Toogpraat - voor wie er zin in heeft
Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft
Misschien kunnen we een topic starten over het ideale programma van een nieuwe partij? Wie weet komen we nog ergens.
Bvb:
- weg met de taalgrens, alles moet overal tweetalig kunnen, de twee talen worden in alle scholen behooriljk streng aangeleerd
- twee officiële talen inderdaad, geen drie (zie ook volgend punt)
- terug één België met één regering, één minister per bevoegdheid, géén cumul van bevoegdheden (dus ook geen duitstalige regering meer.... de oorlog is verdorie bijna een eeuw geleden zeg, ze hebben tijd genoeg gehad om te integreren (en de meeste kunnen ginder inderdaad zeer goed frans, én zelfs verdomd goed nederlands)
- federale kieskring, maar dat heb je min of meer automatisch als je maar één regering nodig hebt
- géén intercommunales die schandalig geldverslindend zijn
- ocmw-voorzitters mogen ook zoveel niet meer verdienen
- rijbewijs met punten, máár enkel als de trajectcontroles worden afgeschaft én er betere rij-opleidingen komen zodat we weer goei chauffeurs met goeie manieren hebben.
- één land met één vorm van snelheidsbeperkingen. Niet gelijk nu, 70 in de vlaanders en 90 in de walen. Idioten.
Geef mij een paar uur en ik kan u wel nog een resem punten geven waar België schandelijk slecht op scoort.
En nu kruip ik weg achter mijn muur.
Bvb:
- weg met de taalgrens, alles moet overal tweetalig kunnen, de twee talen worden in alle scholen behooriljk streng aangeleerd
- twee officiële talen inderdaad, geen drie (zie ook volgend punt)
- terug één België met één regering, één minister per bevoegdheid, géén cumul van bevoegdheden (dus ook geen duitstalige regering meer.... de oorlog is verdorie bijna een eeuw geleden zeg, ze hebben tijd genoeg gehad om te integreren (en de meeste kunnen ginder inderdaad zeer goed frans, én zelfs verdomd goed nederlands)
- federale kieskring, maar dat heb je min of meer automatisch als je maar één regering nodig hebt
- géén intercommunales die schandalig geldverslindend zijn
- ocmw-voorzitters mogen ook zoveel niet meer verdienen
- rijbewijs met punten, máár enkel als de trajectcontroles worden afgeschaft én er betere rij-opleidingen komen zodat we weer goei chauffeurs met goeie manieren hebben.
- één land met één vorm van snelheidsbeperkingen. Niet gelijk nu, 70 in de vlaanders en 90 in de walen. Idioten.
Geef mij een paar uur en ik kan u wel nog een resem punten geven waar België schandelijk slecht op scoort.
En nu kruip ik weg achter mijn muur.
Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft
Hmm doe maar nog een rits verbeterbaarheden, ge zijt goed bezig
Keep going
Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft
Vandaag wat flarden Van Parijs-Roubaix gezien. En een 20 jaar oude F650GS die nog van dienst is. Ik heb daar geen geweldige herinneringen aan. Sterk om daar dan nog een hele koers mee te volgen met een cameraman achterop.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2934
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft
Wat was er mis met de oude F650GS? Ik heb er zelf nooit een gehad, maar mijn Husqy Terra is basically een 650GS met andere plastic en wat gewichtverlies.
Met de 650CS heb ik nog leren rijden, vond daar eigenlijk ook niet veel mis mee.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft
Alles ongeveer... Het design, monocylinder, draaicultuur, geluid, gewicht, totaal gebrek aan rijplezier... Helemaal mijn ding niet.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2934
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft
ah, ge hebt vooral iets tegen mono's
Voor de TR650 hebben ze wel op al die punten gewerkt, behalve dat het nog steeds een 1-cylinder is. Al moet ik zeggen dat de meeste van die zaken mij op de Scarver niet echt stoorden. Behalve design en rijplezier dan
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft
Ik heb niks tegen mono's. Ik heb ook niks met mono's. Maar een XT660z of en Duke125 kan ik dan veel betere verdragen.
Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft
De draaicultuur van de Funduro's en eerste F650GSsen was een ramp. Zeker bij die Funduro's. Hele nauwe power band bvb, en slechts binnen een beperkt toerental enigszins soepel.
Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft
Dat is volledig juist...bij de Funduro moet ge exact tussen 3000 en 5000 toeren blijven, bij de GS was het al 2500-5000 . Desondanks staat er hier nog altijd ene, en die is nog altijd niet van plan om het pand te verlaten...denk ik
Nil volentibus arduum
Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft
Oh god,
toevallig aan't kijken naar Alarmcentrale: pech onderweg.
Kawa ER-5 in panne. persoon heeft "verkeerde brandstof" getanked.
had euro95 getanked, da's natuurlijk verkeerd.
dus tank leeggepomped, en euro98 erin, want da's de juiste...
bij leegpompen blijkt: ow tank is kei vuil van binnen.
Maar de hulp-onderweg kerel is overtuigd dat met nieuwe brandstof alles in orde is.
nieuwe brandstof en nog stilvallen...
zijn die nu serieus? alsof een er5 niet zo rijden op euro95.
nadien laten ze naftbak leeglopen en merken ze nog vuiligheid op.
en ja hoor, nu lijkt conclusie: te veel vervuiling en daardoor problemen.... nee toch...
toevallig aan't kijken naar Alarmcentrale: pech onderweg.
Kawa ER-5 in panne. persoon heeft "verkeerde brandstof" getanked.
had euro95 getanked, da's natuurlijk verkeerd.
dus tank leeggepomped, en euro98 erin, want da's de juiste...
bij leegpompen blijkt: ow tank is kei vuil van binnen.
