Schussboelie »

Zelfs geen onderhoud?
Zund.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by red_zebra »

Schussboelie wrote: 22 Aug 2022 14:40 Zelfs geen onderhoud?
Zund.
Nope, alles gesloten, huis en winkel verkocht. In een andere land verhuisd en totaal iets anders aan het doen.
Is Beringen zo ver dan? Puurs kan ik nog begrijpen, dat is totaal aan de andere kant van Brussel als je vanuit Leuven komt.

Weet je, ik woonde tot vorig jaar in Genappe bij Waterloo, daar was er een Triumph dealer, wel, ik ben er nooit naartoe geweest.
Ik deed liever km verder tot Zaventem om bij Dirk te gaan omdat het gewoon een kei vriendelijke gast is en zijn atelier ziet er gewoon beter uit.
Nu woon ik in de buurt van Geldenaken, aan de andere kant van Waals-Brabant, maar ik ga bij Dirk blijven gaan.

Don't change a winning team ;)
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Stefke
Posts: 2917
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Stefke »

F M wrote: 22 Aug 2022 09:18
Dat is een elektrische scooter. Ik wilde elektrisch rijden eens aanvoelen.
Wat een rare belevenis. Eerst het scootergevoel. Een heel onwennige zitpositie, die me na een tijdje ongetwijfeld veel rugpijn zal bezorgen.
Bochten nemen? Euuhhh... tegensturen? Dat lijkt niet te lukken, dat spul wil niet gaan 'liggen' in de bocht. Dus dat betekent; genoeg afremmen, vervolgens het stuur fysiek in de goede richting draaien, de bocht door sukkelen, en dan weer 'gaaas' geven.
Vreemd, want zo'n apparaat scheurt mij regelmatig tegen weerzinwekkende snelheden voorbij op de Loop in Gent. Ik schrok mij de eerste keer een hoedje of twee want ik had dat ding niet zien aankomen en hoe die daarmee door de bocht ging was helemaal :pillepalle: :pillepalle: Knie en bovenlichaam wat naar buiten en daar ging ie! Ik dacht echt dat die er uit zou gaan, maar neen, snoeihard de bocht door. Die kerel was dat precies wel gewoon om daarmee te rijden... :shock:
Last edited by Stefke on 22 Aug 2022 23:15, edited 1 time in total.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

red_zebra wrote: 22 Aug 2022 16:46
Is Beringen zo ver dan?
50 km. En mijn vrouw moet me dan gaan brengen en halen. Dat zal niet gebeuren...
Of ik moet elke keer een vervangmotor vragen, gewoon om weer thuis te geraken.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11788
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Muug »

F M wrote: 22 Aug 2022 08:58 Dit weekend waren het testritdagen bij Winge Motors. Dus heb ik even mijn been over 2 motoren gezwierd.

De eerste was de onvermijdelijke R1250GS. In mijn hoofd heb ik al een tijdje het idee vastgeklikt dat de GS mijn volgende motor zal worden. Het meest verkochte model, en mijn 2 vakantiematen hebben er allebei één. Vooral WimGS is er lyrisch over. Ik wilde de GS dus eens toetsen tegenover mijn KTM 790.
Veel moet er niet meer geschreven worden over de GS, daarom heb ik het enkel over een aantal vergelijkingspunten.

MOTOR. Ik heb zelf 3 boxers gehad. Een RT1100 en 2 RT1200. De vloeistofgekoelde 1250 voelt en klinkt heel wat beter. Veel soepeler, met meer koppel onderin, en een mooie roffel klinkt in de oren. Heel wat anders dan de koffiemolen die de 1100 was. Voor mij is een Akrapovic uitlaat weggegooid geld, dit klinkt meer dan goed genoeg.

VERING. Dat geeft een dubbel gevoel. Wanneer ik plaats nam op het zadel voelde alles heel zacht aan. Hij veert erg sterk in als je je eens met volle gewicht laat 'vallen'. Helemaal anders dan mijn KTM. Maar... ik had ongeveer hetzelfde parcours de avond tevoren met mijn KTM gereden, en de bulten in de weg werden door de KTM veel beter weggestreken dan door de GS, waar ik telkens een serieuze schop onder mijn kont voelde. Hmmm, raar...

SCHAKELEN. Ik ben verslaafd aan de quickshifter van mijn KTM. Dus ben ik blij dat een GS dat ook heeft. Maar toch maar eerst eens uitproberen. Wel, het heeft een tijdje geduurd voor ik overtuigd was dat de GS wel degelijk een quickshifter heeft. Waar bij de KTM een licht tikje tegen de pook zorgt voor een rimpelloze versnellingswijziging, zowel bij up- als downshiften, moet je bij de GS hard en goedgemikt op de pook trappen, om dan met een stevige 'wobbel' in de volgende versnelling te raken. Hier spelen BMW en KTM echt in een verschillende divisie. Bij de KTM win je aan gemak en snelheid door de quickshifter, bij de BMW absoluut niet.

