Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stoffel »

Ik heb ook de indruk dat er meer vallen tegenover voorgaande jaren, misschien gewoon omdat het meer in het nieuws of op het net komt.
Komt erbij dat al die verschillende snelheidszones het er niet makkelijker op maken, je bent bij wijze van spreken bijna de helft van de tijd op je snelheidsmeter aan het kijken :wall:
Tel daar nog de automobilisten bij die denken dat de evenaar ergens doorloopt en het ongeluk is geboren.
Oow, en dan vergeet ik die automobilisten nog die om benzine te besparen overal 20km/u trager rijden dan mag :furious3:
Dat die is gewoon thuisblijven …
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Stefke
Posts: 2915
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

En kijk we zijn twee dagen verder en er vallen weeral twee dodelijke eenzijdige ongevallen te noteren (in mijn nabije omgeving)... :cry:

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by zappa »

Stefke wrote: 30 Jul 2022 18:01 En kijk we zijn twee dagen verder en er vallen weeral twee dodelijke eenzijdige ongevallen te noteren (in mijn nabije omgeving)... :cry:
Waaronder een jonge gast die hier bij mij nog op een geploegde akker met hopen grond, samen met Jess en Bart is komen rijden met de offroad motor, hij toen met zijn eerste brommer. Zo verschrikkelijk, nog maar net komen piepen en definitieve pech hebben. :cry:

https://www.hln.be/middelkerke/motorrij ... xrcHhCyKvk
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Ah.... :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stoffel »

Spijtig genoeg nog een zwaar gekwetste…deze keer regio Brugge.
https://www.hln.be/brugge/motorrijder- ... ~ae92a590/
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Droopy
Posts: 1061
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

Some guys have all the luck, een klant die na enkele jaren pauze weer begint met motorrijden heeft een BMW R1100 van 20 jaar oud op de kop kunnen tikken. :)

Hij kwam vandaag langs om die eens te tonen, € 2500 voor een moto die amper 18.ooo km heeft en er in showroomstaat uitziet. :o

Hij heeft er al, preventief, een klein onderhoud aan laten doen en zijn garagist zegt dat die moto dus echt tip top is. :thumbsup:

Volgens hen, en mij, heeft die vorige eigenaar meer uren doorgebracht met poetsen dan met rijden met zijn moto. :?

User avatar
Stefke
Posts: 2915
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Muug wrote: 01 Aug 2022 20:58 Ah.... :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:
Ja er zijn wel eens van die erg aangename en sociale gasten waarbij het erg tof is om er les aan te geven. En die gemotiveerd zijn. En niet echt geïnteresseerd zijn in racen ofzo maar echt goed willen leren rijden om te toeren en dagelijks naar het werk te rijden. Van die gasten die ge achteraf nog wel eens (graag) tegenkomt en waarvan ge ziet dat ze goed bezig zijn. En helaas moet je dan via de media een jaar (of twee) later vernemen dat ze verongelukt zijn. En ik moet zeggen dat dat van sommigen toch heel hard blijft hangen.... En telkens als je op die plaats passeert denk je daar wel eens aan. Dit jaar zijn er zo twee plaatsen bijgekomen waarvan eentje vorige week... :cry:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

Bevooroordeeld zijnde, ging ik ervan uit dat Oostduitsland wat goeiekoper zou zijn dan Beieren.

Precies toch verkeerd gedacht. Sachsen blijkt allesbehalve goedkoop. In Chemnitz de duurste pint bier ooit betaald ( in Duitsland ).

Gelukkig is CZ niet ver weg, en daar kunt ge nog voor schappelijke prijs eten en (bier) drinken.

Naft in CZ: 1,66eur/L

Naft just over de Poolse grens: 1,47eur/L.


Qua moto baantjes valt het wat tegen. "Sächsische Schweiz" stelt ni veel voor.
Erzgebirge is voorlopig evenmin indrukwekkend, net als de noordelijke kant vh Bayrischer Wald.

In elk dorpje hangt een straffe geur van houtkachels. Volgend jaar staat hier geen boom meer recht, vrees ik.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

wreed accident langs de Tagliamento:

mx/enduro crasht frontaal op een fietser.
beide in kritieke toestand afgevoerd.

de fietser was 65j oud

de motard, 80 jaar !!