Maar de hulp-onderweg kerel is overtuigd dat met nieuwe brandstof alles in orde is.
nieuwe brandstof en nog stilvallen...
zijn die nu serieus? alsof een er5 niet zo rijden op euro95.
nadien laten ze naftbak leeglopen en merken ze nog vuiligheid op.
en ja hoor, nu lijkt conclusie: te veel vervuiling en daardoor problemen.... nee toch...
Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft
Nou, wat zegt dat over de motorrijder zelf
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft
70jarige man die de motor net gekocht had, zegt mij dat het een kranige man is om opnieuw te beginnen motorrijden
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1274
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft
net het parcours van de Giro bekeken.
Ze gaan o.a. over de Gran Sasso met aankomst op het Campo Imperatore.
En in de Alpen ligt er een aankomst op de Monte Bondone.
De voorlaatste rit is ook een specialleke, quasi een 1000hoogtemeters sprint naar boven, met meerdere stukken van 18% tot 22%.
Dat de beste veearts moge zegevieren.
edit: link vergeten : https://www.giroditalia.it/en/the-route/ met heel wat culinaire & streekgebonden info.
Ze gaan o.a. over de Gran Sasso met aankomst op het Campo Imperatore.
En in de Alpen ligt er een aankomst op de Monte Bondone.
De voorlaatste rit is ook een specialleke, quasi een 1000hoogtemeters sprint naar boven, met meerdere stukken van 18% tot 22%.
Dat de beste veearts moge zegevieren.
edit: link vergeten : https://www.giroditalia.it/en/the-route/ met heel wat culinaire & streekgebonden info.
Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft
Ik vind de etappes overzichtelijker op deze site:
https://www.touretappe.nl/giro-2023-parcours/
Ik zie dat ze de Bondone oprijden aan die ene zijde die ik niet gereden heb.
https://www.touretappe.nl/giro-2023-parcours/
Ik zie dat ze de Bondone oprijden aan die ene zijde die ik niet gereden heb.
I am confused. Oh no, maybe not!
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1274
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft
Inderdaad, want ze doen eerst de Monte Vélo!! (Passo Santa Barbara - die lieten ze vorige keer - helaas - liggen).F M wrote: ↑24 Apr 2023 13:14 Ik vind de etappes overzichtelijker op deze site:
https://www.touretappe.nl/giro-2023-parcours/
Ik zie dat ze de Bondone oprijden aan die ene zijde die ik niet gereden heb.
ooit ga ik die Monte Vélo ne keer met de velo doen - al zal ik er waarschijnlijk nen helen dag voor nodig hebben (en een zuurstoffles of twee bij aankomst).
Heel die rit is precies door den Denzel samengesteld. Eerst de Monte Vélo, afdalen via Nogaredo, verder richting Fugazze, omdraaien richting Serrada, Folgaria, en nadien opnieuw de Bondone beklimmen.
Beetje vanalles voor de motorrijder, eerst lang het gardameer, dan smalle, steile haarspelden, op en neer, daarna een racetrack (de loop Rovereto-Passubio-Camposilvano-Rovereto is de omweg waard) om dan weer smal en steil naar boven te gaan.
Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft
Schitterende regio die noordkant van het Garda-meerF M wrote: ↑24 Apr 2023 13:14 Ik vind de etappes overzichtelijker op deze site:
https://www.touretappe.nl/giro-2023-parcours/
Ik zie dat ze de Bondone oprijden aan die ene zijde die ik niet gereden heb.
"De Koers" op zich interesseert me niet zozeer (onafgezien van m'n respect voor de prestatie van de deelnemers) maar ik kan wel genieten van de mooie landschapsbeelden die de TV-regisseur regelmatig laat zien
Heel veel wegen en wegskes daar in de verre omgeving zo'n 10 jaar geleden ook onder de wielen gehad (behalve, net als FM) de zuidelijke opgang naar de Bondone
Meest spectaculair vond ik het rondje naar Tremosine over de SP38 "Strada della Forra" waar 007 ooit wat krasjes maakte op z'n DBS V12, het uitzicht vanaf Santuario Di Montecastelllo helemaal tot Sirmione en zeker ook de afdaling van de Monte Baldo langs de Via Prada/Via del Sole ... maar over dat wegske stuur je best denk ik geen peleton
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft
Nooit gedacht dat een mens een hele dag zoveel plezier kan hebben met een 602cc motor en 34 paardjes.
Een zalige rit vanaf de kust via kronkelende baantjes door Zeeland met als einddoel ...Doel.
Neen, geen motorrit maar een rit in een Citroen Ami 8.
Herrie tot en met, geen servostuur of servorem, schakelen met een pookje waar je een handtas kan aan hangen chauffage is een relatief begrip etc...
Van de eigenaar hen ik toch ook een redelijk stukje mogen rijden en dat was echt genieten, rijden was werken maar, net zoals met motorrijden, ook bewust zijn met wat je aan het doen bent.
De definitie van onthaasting in de praktijk en het klikte ook goed met de compagnon, er zullen dus nog wel ritjes volgen.
Een zalige rit vanaf de kust via kronkelende baantjes door Zeeland met als einddoel ...Doel.
Neen, geen motorrit maar een rit in een Citroen Ami 8.
Herrie tot en met, geen servostuur of servorem, schakelen met een pookje waar je een handtas kan aan hangen chauffage is een relatief begrip etc...
Van de eigenaar hen ik toch ook een redelijk stukje mogen rijden en dat was echt genieten, rijden was werken maar, net zoals met motorrijden, ook bewust zijn met wat je aan het doen bent.
De definitie van onthaasting in de praktijk en het klikte ook goed met de compagnon, er zullen dus nog wel ritjes volgen.
Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230516_94221738
Hopelijk heeft deze kerel een "iron but"
Hopelijk heeft deze kerel een "iron but"