moek me zorgen maken na 6 april ?

Zolang er maar knopjes aan zitten
Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: moek me zorgen maken na 6 april ?

Post by Koeno »

Ik heb gisteren test gedaan met iets oudere gsm en osmand.
wat mij direct opviel is dat osmand altijd enkele seconden te laat de kaart hertekende, dus ik zou telkens de afslag voorbij rijden voor dat de kaart dat duidelijk weergeeft.
op baantjes met weinig zijstraten is dat geen issue, maar in drukkere streken is dat wel een merde...

gsm had enkel osmand op staan (geen wifi, geen 4g, geen what's app, BE-kaart locaal gedwonload).

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: moek me zorgen maken na 6 april ?

Post by Tom Twin »

Koeno wrote: 01 Nov 2022 12:40 Ik heb gisteren test gedaan met iets oudere gsm en osmand.
wat mij direct opviel is dat osmand altijd enkele seconden te laat de kaart hertekende, dus ik zou telkens de afslag voorbij rijden voor dat de kaart dat duidelijk weergeeft.
op baantjes met weinig zijstraten is dat geen issue, maar in drukkere streken is dat wel een merde...

gsm had enkel osmand op staan (geen wifi, geen 4g, geen what's app, BE-kaart locaal gedwonload).
Dat is inderdaad zo als je Osmand draait op een te traag toestel, sinds ik een Huawei 30 pro heb, komt dat niet meer voor. Ik laat Waze ook steeds op de achtergrond draaien zodat ik ook op de hoogte blijf van flitspalen en ander ongeregeld spul op de weg. Maar misschien rijd ik veel te traag, dat kan ook... Nadeel van navigatie op de gsm is dat het schermpje draait als je te plat door de bocht gaat. 8-)
Me gusta la moto, me gustas tú.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: moek me zorgen maken na 6 april ?

Post by Blackbert »

Tom Twin wrote: 01 Nov 2022 13:54 Nadeel van navigatie op de gsm is dat het schermpje draait als je te plat door de bocht gaat. 8-)
Ge kunt dat afzetten. Heb ik geleerd van mijn kinderen. :laugh3:
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: moek me zorgen maken na 6 april ?

Post by Koeno »

Ik heb osmand niet nodig op circuit hoor :peepwall:
en zelfs daar ga ik niet plat genoeg vermoed ik om mijn gsm te laten denken dat ik 90°C kantel :oops:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: moek me zorgen maken na 6 april ?

Post by Koeno »

Tom Twin wrote: 01 Nov 2022 13:54
Koeno wrote: 01 Nov 2022 12:40 Ik heb gisteren test gedaan met iets oudere gsm en osmand.
wat mij direct opviel is dat osmand altijd enkele seconden te laat de kaart hertekende, dus ik zou telkens de afslag voorbij rijden voor dat de kaart dat duidelijk weergeeft.
op baantjes met weinig zijstraten is dat geen issue, maar in drukkere streken is dat wel een merde...

gsm had enkel osmand op staan (geen wifi, geen 4g, geen what's app, BE-kaart locaal gedwonload).
Dat is inderdaad zo als je Osmand draait op een te traag toestel, sinds ik een Huawei 30 pro heb, komt dat niet meer voor. Ik laat Waze ook steeds op de achtergrond draaien zodat ik ook op de hoogte blijf van flitspalen en ander ongeregeld spul op de weg. Maar misschien rijd ik veel te traag, dat kan ook... Nadeel van navigatie op de gsm is dat het schermpje draait als je te plat door de bocht gaat. 8-)
Zou er een verschil zijn in snelheid/kwaliteit tussen osmand app & osmand+?

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: moek me zorgen maken na 6 april ?

Post by Tom Twin »

Koeno wrote: 16 Nov 2022 10:42 Zou er een verschil zijn in snelheid/kwaliteit tussen osmand app & osmand+?
Bij OsmAnd+ kan je onbeperkt kaarten downloaden, bij OsmAnd max. 5 ofzo. https://osmand.net/docs/user/purchases/android/ Hier vind je een overzicht. Ik zie nu dat het tegenwoordig een jaarlijks abonnement is, vroeger was dat levenslang, ik ben nog bij de gelukkigen.
Me gusta la moto, me gustas tú.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: moek me zorgen maken na 6 april ?

Post by Muug »

Koeno wrote: 16 Nov 2022 10:42
Tom Twin wrote: 01 Nov 2022 13:54

Dat is inderdaad zo als je Osmand draait op een te traag toestel, sinds ik een Huawei 30 pro heb, komt dat niet meer voor. Ik laat Waze ook steeds op de achtergrond draaien zodat ik ook op de hoogte blijf van flitspalen en ander ongeregeld spul op de weg. Maar misschien rijd ik veel te traag, dat kan ook... Nadeel van navigatie op de gsm is dat het schermpje draait als je te plat door de bocht gaat. 8-)
Zou er een verschil zijn in snelheid/kwaliteit tussen osmand app & osmand+?
Er is op dit forum al behoorlijk veel info beschikbaar over osmand(+). In de rubriek "elektronica blablabla etc" :laughing: Zie bvb hier: viewtopic.php?t=6526

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: moek me zorgen maken na 6 april ?

Post by duibhce Kaelann »

Tom Twin wrote: 16 Nov 2022 11:05 Bij OsmAnd+ kan je onbeperkt kaarten downloaden, bij OsmAnd max. 5 ofzo. https://osmand.net/docs/user/purchases/android/ Hier vind je een overzicht. Ik zie nu dat het tegenwoordig een jaarlijks abonnement is, vroeger was dat levenslang, ik ben nog bij de gelukkigen.
OSMAnd+ kan je volgens mij nog steeds krijgen op de f-droid app store.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply