Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Muug wrote: 09 Mar 2023 11:35 Vandaag ne keer gekeken naar mijn congédagen en zitten tellen.
Na het vastleggen van een drietal gezinsuitstappen schieten er toch nog zes dagen over voor "andere". :rayof:
Misschien kan ik dan toch ne keer met een paar toffe zielen gaan sjezen met de moto. :ricky:
In de Dolomieten is er nog plaats 8-) , en beter dit jaar gaan dan volgend jaar (zie beittopic) :(
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stoffel »

Muug wrote: 09 Mar 2023 11:35 Vandaag ne keer gekeken naar mijn congédagen en zitten tellen.
Na het vastleggen van een drietal gezinsuitstappen schieten er toch nog zes dagen over voor "andere". :rayof:
Misschien kan ik dan toch ne keer met een paar toffe zielen gaan sjezen met de moto. :ricky:
Damn.. nog zoveel dagen! Met een beetje geluk kom ik aan 2 dagen..
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stoffel »

Vandaag toch een uurtje de tijd gevonden om de VFR uit te laten…dat was genieten in de brede zin …..zalig.
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

J2FK
Posts: 138
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by J2FK »

Stoffel wrote: 11 Mar 2023 19:45 Vandaag toch een uurtje de tijd gevonden om de VFR uit te laten…dat was genieten in de brede zin …..zalig.
Is da ne rode? Dan ben ik u mss tegengekomen ;)

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stoffel »

Nope, een zeldzame donker groene :rayof:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Stoffel wrote: 11 Mar 2023 19:45 Vandaag toch een uurtje de tijd gevonden om de VFR uit te laten…dat was genieten in de brede zin …..zalig.
:thumbsup:
MeToo. Gisteren van het mooie weer geprofiteerd om eens naar de rugbymatch van de dochter in Mechelen te rijden via de kleine binnenwegjes. Zalig gewoon. :rayof:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

www.motopol.be is terug online! :rayof: En met de goeie content van deze keer :mrgreen:

Meteen backup nemen en schonekes offline op de pc zetten nu. :thumbsup:

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Bij »

Ik krijg hier op het werk een melding dat de pagina niet bereikbaar is.
Zal straks thuis ook eens proberen. ;)
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by TuttoTerreno »

vorige week heel lang getwijfeld of ik met de Tuareg al over de Alpen zou fietsen, en deze week terug - het was prachtig weer vorige week woensdag & donderdag.
Maar de return baarde me wat zorgen.

Soit, heel content dat ik de remorque genomen had: gisteren op de terugweg al bakken regen vanaf de eerste heuvel en (smeltende) sneeuw op de Brenner.

Vandaag nog een pak kouder en is de sneeuwgrens blijkbaar tot 500m gezakt want de sneeuw blijft hier momenteel liggen...

Dat zou geen feest zijn geweest op 2 wielen.

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

op de brusselse ring iets TDM-achtig zien filefilteren, wat verder bleek het een GUZZI te zijn en wel de nieuwe V100. Met koffers en al. Schoon apparaat wel! 8-)

Image

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stoffel »

Oow, das zeldzaam,had er al over gelezen.
Lijkt wel op een tdm 900.
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Ehm neen. 8-)

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Joepie, ziek thuis zijn terwijl de CEO vandaag op de werkvergadering van de dienst zijn 'gezellig vraag-en antwoordpraatje' komt doen. Ben ik daar lekker vanaf. :rayof:

En als je ziek thuis zit, dan bezoek je eens MyPension.be, en dan zie je dat je wettelijk pensioen ondertussen al redelijk goed meevalt. Ik verlies maar een 20 % van mijn huidig loon. :thumbsup:

En mijn vrouw haar bijkomend pensioen (groepsverzekering) brengt veel meer op als ze sterft voor haar pensioen. :mrgreen:

Neen, dat laatste, daar mag ik niet om juichen. :whip: :whip: :whip: :whip:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

F M wrote: 17 Apr 2023 11:13 Neen, dat laatste, daar mag ik niet om juichen. :whip: :whip: :whip: :whip:
Van uw vrouw, zeker?
:mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:


Als uw pensioen maar zo weinig scheelt met uw loon, is dan ofwel uw loon heel laag ofwel uw pensioen heel hoog? Of is dat omdat ge bepaalde voorrechten hebt via uw werkgever? (en ik weet voor wie ge werkt ;) )

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Muug wrote: 17 Apr 2023 11:27 Als uw pensioen maar zo weinig scheelt met uw loon, is dan ofwel uw loon heel laag ofwel uw pensioen heel hoog? Of is dat omdat ge bepaalde voorrechten hebt via uw werkgever? (en ik weet voor wie ge werkt ;) )
Awel, ik snap daar niet veel van. Nu, het gaat om het wettelijk pensioen, dus ik denk niet dat daar voorrechten van mijn werknemer in meespelen, dat heeft enkel te maken met het bijkomend pensioen, toch? En mijn vrouw haar loon is nagenoeg hetzelfde als het mijne, maar zij trekt 200 euro minder wettelijk pensioen. :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 17 Apr 2023 11:13 Joepie, ziek thuis zijn terwijl de CEO vandaag op de werkvergadering van de dienst zijn 'gezellig vraag-en antwoordpraatje' komt doen. Ben ik daar lekker vanaf. :rayof:
Proficiat! Ik zou al blij zijn met een gewoon vraag- en antwoordpraatje, maar word enkel uitgenodigd voor persoonlijke praatjes waar enkel meer werk uit voortkomt... :cry:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Tja, daarvoor sta ik gelukkig te laag op de ladder. Ik mag enkel snel snel cijfers proberen te produceren...
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

F M wrote: 17 Apr 2023 11:13 En als je ziek thuis zit, dan bezoek je eens MyPension.be, en dan zie je dat je wettelijk pensioen ondertussen al redelijk goed meevalt. Ik verlies maar een 20 % van mijn huidig loon. :thumbsup:
En dat terwijl ik op ongeveer 50% zou vallen..... teveel uren en vergoedingen die niet meetellen, arbeid wordt in België niet beloond :wall:
Voor mij hoort dit thuis in het BLEITtopic :sad-grey:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

F M wrote: 17 Apr 2023 11:13 .......................
En als je ziek thuis zit, dan bezoek je eens MyPension.be, en dan zie je dat je wettelijk pensioen ondertussen al redelijk goed meevalt. Ik verlies maar een 20 % van mijn huidig loon. :thumbsup:
........................
:? Dat kan amoonavis inderdaad, maar dan enkel in het scenario waar je op dit ogenblik een stuk minder verdient dan de (vele) jaren vooaf, toen je nog tegen het plafond aanzat dat in aanmerking genomen wordt voor de berekening, en zodoende meer bijdroeg.
Stel je werkte 35 jaar elk jaar aan een loon bijna of tegen het plafond aan waarmee rekening gehouden wordt, en de laatste 7/8/9 jaar aan een (veel) bescheidener vergoeding, dan zal die vaststelling kloppen, ja ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

OK, het is eerder 30 %. Ik vergeleek nog met mijn loon van vorig jaar. Maar in januari natuurlijk verschillende indexsprongen tesamen gekregen. :oops:
Waarvoor ik misschien ook mag juichen?
I am confused. Oh no, maybe not!

Locked