Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by den Bullet »

Raketman wrote: 29 Oct 2022 14:30 Ik heb dat ook nog echt geleerd ooit in 't middelbaar...een deftige sollicitatiebrief schrijven.
...
Idem dito hier.
De enige die ik daarna geschreven heb, was vlak voor mijn pensionering ... :mrgreen:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

Happy met Honda :rayof:
Na dik drie maanden stilstaan startte mijn beestje vanaf de eerste klik op de startknop.
Het eerste ritje van het jaar zit erop. :)

Toeval of niet maar net na de rit kreeg ik mijn Google verslagen over de vorige maanden, volgens Google heb ik in die drie motoloze maanden ongeveer 1000 km met de moto gereden. :dontknow:

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Tom Twin »

Droopy wrote: 03 Jan 2023 13:52 Happy met Honda :rayof:
Na dik drie maanden stilstaan startte mijn beestje vanaf de eerste klik op de startknop.
Het eerste ritje van het jaar zit erop. :)

Toeval of niet maar net na de rit kreeg ik mijn Google verslagen over de vorige maanden, volgens Google heb ik in die drie motoloze maanden ongeveer 1000 km met de moto gereden. :ricky:
Google heeft het inderdaad soms moeilijk om te detecteren of je met de moto of de auto rijdt. Maar ik vind het heel straf dat Google maps op basis van de bewegingen van uw telefoon kan weten of je met de auto of met de moto onderweg bent. Gelukkig kan je die functie ook uitschakelen.

Ok, er is nog hoop voor de batterij van de AT. De batterij van de Tiger, die heel veel stil stond en nooit aan de batterijlader hing, is 8 jaar mee gegaan. Stond in de winter in niet verwarmde schuur. Elk jaar opnieuw een spannend moment maar elk jaar startte de Tiger zonder problemen. (Behalve die ene keer dat de sleutel gebroken was...)
Me gusta la moto, me gustas tú.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by duibhce Kaelann »

Tom Twin wrote: 03 Jan 2023 13:59 Google heeft het inderdaad soms moeilijk om te detecteren of je met de moto of de auto rijdt. Maar ik vind het heel straf dat Google maps op basis van de bewegingen van uw telefoon kan weten of je met de auto of met de moto onderweg bent. Gelukkig kan je die functie ook uitschakelen.
Er is nog een mogelijke nuance tussen het uitschakelen van de detectie en van het tonen dat ze het gedetecteerd hebben :twisted:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Tom Twin »

duibhce Kaelann wrote: 03 Jan 2023 16:59
Tom Twin wrote: 03 Jan 2023 13:59 Google heeft het inderdaad soms moeilijk om te detecteren of je met de moto of de auto rijdt. Maar ik vind het heel straf dat Google maps op basis van de bewegingen van uw telefoon kan weten of je met de auto of met de moto onderweg bent. Gelukkig kan je die functie ook uitschakelen.
Er is nog een mogelijke nuance tussen het uitschakelen van de detectie en van het tonen dat ze het gedetecteerd hebben :twisted:
Het geloof in Google geeft rust in je geest... :grin:
Me gusta la moto, me gustas tú.

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stoffel »

Diegene die interesse hebben in oudere moto’s en onderdelen, ik dacht dat er aankomende zondag zo een oldtimer moto beurs in Aarschot is .
Ik denk dat ik er smorgens wel even snel passeer :rayof:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Stoffel wrote: 01 Mar 2023 21:31 Diegene die interesse hebben in oudere moto’s en onderdelen, ik dacht dat er aankomende zondag zo een oldtimer moto beurs in Aarschot is .
Ik denk dat ik er smorgens wel even snel passeer :rayof:
Ooit lang geleden ben ik daar eens geweest. Is dat niet gewoon de Moto Retrobeurs die ook in Wieze twee keer per jaar doorgaat?
Soit, ik was toen teleurgesteld, het aanbod leek mij kleiner dan in Wieze.

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by petervdc »

Droopy wrote: 03 Jan 2023 13:52 Happy met Honda :rayof:
Na dik drie maanden stilstaan startte mijn beestje vanaf de eerste klik op de startknop.
met mijn ktm's (de 3e nu) lukt dat, sowieso elke 2 jaar de batterij vervangen, zelfs die dure yuasa's
Keep going

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

bizar he, mijn KTM heeft mij dat ook al geleerd, gevoelig aan langere tijd stilstaan...
2 weken stilstand en hij kan al koppig doen met starten...
moet daar nog wat energie insteken om te controleren hoe dat kan, (eerst dus kennis opdoen).

