Marters weghouden...

Memmen, zagen, kreften en andere onderhoudende discussies over van die blikken dozen met teveel wielen
Post Reply
Koeno
Posts: 3209
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Marters weghouden...

Post by Koeno »

Gisteren berichtje van de buren, ze hadden een kippenei gevonden in hun motorblok.
Deze ochtend moest ik wat ruitenwisservloeistof bijvullen, en wat had je gedacht? 3!!! eieren onder motorkap.
blijkbaar pakken de marters dat mee om dat daar rustig op te peuzelen.

Gelukkig geen andere schade te merken, maar zou dat beestje toch liever wegkrijgen.
Iemand tips/trics. om die beesten effectief weg te houden?
Overburen hebben een toestelletje, maar blijkbaar toch niet effectief....

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Marters weghouden...

Post by Stoffel »

Een kastje in de wagen zelf steken lijkt hier te helpen.
Zelf een paar jaar geleden slachtoffer van een marter geworden, 600-700€ kosten gehad toen.
De marter zit hier nog, komt om de paar dagen tussen 1 en 3 ‘s nachts eens langs maar laat de auto met rust. Ik kijk dat soms na op de camera’s :mrgreen:
In het begin enkel kastjes op het gazon enzo geplaatst maar hielp niet, eens een val geprobeerd om hem ergens in de natuur vrij te laten maar werkte ook niet, enkel een rat mee gevangen..
Nu zitten we op het punt van leven en laten leven, hij zit hier nu al enkel jaren en hebben geen schade meer gehad ..
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Schussboelie
Posts: 486
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Marters weghouden...

Post by Schussboelie »

Koeno wrote: 10 Dec 2022 20:42Overburen hebben een toestelletje, maar blijkbaar toch niet effectief....
Als hij bij u zit ipv bij de overburen werkt het precies toch...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Marters weghouden...

Post by zappa »

Ik meen dat ze in de Ardennen een houten rooster met kippengaas op, onder de auto leggen? In een garage parkeren is vast het veiligste?

Misschien af en toe eens een reu tegen je auto laten pootje heffen? :mrgreen:

Dat van die rooster en andere tips = https://www.winparts.be/blog/steenmarte ... n-de-auto#
sig nature

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: Marters weghouden...

Post by Tom Twin »

Wij leven hier ook al jaren in symbiose met marters. Soms krijgt iemand het in zijn kop om vergif te leggen. De ratten, muizen en woelmuizen profiteren daar van, groenten in de tuin hebben dan geen wortels meer en de kippen hebben dubbele hoeveelheid eten nodig.

Gelukkig wordt de plaats van de dode marter snel ingenomen door een ander exemplaar die dan weer meer dan genoeg eten vindt waardoor het evenwicht in de tuin weer herstelt. Van auto's en moto's blijven ze tot nu af.
Me gusta la moto, me gustas tú.

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Marters weghouden...

Post by Muug »

Een bakje onder de motorkap dat ultrasoon geluid produceert zou toch moeten helpen?

Koeno
Posts: 3209
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Marters weghouden...

Post by Koeno »

Muug wrote: 11 Dec 2022 12:44 Een bakje onder de motorkap dat ultrasoon geluid produceert zou toch moeten helpen?
Schussboelie wrote: 10 Dec 2022 23:28
Koeno wrote: 10 Dec 2022 20:42Overburen hebben een toestelletje, maar blijkbaar toch niet effectief....
Als hij bij u zit ipv bij de overburen werkt het precies toch...
Hmmm, ik was niet duidelijk genoeg inderdaad.
De buren met het kippenei? Die hebben zo'n toestelltje onder de motorkap.
Geeft ultrasoongeluid zoals muug aanhaalt.

Tenzij dat beest natuurlijk de voeding van dat bakske heeft doorgebeten...

Post Reply