Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Schussboelie »

Raketman wrote: 10 Oct 2022 11:00 Ik zou overmorgen moeten gaan voor de 4de. Maar aangezien ik hier met mijn zoon een griepje aan het delen ben (geen covid :| ) zal ik dat maar best een weekje uitstellen zeker ?
Ik zou het daarvoor niet laten.

Vorige week de vierde gehaald rond 19:00.
De dag erna beetje koortsig in de namiddag maar niet in die mate dat ik net kon werken.
's Avonds wel op tijd in bed.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by OzzePaa »

Ik blijf consequent : ook voor een 4de of 5de bedank ik vriendelijk.
Nu alleen maar afwachten of het "groene-vinkje-gedoe" weer uit de kast gehaald gaat worden :whistling:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by petervdc »

zeer goed, ik weiger nog steeds alle prikken
Keep going

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Wipr »

Idem, nog geen prikken gehad. Niet om wat het vaccin is want dat zou in mijn geval zever zijn aangezien ik me met vanalles en nog wat laat volspuiten maar louter dat men de vaccinatieprogramma toen in het leven heeft geroepen als pressingsmiddel tot vaccinatie. En jawel, men geeft het toe dat dit een pressingsmiddel was. Dit kan niet.

Straffer nog, vlak voor de invoering van het CST stond ik op het punt te gaan maar toen het CST er kwam was het duidelijk.

Heb toen naar talloze politiekers een mail gestuurd met als afsluiter. Hou je vijand (diegene die weigerachtig tegenover vaccinatie staan) te vriend ipv ze af te schilderen als criminelen. Zo duw je ze verder weg en creëer je opstandigheid.

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Bij »

Aangezien ik op de vorige uitnodigingen niet ben ingegaan verwacht ik niet dat ze er nu nog eens eentje mijn richting uit gaan sturen. :grin:
Ik hoop alleen dat dat groene vinkjes gedoe rustig in de kast blijft zitten :mrgreen: :mrgreen:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Schussboelie »

Wipr wrote: 12 Oct 2022 17:23dat men de vaccinatieprogramma toen in het leven heeft geroepen als pressingsmiddel tot vaccinatie.
Dat vind ik een rare zin, kan je wat meer duiding geven?
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Muug »

oh dat zal wel een gewone persoonlijke interpratie van bepaalde woorden zijn. :|

Het is allemaal zo heet of zo koud als ge zelf denkt.... nu kunt ge roepen dat het vaccinatieprogramma niet opgedrongen had mogen zijn (als het dat al is) maar stel u voor dat er miljoenen mensen gestorven waren, dan hadden er ongetwijfeld mensen opgestaan om te roepen dat het een schande is dat het nooit verplicht is geworden. Zo zie je maar: alles kan op alle mogelijke manieren (verkeerd) geïnterpreteerd worden. :roll:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by F M »

Ja, pressingsmiddelen zijn alomtegenwoordig, maar als ze je in de richting van iets duwen waar je tegen bent, dan is het natuurlijk een negatief gegeven.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by OzzePaa »

F M wrote: 13 Oct 2022 13:56 Ja, pressingsmiddelen zijn alomtegenwoordig, maar als ze je in de richting van iets duwen waar je tegen bent, dan is het natuurlijk een negatief gegeven.
Zoals daar zijn zonnepanelen, warmtepompen, ellentriek auto's, WOKE, geen vlees eten, "gender"-gelijkheid, credit-maatschappij, 30 per uur van halverwege Geel tot halverwege Lommel ... you name it ;) :whip:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Mario »

gordelplicht, rookverbod, alcoholverbod (of nagenoeg)
ook dingen die door de strot geramd zijn en niet noodzakelijk allemaal negatief zijn
of huisje met tuintje dat iedereen per se moet hebben, fermette, buitenverblijf, zwembad, 2de auto enz. ; misschien niet opgelegd door de overheid (waar jullie tegen lijken te zijn) maar door andere 'actoren'

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Schussboelie »

Mario wrote: 13 Oct 2022 15:42of huisje met tuintje dat iedereen per se moet hebben, fermette, buitenverblijf, zwembad, 2de auto enz. ; misschien niet opgelegd door de overheid (waar jullie tegen lijken te zijn) maar door andere 'actoren'
Da's dubbel he Marjo.
Die 'andere actoren' zijn we vaak gewoon zelf.
Ik vind het wat makkelijk om alles op een ander te steken om de eigen verantwoordelijkheid te ontlopen.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Muug »

Ow, dan moet ik dringend op zoek naar de instantie die mij met een huisje en een tuintje heeft opgezadeld! :devil:

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Mario »

