Dank u voor uw opmerkingen.Raketman wrote: ↑20 Jan 2023 14:11 't Is niet gezegd dat ge er met nieuwe asjes zult komen. In de meeste gevallen zijn de asjes harder dan het materiaal waar ze in draaien en is de body van de carb uitgesleten. Afhankelijk van de hoeveelheid vlees dat daar op die plaats is zie ik nog wel iets zoals uitboren en nieuwe zittingen/geleidingen maken in brons. Maar da's natuurlijk een serieus prutswerkje dat waarschijnlijk ook nogal redelijk experimenteel van aard zou zijn.
Met het luchtlek dat gij daar hebt moet ge imho de speling op die as bijna kunnen voelen want dat is toch niet gering meer...In uw filmpje draait hij enkel op ralenti. Wat gebeurt er als ge de lekkende carbu afdekt en ge geeft een klein beetje gas ? Ofwel zou hij dan moeten stilvallen of uitdrukkelijk op ene poot gaan draaien.
Voor dat afslijpen van die boutkoppen ken ik misschien wel iemand .
Feit is: ik heb de boel nog niet geheel gedemonteerd wegens wat pleinvrees, en ik heb dus nog niet exact kunnen vaststellen dat dat asje "rammelt" in zijn zitting. Maar miljaar ik zou niet weten langs waar anders de lucht zou kunnen binnenkomen. Nieuwe zittingen van de luchtfilterkast, nieuwe slangskes aan het vacuumaansluitingske..... ge doet mij daar aan iets denken: ik zal de rubbers waarmee carbs op het motorblok zitten eens van plaats wisselen. Als 't begint te knallen in de voorste dan weet ik meteen waar het probleem zit.
Gas geven heb ik nog niet gedaan neen. Kan dat blok op ene cylinder draaien? Nog nooit geprobeerd eigenlijk.
Wat het afslijpen betreft: ik had al zo iemand op mijn lijstje gezet ja