Hoi Hoi
Op de gsa had ik een 2de velgenset.
Superhandig wisselen tussen (semi)-baanband of toch wat groffer.
Ergens twijfel ik om hetzelfde bij de ktm te doen.
Maar bij gsa was het enkel remblokjes die anders slijten op de schijven.
Hoe zit dit bij ketting vs tandwielen (voor/achter).
Grote impact mogelijk? meer slijtage? sneller vervangen?
Of veel zorgen voor niks?
2de set velgen vs tandwielen/ketting
Re: 2de set velgen vs tandwielen/ketting
Persoonlijk denk ik veel zorgen voor niks, gewoon slijtage in het oog houden.
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Re: 2de set velgen vs tandwielen/ketting
Ik had ne set extra wielen voor de KTM. Dat waren Excel velgen op Talon naven, met remschijven van Braking. Tandwieldrager en tandwiel waren van KTM, maar een 45 ipv een 42.
Aangezien ik zowieso al met 16/42 reed ipv 17/42, bleef de afstand van het achterwiel in de brug ongeveer gelijk. Nooit nadelige slijtage gekend voor de ketting of de remblokken.
Aangezien ik zowieso al met 16/42 reed ipv 17/42, bleef de afstand van het achterwiel in de brug ongeveer gelijk. Nooit nadelige slijtage gekend voor de ketting of de remblokken.
Nil volentibus arduum
Re: 2de set velgen vs tandwielen/ketting
Aanvullend, als je een set zoal Raketman kan bekomen, kan je de drager met tandwiel ook gewoon overzetten. Blijven alleen de remblokken. Ik laat die gewoon zitten, met de enige vaststelling dat ze sneller slijten offroad door zand/modder.
grease up your baby for a ball on the hill
- Schussboelie
- Posts: 559
- Joined: 17 Jan 2021 17:00
- Location: Lommel
Re: 2de set velgen vs tandwielen/ketting
Datte. Geen spel van maken.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space