User avatar
Droopy
Posts: 1061
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

Vandaag begint mijn laatste week in Nederlandse loondienst. :?

Na bijna 25 jaar over de grens te werken ga ik vanaf volgende week terug in Belgenland werken. :)
Er zijn veel mensen die op hun 57e aan hun pensioen beginnen denken maar er zijn nog van die pipo's die er nog een lap willen opgeven voor de laatste 10 jaar. :grin:

Of het een goede zet is of niet dat zal de toekomst uitwijzen maar ik zie het wel zitten, weer kunnen bijscholen en in een iets andere rol dan nu maar vooral een leuke uitdaging en om allerlei redenen was het voor mij tijd om andere lucht op te snuiven. :)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

Droopy wrote: 23 Oct 2022 13:10 Vandaag begint mijn laatste week in Nederlandse loondienst. :?

Na bijna 25 jaar over de grens te werken ga ik vanaf volgende week terug in Belgenland werken. :)
Er zijn veel mensen die op hun 57e aan hun pensioen beginnen denken maar er zijn nog van die pipo's die er nog een lap willen opgeven voor de laatste 10 jaar. :grin:

Of het een goede zet is of niet dat zal de toekomst uitwijzen maar ik zie het wel zitten, weer kunnen bijscholen en in een iets andere rol dan nu maar vooral een leuke uitdaging en om allerlei redenen was het voor mij tijd om andere lucht op te snuiven. :)
Proficiat met je keuze en beslissing, Droop :thumbsup: en veel voldoening, werkgenot en plezier in je nieuwe job :!:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by F M »

Droopy wrote: 23 Oct 2022 13:10 er zijn nog van die pipo's die er nog een lap willen opgeven voor de laatste 10 jaar. :grin:
Ja, dat zijn echte pipo's. :mrgreen: :mrgreen:

Enfin, dat het goed moge uitdraaien voor je. :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by den Bullet »

Droopy wrote: 23 Oct 2022 13:10 Vandaag begint mijn laatste week in Nederlandse loondienst. :?

Na bijna 25 jaar over de grens te werken ga ik vanaf volgende week terug in Belgenland werken. :)
Er zijn veel mensen die op hun 57e aan hun pensioen beginnen denken maar er zijn nog van die pipo's die er nog een lap willen opgeven voor de laatste 10 jaar. :grin:

Of het een goede zet is of niet dat zal de toekomst uitwijzen maar ik zie het wel zitten, weer kunnen bijscholen en in een iets andere rol dan nu maar vooral een leuke uitdaging en om allerlei redenen was het voor mij tijd om andere lucht op te snuiven. :)
Hehe ... 😎

https://radio1.be/luister/select/de-wer ... oen-hebben

Heb ze mooi aan een boeiend onderwerp geholpen 😀

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Mario »

succes en veel arbeidsvreugde ermee, Droopy !

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Droopy wrote: 23 Oct 2022 13:10 Vandaag begint mijn laatste week in Nederlandse loondienst. :?

Na bijna 25 jaar over de grens te werken ga ik vanaf volgende week terug in Belgenland werken. :)
Er zijn veel mensen die op hun 57e aan hun pensioen beginnen denken maar er zijn nog van die pipo's die er nog een lap willen opgeven voor de laatste 10 jaar. :grin:

Of het een goede zet is of niet dat zal de toekomst uitwijzen maar ik zie het wel zitten, weer kunnen bijscholen en in een iets andere rol dan nu maar vooral een leuke uitdaging en om allerlei redenen was het voor mij tijd om andere lucht op te snuiven. :)
Jawadde, dat is moedig! Zeker in deze onzekere tijden. Dat gezegd zijnde, de tijden zijn al onzeker sinds ik mijn weg op de arbeidsmarkt moest zoeken, en da's al bijna dertig jaar geleden. :lipsrsealed2: :pillepalle: :devil: :wall: :thumbsdown:
Good luck met uw nieuwe avontuur. En als het zou tegenslagen, geen paniek, voor elke deur die toe gaat, gaat er een venster open, zegt een zegs(aja)wijze.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by den Bullet »

Voor mij is werken na mijn pensioen (zoals aangegeven in bovenstaand interview) meer om mezelf niet afgeschreven te voelen en om nog iets te kunnen doen, buiten te komen, in contact te komen met mensen (andere dan in de stamkroeg ;) ), ...

