En zo'n syncro heeft een paar cardans meer... dus daar gaat ook al eens iets stuk aan...
Reparatie steekassen VW buske
Re: VW T4 syncro camper van Fischer
Gij repareert dat zelf?
Gij laat dat doen?
Gij kent een goeie sleutelaar met het hart op de juiste plaats en een laag uurloon?
Gij wilt dat adresje aan mij geven?
Gij laat dat doen?
Gij kent een goeie sleutelaar met het hart op de juiste plaats en een laag uurloon?
Gij wilt dat adresje aan mij geven?
Re: VW T4 syncro camper van Fischer
Ik doe dat zelf. De moffen vooraan vervangen is best een aardige klus en wat gekloot om de cardans er uit te krijgen. Achteraan is wel poepsimpel. Centrale bout los, 6 bouten tegen het differentieel los en de cardan kan er uit. Smerigste werkske is nu aan de orde, rubbers en vet verwijderen, homokineten schoonmaken, terug in elkaar puzzelen en van vet voorzien. En alles terug monteren.
Re: VW T4 syncro camper van Fischer
Respect, dude.
In mijn motokot is geen plaats voor een T4.
En de deur is toch te smal.
En om dat op de koer te doen...
Zelfs in de zomer lijkt me dat een slecht idee.
Binnenkort steek ik hem bij Van Waeyenberghe binnen, want hij start slecht. Op weetjewel.nl smijten ze met allerlei suggesties, maar ja, ik ken daar niks van. "Dynamisch afregelen van de timing van de brandstoftoevoer" of zoiets... een ander die suggereert om maar meteen de trillingsdemper te laten vervangen....
In mijn motokot is geen plaats voor een T4.
En de deur is toch te smal.
En om dat op de koer te doen...
Zelfs in de zomer lijkt me dat een slecht idee.
Binnenkort steek ik hem bij Van Waeyenberghe binnen, want hij start slecht. Op weetjewel.nl smijten ze met allerlei suggesties, maar ja, ik ken daar niks van. "Dynamisch afregelen van de timing van de brandstoftoevoer" of zoiets... een ander die suggereert om maar meteen de trillingsdemper te laten vervangen....
Re: VW T4 syncro camper van Fischer
mijn god
en moet ge dat dan weer zo vol met vet proppen eer ge dat monteert?
en moet ge dat dan weer zo vol met vet proppen eer ge dat monteert?
Re: VW T4 syncro camper van Fischer
yep, ttz
eerst homokineet in elkaar puzzelen, dan nieuwe mof over de as schuiven en homokineet ook op de as schuiven. Homokineet en mof vol vet proppen en dan de mof over de homokineet prutsen.
voor het gemak 4 stuks dus...
eigenlijk is het alles bijeen goedkoper en eenvoudiger om een volledige nieuwe cardan aan te schaffen, homokineten in begrepen. Bespaart een hoop (echt smerig) werk. Maar die achterste cardans van een syncro zijn niet meer leverbaar...
eerst homokineet in elkaar puzzelen, dan nieuwe mof over de as schuiven en homokineet ook op de as schuiven. Homokineet en mof vol vet proppen en dan de mof over de homokineet prutsen.
voor het gemak 4 stuks dus...
eigenlijk is het alles bijeen goedkoper en eenvoudiger om een volledige nieuwe cardan aan te schaffen, homokineten in begrepen. Bespaart een hoop (echt smerig) werk. Maar die achterste cardans van een syncro zijn niet meer leverbaar...
Re: VW T4 syncro camper van Fischer
Ik heb die bij de 924 ook uiteen mogen prutsen wegens vol met versteend vet. Verschillende delen van die zijn achteras zijn nagenoeg identiek aan die van een T4, aldus heb ik mij laten vertellen...
Nil volentibus arduum