Conclusie: Ik weet het even niet meer. Dit was natuurlijk maar een ritje van pakweg 25 minuten, maar de dagtestrit met de Norden heeft me zo veel meer bevallen. En die vind ik ook zo veel mooier. Maar een heel belangrijk punt voor mij is de nabijheid van een dealer. En dat is een probleem. Waver, Beringen en Puurs zijn de dichtsbijzijnde Husqvarna dealers, terwijl Winge Motors bijna wandelafstand is...
Als het kan helpen, BIKE Magazine vindt de Norden een pak beter dan de 890 Adventure (zonder R).

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

Een clip van de proefrit met de CE 04:
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Tom Twin »

red_zebra wrote: 22 Aug 2022 14:11
Motocare is idd gestopt.
Zeker? Website en Facebookpagina en 2de hands zijn nog actief met recente posts. Vandaag verscheen er nog een nieuwe aanbieding op 2dehands.be, een mooie R850R.
Me gusta la moto, me gustas tú.

User avatar
Schussboelie
Posts: 486
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Schussboelie »

Tom Twin wrote: 24 Aug 2022 11:54
red_zebra wrote: 22 Aug 2022 14:11
Motocare is idd gestopt.
Zeker? Website en Facebookpagina en 2de hands zijn nog actief met recente posts. Vandaag verscheen er nog een nieuwe aanbieding op 2dehands.be, een mooie R850R.
:stupid:
Gestopt met Husqvarna al een tijdje maar helemaal gestopt??
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

Red Zebra had het over die in Wavre, denk ik. Motocare is niet gestopt, maar doet enkel KTM.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by red_zebra »

F M wrote: 24 Aug 2022 19:47 Red Zebra had het over die in Wavre, denk ik. Motocare is niet gestopt, maar doet enkel KTM.
Indeed. Motocare is alleen met HQV gestopt.
En Ride & Race in Waver is helemaal gestopt, KTM, HQV, fietsen, alles is gedaan en hij is naar het buitenland verhuisd.
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

En dus is er geen verkoper in de buurt....
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Blackbert »

Vraag mij wel af hoeveel KTM dealers zouden weigeren om een Husky een onderhoud te geven? De technische onderdelen komen allemaal uit dezelfde doos toch? Tenzij ze richtlijnen opgelegd krijgen ...
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by F M »

red_zebra wrote: 01 Sep 2022 09:52 En Ride & Race in Waver is helemaal gestopt, KTM, HQV, fietsen, alles is gedaan en hij is naar het buitenland verhuisd.
Op de Husqvarna site is hij nu ook verdwenen van de lijst met dealers.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1064
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Droopy »

F M wrote: 01 Sep 2022 12:34 En dus is er geen verkoper in de buurt....
Ten eerste : wat niet is kan nog komen. :)
Ten tweede : voor zover ik kan volgen op dit forum ben je verzot op die Norden. :)
Ten derde : https://www.husqvarna-motorcycles.com/n ... rvice.html :)
Ten vierde : hier ergens las ik dat je, indien nodig, de motor aanhangwagen van Duibdinges mag lenen. :)
Ten vijfde : als je op tijd je onderhoud in kan plannen is er veel kans dat je een vervangmotor kan regelen. :)
Ten zesde : hoeveel moet je met zo'n moderne moto op onderhoud :?:

'k Heb zo het idee (maar ik ken je enkel vanop dit forum) dat je hart al beslist heeft om een Norden te kopen maar je hersenpan denkt dat er een dealer dicht bij jou moet zijn om op je gemak te zijn voor onderhoud. :krabje:

Conclusie : koop je Norden en geniet ervan. ;) ;)
Last edited by Droopy on 04 Sep 2022 14:17, edited 1 time in total.

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen

Post by Bij »

Afstand naar een dealer...
Toen ik 2 jaar geleden mijne Guzzi gekocht heb kon ik kiezen tussen turnhout of Temse. Alle bij + 30 Km van mijn woonplaats. Uiteindelijk voor Turnhout gekozen (ook al omdat ik nu in de kempen werk).
Volgende week moet die weer binnen voor onderhoud. Afspraakje gemaakt. Met de moto naar het werk. Na het werk naar Turnhout moto afzetten en met vervanger terug naar huis. Dag nadien na het werk weer naar Turnhout om te wisselen. Simple as that :mrgreen: :P :P
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Locked