Mijn gsa was op dat vlak een lieverd, 4maand niet rijden, startknop duwen en vroem wegwassie.
CB1000r ook, tot over 2 weken... sindsdien bokkig maar nieuwe batterij is daarnet uitgepakt :D

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Mor allez met wat voor brol rijden jullie toch? :o

De batterij van mijn 950 gaat toch echt wel een pak langer mee hoor. En een maand stilstaan trekt die ktm zich ook niet aan. 't is natuurlijk wel een analoge moto. :thumbsup:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by den Bullet »

Muug wrote: 02 Mar 2023 10:59 Ooit lang geleden ben ik daar eens geweest. Is dat niet gewoon de Moto Retrobeurs die ook in Wieze twee keer per jaar doorgaat?
Soit, ik was toen teleurgesteld, het aanbod leek mij kleiner dan in Wieze.
Nope, Yves organiseert wel nog de beurs in Leuven (één keer per jaar).

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by F M »

Muug wrote: 02 Mar 2023 14:36 De batterij van mijn 950 gaat toch echt wel een pak langer mee hoor. En een maand stilstaan trekt die ktm zich ook niet aan. 't is natuurlijk wel een analoge moto. :thumbsup:
Mijn 2 digitale KTM's (de 1190/790) hadden/hebben wel de druppellader nodig bij een stilstand van een week/een maand.

Ik vermoed dat die computer stroom blijft trekken.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Muug wrote: 02 Mar 2023 14:36 Mor allez met wat voor brol rijden jullie toch? :o

De batterij van mijn 950 gaat toch echt wel een pak langer mee hoor. En een maand stilstaan trekt die ktm zich ook niet aan. 't is natuurlijk wel een analoge moto. :thumbsup:
ik wil bij mijn 990 idd wel eens de bekabeling enzo controleren.
Handvatverwarming staat rechtstreeks op batterij
gps staat geschakeld.

mss is de handvatverwarming ook in OFF stand toch sluimerbruik aant doen.
maar ik ken weinig van elektriciteit dus moet ik eerst wat "leren" voordat ik kan onderzoeken :D

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Blackbert »

Toen mijn analoge 950 nog in een garage stond was er ook geen probleem met langere stilstanden. Tegenwoordig is die blootgesteld aan buitentemperaturen en wil het al eens moeite kosten. Leve de druppellader.
Verder geleerd dat attributen zoals een gps wel een rol spelen. Vooral die met een interne batterij die constant aan de motorstroom hangen (niet via een schakelaar of het contact) blijven stroom trekken om hun batterij op peil te houden.

Koeno, ampères meten. Van aan de wortel beginnende, de + van de accu. Als er iets stroomt, steeds verder tot je het juiste takje gevonden hebt.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by zappa »

Ik ben het zeker dat ik, mits de juiste manier aan de gas draaien, mijn husaberg die al ruim een jaar stil staat, terug in leven kan krijgen en die heeft niet aan een druppellader gehangen, er zit daar zo'n super lichtgewicht zuurvrije batterij in ? (vraag niet wat het is??) Maar er is dan ook niiiiiets van van stroomgebruik. Maar aangezien ik de laatste 2 / 3 jaar alleen nog over zijn zadelke wrijf van mijne Husa, die nog steeds met nr plaat en verzekering staat te wachten, denk ik dat ik toch maar eens een knoop moet doorhakken, en dat gebogen metalen ID ding moet opsturen, das al ene kost minder? :cry:
sig nature

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stoffel »

Hou er wel rekening mee dat wanneer je de id plaat opstuurt je bij het terug inschrijven naar de keuring moet met een handelaarsplaat volgens mij :oops:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Neen, als de motor in je bezit blijft hoeft keuring niet blijkbaar.
Werd mij bevestigd door Departement MOW (mobiliteit):
Indien de motorfietsen vroeger op dezelfde naam waren ingeschreven, is een keuring niet nodig. U kan uw motorfiets dan inschrijven zonder keuring.

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by petervdc »

Koeno wrote: 02 Mar 2023 15:04 ik wil bij mijn 990 idd wel eens de bekabeling enzo controleren.
Handvatverwarming staat rechtstreeks op batterij
Bij het groot onderhoud volgende maand wil ik een bakske waar alle kabels toekomen van de "verbruikers".
Aan & uit te zetten met een knopke, nadat de motor gestart is.

Mistlampen, gps, warme handvaten, aansluiting voor gerbing, etc etc
Niks rechtstreeks op de batterij dus.
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Hebt ge plaats voor zo'n bakske? Bij een R1200RS is dat min of meer onmogelijk. Ik heb mij er onnozel op gezocht, vorig jaar.

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by petervdc »

Muug wrote: 06 Mar 2023 13:01 Hebt ge plaats voor zo'n bakske? Bij een R1200RS is dat min of meer onmogelijk. Ik heb mij er onnozel op gezocht, vorig jaar.
Desnoods in de topkoffer. Denk onder het zadel dat het wel lukt.
Kmoet nog es hoehelen op iets betaalbaars van zo een bakske
Keep going

Locked