keuring

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Stefke
Posts: 2920
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: keuring

Post by Stefke »

Bij wrote: 16 Dec 2022 12:12 Overname prijs is ook een beetje afhankelijk van vraag en aanbod. Ik heb net een 2de handse Duster gekocht.
Overname van een 12 jaar oude Peugeot 107 5 deur Full option met 78000 km op de teller was 3750€ :whistling:
Nu de grote merken geen kleine stads autokes meer maken heeft dit een effekt op de 2de handsmarkt :mrgreen: :mrgreen:
Jamaar een dieselke of een naftje? Speelt een grote rol natuurlijk.

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: keuring

Post by Bij »

dat ding bolt op naft. verbruikt net geen 5L:100Km :thumbsup:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Stefke
Posts: 2920
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: keuring

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 16 Dec 2022 00:39 VanVan staat 100% origineel. Zelfs de banden :mrgreen:
Dus als die weg zou gaan: geen probleem...
Tuurlijk zal dat geen probleem zijn, keuring is alleen vanaf meer dan 125cc motoren... 8-)

User avatar
Raketman
Posts: 1259
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: keuring

Post by Raketman »

Ik denk niet dat de prijzen gaan stijgen...ik verwacht zelfs dat ze op de particuliere markt gaan kelderen. Er zijn zooooveel motoren die van geen kanten nog conform zijn, en waar dingen aan veranderd zijn die zelfs niet meer omkeerbaar zijn. De markt zal dus in eerste instantie overspoeld worden door okkazies die ze aan de straatstenen niet meer kwijtraken wegens teveel kosten om ze terug in orde te krijgen. Al die "prachtige" caféracers, streetfighters etc etc zullen enkel nog goed zijn voor de stukkenverkoop. En bij nieuwe creaties zal stevig moeten nagedacht worden over de conformiteit.

Hoewel de keuringsplicht bij de verkoper ligt, zal die in de praktijk gewoon zijn voertuig kunnen verkopen aan iemand anders (ook particulier) die dan zelf naar de keuring zal gaan. In de praktijk heb ik dat 2 jaar geleden met onze Porsche ook gedaan : eerst zelf volledig gerestaureerd, dan naar de keuring gereden om zelf een "keuring voor verkoop" te laten doen, op mijn eigen naam. Dat was totaal geen probleem. De verkoper heeft nooit iets moeten doen.

Nu veronderstel ik dat iemand zowieso langs de keuring zal moeten gaan bij een okkazieverkoop, want als dat werkt zoals bij de auto's zal je je motor niet eens kunnen inschrijven zonder die tweedehandskeuring. Die papieren voor de aanvraag worden immers afgeleverd door de keuring...
Nil volentibus arduum

Stoffel
Posts: 486
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: keuring

Post by Stoffel »

Ik denk dat het nog gaat meevallen, in het handboek heb ik nergens iets gelezen over e gekeurde onderdelen of conformiteit, tenzij ik erover gekeken heb.
Enkel de uitlaat staat wel goed beschreven, de rest zijn vrijwel standaard zaken zoals geen lekken, genoeg profiel op de banden, enzo..
Moesten de prijzen echt kelderen zou er hier weleens een 3de kunnen bijkomen :mrgreen:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11791
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: keuring

Post by Muug »

Stoffel, ge kunt al veel jaren prachtige moto's kopen voor geen geld. Waarop wacht je? :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: keuring

Post by OzzePaa »

Stoffel wrote: 17 Dec 2022 15:26 Ik denk dat het nog gaat meevallen, in het handboek heb ik nergens iets gelezen over e gekeurde onderdelen of conformiteit, tenzij ik erover gekeken heb.
Enkel de uitlaat staat wel goed beschreven, de rest zijn vrijwel standaard zaken zoals geen lekken, genoeg profiel op de banden, enzo..
Moesten de prijzen echt kelderen zou er hier weleens een 3de kunnen bijkomen :mrgreen:
Inderdeed : dit is voorzekers geen copie ban de Duitse TÜV.
Daar is het in dat verband voor, bij wijze van spreken, elk rulletje fat ge eraan vijst : "Papieren Bitte !" :roll: ... iets ERAF vijzen is er trouwens ook geen goe hedacht.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Stoffel
Posts: 486
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: keuring

Post by Stoffel »

Muug wrote: 17 Dec 2022 16:25 Stoffel, ge kunt al veel jaren prachtige moto's kopen voor geen geld. Waarop wacht je? :thumbsup:
Op de oke van de bazin in huis…en een wasrek dat in de garage de plaats van een eventuele 3de moto inneemt :peepwall:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11791
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: keuring

Post by Muug »

Vrouwen.... "killers of dreams", heb ik iemand eens horen zeggen. :lipsrsealed2:

Koeno
Posts: 3216
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: keuring

Post by Koeno »

Bij de juiste vrouw is dat toch helemaal geen probleem? :peepwall:
Alleh, als ik hier in de garage kijk... mag ik toch niet klagen...
Al staan er momenteel 2 moto's op de wip, niets sluit uit dat er plots toch nog 1tje bij komt...