En het is geen zware job, behalve dat wanneer ik opgeroepen ben, ik om 4:50 moet opstaan om te beginnen om 6:00 uur :blink:

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

den Bullet wrote: 24 Oct 2022 01:25
Droopy wrote: 23 Oct 2022 13:10 Vandaag begint mijn laatste week in Nederlandse loondienst. :?

Na bijna 25 jaar over de grens te werken ga ik vanaf volgende week terug in Belgenland werken. :)
Er zijn veel mensen die op hun 57e aan hun pensioen beginnen denken maar er zijn nog van die pipo's die er nog een lap willen opgeven voor de laatste 10 jaar. :grin:

Of het een goede zet is of niet dat zal de toekomst uitwijzen maar ik zie het wel zitten, weer kunnen bijscholen en in een iets andere rol dan nu maar vooral een leuke uitdaging en om allerlei redenen was het voor mij tijd om andere lucht op te snuiven. :)
Hehe ... 😎

https://radio1.be/luister/select/de-wer ... oen-hebben

Heb ze mooi aan een boeiend onderwerp geholpen 😀
Leuk interview, aangename sfeer. :thumbsup:

User avatar
Droopy
Posts: 1061
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

Muug wrote: 24 Oct 2022 10:13 Jawadde, dat is moedig! Zeker in deze onzekere tijden. Dat gezegd zijnde, de tijden zijn al onzeker sinds ik mijn weg op de arbeidsmarkt moest zoeken, en da's al bijna dertig jaar geleden. :lipsrsealed2: :pillepalle: :devil: :wall: :thumbsdown:
Good luck met uw nieuwe avontuur. En als het zou tegenslagen, geen paniek, voor elke deur die toe gaat, gaat er een venster open, zegt een zegs(aja)wijze.
Bedankt allemaal :) :)

Het zijn inderdaad onzekere tijden maar in mijn studententijd was dit nog een hit https://nl.wikipedia.org/wiki/Geef_me_werk en waren de tijden nog veel onzekerder. :o
Mijn beroep is al enkele jaren net wel-net niet een knelpuntberoep en dat helpt ook. 8-)

Muug wrote: 24 Oct 2022 17:13
Leuk interview, aangename sfeer. :thumbsup:
:stupid:

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Droopy wrote: 26 Oct 2022 10:59
Het zijn inderdaad onzekere tijden maar in mijn studententijd was dit nog een hit https://nl.wikipedia.org/wiki/Geef_me_werk en waren de tijden nog veel onzekerder. :o
In "mijnen tijd" moest je nog brieven schrijven en versturen. Als de kleur van de inkt hen niet aanstond vloog je brief in de vuilbak. :? :devil: En dat heb ik echt horen vertellen door nen hogen - ondertussen gepensioneerde - tiep bij firma De Nul.

User avatar
Raketman
Posts: 1258
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Raketman »

Ik heb dat ook nog echt geleerd ooit in't middelbaar...een deftige sollicitatiebrief schrijven. Datzelfde format heb ik altijd aangehouden en blijven gebruiken doorheen de jaren, en kennelijk heeft dat toch zijn voordelen gehad.
Toen ik in 2012 ergens mijn mechanieker cursus bij de VDAB aan't volgen was moesten we ook eens een sollicitatiebrief schrijven. 't Is te zeggen, ze hadden daar een halve dag voor uitgetrokken om ons dat te leren. We moesten dus beginnen met eens een voorbeeld te proberen en dan gingen ze zich eens amuseren met ons uit te lachen...Ik gebruik dus nog steeds dat format dat ik ooit eens geleerd heb. Om een lang verhaal kort te maken : mijnen brief mocht als referentie dienen, ik mocht de klas verlaten en gaan voortsleutelen in de werkplaats :mrgreen:
Nil volentibus arduum

Locked