Schussboelie wrote: 13 Oct 2022 16:11
Mario wrote: 13 Oct 2022 15:42of huisje met tuintje dat iedereen per se moet hebben, fermette, buitenverblijf, zwembad, 2de auto enz. ; misschien niet opgelegd door de overheid (waar jullie tegen lijken te zijn) maar door andere 'actoren'
Da's dubbel he Marjo.
Die 'andere actoren' zijn we vaak gewoon zelf.
Ik vind het wat makkelijk om alles op een ander te steken om de eigen verantwoordelijkheid te ontlopen.
sociale druk hé, waar we maar al te vaak/graag aan toegeven en de reclame gretig op inspeelt
ge kunt u ook afvragen in hoeverre je zelf nog 'in controle' bent als je alweer de nieuwste Iphone moet hebben of dat je niet grotendeels gemanipuleerd wordt of verslaafd bent (wat nu als een ziekte wordt beschouwd)

of bepalen wat een goede Vlaming is, waar blijkbaar een paar (uiterst) rechtse partijen het alleenrecht over hebben en waar heel wat volk in meeloopt

maar bon, best mogelijk dat m'n argumentatie langs alle kanten rammelt hoor ; heb zeker niet de waarheid in pacht
wilde eigenlijk vooral tegenwind bieden tov de voorbeelden die ozzepa aanhaalt :)

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Stoffel »

Ik pas deze keer, de vorige 3 keer was genoeg geweest. Komt er nog bij dat we hier einde juni allemaal COVID gehad hebben en toch even een aantal dagen ziek geweest. Die 4de prik ga ik laten passeren, mijn vrouw heeft ze wel laten zetten, werkt in de zorg,, dus beetje verplicht.
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by OzzePaa »

Schussboelie wrote: 13 Oct 2022 16:11 ........
Ik vind het wat makkelijk om alles op een ander te steken om de eigen verantwoordelijkheid te ontlopen.
Als je die tenminste nog MAG nemen ... :roll: ik vraag me bv dikwijls af "wat sta ik hier in godsnaam te doen", zo 's nachts aan een totaal leeg kruispunt, voor een rood lampje als er in de verste verte geen verkeer te bekennen is. Of andersom, godbetert voor mijn eigen lijf, de verantwoordelijkheid wil pakken, en liever bedank om dat te laten prikken. Maarschappelijke afspraken zijn absoluut nodig, maar op sommige vlakken gaan die meer en meer de kant uit van een 100% "geregelde" versie waarin het er op lijkt dat je geen verantwoordelijkheid meer hoeft te nemen : volg gewoon blindelings alle regel(tje)s en er gebeurt je niks. Voor de rest mag je nog doen wat je wil.
Vrijheid en verantwoordelijkheid zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, maar als je het tweede niet meer hoeft te leren, kun je het eerste natuurlijk niet behouden ...

Maar het zal wel aan mij liggen, en is het onnodig blijven staan voor een rood licht net wél het opnemen van verantwoordelijkheid :dontknow: :? ;)
Last edited by OzzePaa on 15 Oct 2022 19:14, edited 1 time in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Koeno »

Voor dat rood licht, als je redeneert vanuit je zelf heb je gelijk...
spijtig genoeg zijn er gewoon te veel mensen die niet snappen dat het door rood rijden niet ALTIJD mag...
sommige mensen hebben gewoon geen verantwoordelijkheid, los van hun leeftijd/opvoeding/....

voor die vaccinatie, ik geef nog steeds iedereen evenveel gelijk :p

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Raketman »

Muug wrote: 13 Oct 2022 16:39 Ow, dan moet ik dringend op zoek naar de instantie die mij met een huisje en een tuintje heeft opgezadeld! :devil:
Die instantie noemt "de maatschappij" :mrgreen:
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Muug »

Raketman wrote: 15 Oct 2022 16:36
Muug wrote: 13 Oct 2022 16:39 Ow, dan moet ik dringend op zoek naar de instantie die mij met een huisje en een tuintje heeft opgezadeld! :devil:
Die instantie noemt "de maatschappij" :mrgreen:
Ehm neen, mijn vrouw heet toch anders... :peepwall:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 16 Oct 2022 19:41
Raketman wrote: 15 Oct 2022 16:36

Die instantie noemt "de maatschappij" :mrgreen:
Ehm neen, mijn vrouw heet toch anders... :peepwall:
:) :-D :lol: :Oscar:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Wipr »

Nogmaals. Ik ben allesbehalve tegen vaccinatie.

Kleine bemerking......met het aantal covid patiënten dat er nu in het ziekenhuis liggen zou men vorig jaar of het jaar voordien heel wat maatregelen genomen hebben.

Ohja maar het zal aan de variant liggen waarschijnlijk....

Heb begin dit jaar Corona gehad. Nog nooit zo blij geweest dat ik ziek was want ik kreeg een pasje (CST) dat tot juli van dit jaar geldig zou zijn. Nooit gebruikt. De pcr test zei Cybertron variant :mrgreen: maar aangezien ik geur en smaak kwijt was zei de huisdokter dat het de deltamonding variant moet geweest zijn.

Maar goed.....

Blij dat iedereen nu zonder enige schaamte het vaccin kan nemen of weigeren. Vooral dit laatste is nu geen schande meer. Hoeveel mensen de weigeraars hebben verweten moordenaars, crimineel te zijn, onverantwoord was het en vandaag wordt er geen heisa meer om gemaakt. Zo hoort het ook.

Zoals in het begin ben ik voorstander dat zwakkere personen en ouderen het wel nemen.

Net weekendje Madrid achter de rug. Op de metro ook bibi hier met mondmasker.

Post Reply