User avatar
Muug
Posts: 11791
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: keuring

Post by Muug »

:w00t: :w00t:
En wat heb je nu weer op het oog 8-)

Zelf zou ik eindelijk eens een KTM 690 enduro durven kopen. Liefst ene die al wat reisklaar is.
Maar ik ga eerst mijn eindafrekening van mijn EGW in maart afwachten. Plus ik vind het wel fijn, nu zoveel plaats te hebben in mijn kot. Eindelijk niet meer als een Egyptenaar overal tussen moeten stappen.

Koeno
Posts: 3216
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: keuring

Post by Koeno »

Muug wrote: 18 Dec 2022 10:34 :w00t: :w00t:
En wat heb je nu weer op het oog 8-)
Een ouwe Tenere of toch nog een ouwe GL1000, of of of :p

User avatar
Blackbert
Posts: 3457
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: keuring

Post by Blackbert »

Koeno wrote: 18 Dec 2022 10:44
Muug wrote: 18 Dec 2022 10:34 :w00t: :w00t:
En wat heb je nu weer op het oog 8-)
Een ouwe Tenere of toch nog een ouwe GL1000, of of of :p
En gij reclameerde al over 't verbruik van uw 990?
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3216
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: keuring

Post by Koeno »

Omdat ik door een andere ktm gebruiker erop gewezen werd dat mijn verbruik voor mijn rustige rijstijl gewoon te hoog was :p

User avatar
Muug
Posts: 11791
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: keuring

Post by Muug »

Ik ben onschuldig :!:
Ik heb bevestigd wat ge zelf al door had. :laugh3:

User avatar
Raketman
Posts: 1259
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: keuring

Post by Raketman »

Stoffel wrote: 17 Dec 2022 15:26 Ik denk dat het nog gaat meevallen, in het handboek heb ik nergens iets gelezen over e gekeurde onderdelen of conformiteit, tenzij ik erover gekeken heb.
Enkel de uitlaat staat wel goed beschreven, de rest zijn vrijwel standaard zaken zoals geen lekken, genoeg profiel op de banden, enzo..
Wees er maar zeker van dat dit niet het handboek is waarmee ze intern in de keuring gaan werken...Plus er zijn nog een pak dingen niet duidelijk beschreven, zoals zaken die betrekking hebben op de hele oude motoren wat betreft identificatie etc etc. Er staan wel genoeg dingen in die mij doen vermoeden dat heel veel motoren niet meer zullen gekeurd geraken in hun huidige toestand (zowat 90% van de Harley vloot bvb) als ze werkelijk gaan toepassen wat er wel beschreven staat. Uiteindelijk wordt het afwachten en ondervinden wat het zal geven in de praktijk.
Nil volentibus arduum

Koeno
Posts: 3216
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: keuring

Post by Koeno »

ik ben wel op 1 punt gejost.
Elke motor die gekeurd moet worden moet een achterkentekenplaat hebben.

Ik heb hier een CBR & CB die niet meer ingeschreven zijn, dus wel papieren op mijn naam, maar geen kenteken.
die kan ik dus niet meer verkopen? want ik kan ze niet laten keuren? want ik ga niet 2 motos opnieuw inschrijven om ze nadien direct uit te schrijven en terug te verkopen...

User avatar
Blackbert
Posts: 3457
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: keuring

Post by Blackbert »

Er zijn mensen die u tegen een vergoeding helpen met een garageplaat.
grease up your baby for a ball on the hill

Stoffel
Posts: 486
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: keuring

Post by Stoffel »

En als je op een remork deze zou laten keuren? Gaat hij afgekeurd worden omdat er geen plaat aanhangt? Of gaat het gewoon en opmerking zijn…
Ik vermoed wel dat die keuring binnen enkele jaren weleens jaarlijks zou kunnen word. :P
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: keuring

Post by OzzePaa »

Ik heb eens ergens horen vliegen dat als je een "keuring-voor-verkoop" doet, je met eender welke plaat daar naartoe mag rijden. Wel verzekering op hoogte stellen.
Je zou enkel een opmerking krijgen ivm "administratieve ongerijmdheid" o.i.d. :dontknow:
Maar 't kan natuurlijk ook broodje-aap zijn :krabje: :mad:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply