Voor op circuit is de CBR600 er nog steeds. Dat ding kan meer als dat ik kan gebruiken.
Vind de CBR600 nog steeds "makkelijker" te mennen op circuit als de CB1000.
Wat mij gewoon (die 2 circuit dagen met CB1000) opviel is dat die het moest afleggen tegen 600tjes op het rechte stuk.
Deed mij concluderen: ik mis mogelijks toch wat pks.
langs andere kant, de CB1000R is echt dik voorzien, (mooie tasjes voor weekendjes weg, handvatverwarming).
Muug gaf tijdje geleden zelfs complimenten op de vering die het best ok deed (vering die ikzelf vooraan voorzien heb van nieuwe olie&dichtingen).
Dus feitelijk mankeert die CB1000R gewoon wat hengsten in het vooronder...
Heb ik die nodig? Neen, Heb ik die nodig? Ja.
Wil ik ne nieuwe? ni persé.
Ben ik ne miereneuker? euhm, ja zeker?
CB 1000 R vs CB 1000R
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
Ik zou een andere hobby zoeken...
- duibhce Kaelann
- Posts: 2926
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
Dat kan zeker een deel van de verklaring zijn. Maar topsnelheid op het rechte stuk hangt niet enkel af van de pk's. Zeker als de rechte stukken niet zo lang zijn. Vroeger en harder op de gas kunnen gaan dragen daar ook toe bij.
Ik herinner me een lijn in de laatste bocht op Croix die Villard me ooit getoond heeft. Door niet de lijn te nemen met de hoogste bochtensnelheid, maar wel heel kort te draaien (en dus trager door de bocht gaan) was je sneller rechtop en kon je al vol op de gas terwijl die voor u nog op helling in de bocht zat. Je kon dan op het einde van het rechte stuk eerder de bocht in. Ook niet op de ideale lijn, maar wel op een lijn waarbij de andere maar moeilijk kon passeren.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
Typische lijn voor hoogvermogende motorfietsen. Rechte lijnen zo lang mogelijk maken. Bochten zo kort mogelijk. Motorfiets moet zo kort mogelijke tijd op zijn zij liggen. Wordt in racemiddens bij de zwaarste/krachtigste/snelste klasses al jaren gebruikt. Vandaar ook dat ze zo absurd neig naast de moto hangen, want die moto moet asap rechtop.duibhce Kaelann wrote: ↑01 Feb 2023 08:38Door niet de lijn te nemen met de hoogste bochtensnelheid, maar wel heel kort te draaien (en dus trager door de bocht gaan) was je sneller rechtop en kon je al vol op de gas terwijl die voor u nog op helling in de bocht zat. Je kon dan op het einde van het rechte stuk eerder de bocht in. Ook niet op de ideale lijn, maar wel op een lijn waarbij de andere maar moeilijk kon passeren.
Villard.... enig idee hoe het er nog mee gaat? Laatst dat ik weet is dat 'm een schoon vrouwke had en één schoon zoontje.
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
De laatste keer dat ik hem gezien en gesproken heb was vorige zomer ergens, op mettet met intertrack. Zag er nog steeds goed uit, nog steeds nen toffe pé en kan nog steeds flink gaaaaazen. Is ondertussen
weer wat opgeklommen op de ladder. Commissaris als ik me niet vergis. Maar het kan zomaar hoofdchief zijn
weer wat opgeklommen op de ladder. Commissaris als ik me niet vergis. Maar het kan zomaar hoofdchief zijn
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
J2FK wrote: ↑01 Feb 2023 10:18 De laatste keer dat ik hem gezien en gesproken heb was vorige zomer ergens, op mettet met intertrack. Zag er nog steeds goed uit, nog steeds nen toffe pé en kan nog steeds flink gaaaaazen. Is ondertussen
weer wat opgeklommen op de ladder. Commissaris als ik me niet vergis. Maar het kan zomaar hoofdchief zijn
't is een natuurtalent op de moto, niet te schatten.
Nog steeds bij intertrack, 't moet zijn dat 'm zich daar goed voelt.
En erg charmant jawel.
'k ben er laaaaaaaang geleden ne keer mee in de Vogezen gaan sjezen: http://www.motopol.be/2021/11/21/sjezen ... zen-gezen/
Hij was vroeger al bezig met af en toe een examentje te doen, rustig opklimmend.
Doet 'm de groeten.
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
Ik zou voor de Ktm Super Duke R Evo gaan.
Re: CB 1000 R vs CB 1000R
Nop, knoop is gehakt.
Den huidige 1000 blijft en we gaan eerst beginnen met de vering eens goed laten af te stellen op mijn gewicht.
Nadien misschien kijken om de vermiste paardjes terug te zoeken.
Den huidige 1000 blijft en we gaan eerst beginnen met de vering eens goed laten af te stellen op mijn gewicht.
Nadien misschien kijken om de vermiste paardjes terug te zoeken.