IST4 - zondag 7 mei

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Muug »

Gulder zijt toch kadees zenne. Ik weet met moeite de Ardennen liggen maar jullie weten zo uit het hoofd fotolocaties te herkennen en detourkes te verzinnen alsof je aan de leiding staat. :shock:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by OzzePaa »

F M wrote: 20 Apr 2023 20:05
Die rit heb ik niet meegemaakt, maar ik meen me te herinneren daar ooit bij een andere rit te zijn gestopt. African was daar toen bij.
..........................
Den IST-1 in 2006 (aka de Tripy-rit :geek: ) kwam daar ook langs ... African zijn zwarten staat hier idd geparkeerd, maar de de RT is niet jouwe, maar die van onze Gele zaliger, Frans ;)
Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Blackbert »

Geen gedacht hoe 't nu met Paul PH4 is, maar ergens pré corona heb ik die ne keer zien rijden in een nieuwe (soep)bus. Intussen kan er veel gebeurd zijn natuurlijk.
Maar gezien hij nog steeds contactpersoon is van het Geelse Roemeniëkomitee, zal hij nog even levendig zijn als toen in dArdennen.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by F M »

OzzePaa wrote: 20 Apr 2023 20:10
F M wrote: 18 Apr 2023 16:06
OzzePaa en zijn détourkes, brrrrr...
Maar deze keer 100% akkoord. Ik zou ook de spaghetti kiezen, dus voorbij Ciergnon even links op de N94; dan rechts door Wanlin en Hour naar Houyet.

By the way, net voor de spoorweg in Leignon moet je nu linksaf ipv de spoorweg over te steken. Een nieuw stukje weg dat de smalle brug onder de spoorweg vervangt.
Zit die aanpassing al in de laatste NTU ? ... Heb die nog niet geïnstalleerd, maar wel op OSM- en Maps gezien 8-)
Ik heb de laatste NTU nog niet geïnstalleerd, dus ik weet het niet.

Om de Spaghetti mee te pakken, is een stukje rond langs Villers-la-Ville ipv over Ciergnon eventueel een leuk alternatiefke ...
Akkoord
En de Rue Remy Himmer langs de Fonds de Lesse van Dinant via de Moulin de Lisogne richting Thynes is ook wel een zeer pittoresk slingerfestijn amoonavis ;)
Kende ik niet, maar ziet er inderdaad een tof wegje uit
Voorts durf ik tenslotte nog voorzichtig een ballonnetje oplaten om, nu de Soepbus hoogstwaarschijnlijk niet langs de N857 gaat staan (hoe zou het trouwens zijn met Paul-PH4 :dontknow: ) aan het kasteel van Sohier richting Daverdisse te duiken en via Redu langs de (daar ook best leuke) N40 weer noordwaarts te slingeren :?: :peepwall:
Ook goedgekeurd
Heb de route weer aangepast aan OzzePaa zijn verzuchtingen, maar hij moet nu wel ophouden, want ze wordt langer en langer :laughing: . Nu 246 km. OzzePaa kan eens checken of het klopt wat ik gedaan heb. Je vindt de gpx hier:
IST4 ala ozzepaa.gpx
(273.31 KiB) Downloaded 134 times
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by OzzePaa »

FM, 'k ben zo blij als ne kleine met ne lekstok dat je je fiat geeft aan m'n gefrunnnik aan de IST-route :grin: :headbang: :bowdown: ;)

Je rode track ligt bovendien inderdaad knal bovenop mijn roze routelijn :thumbsup: ... behalve :

Efkes voorbij Froidfontaine duik je precies de beek in :?: ;) :lol:

Image

... en in Sohier dacht ik dat we eventueel wel een blik op het kasteel konden werpen, en zo de "tip" langs Lomprez afsnijden :

Image

En in Redu isser een shortcut naar de N4O ...

Image

Samen goed voor 3km inkorting tot 243km :mrgreen: :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Muug »

Mannekes, zie dat ge tegen 5 mei de route in orde hebt he zeg :lol:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Marsman »

OzzePaa wrote: 21 Apr 2023 20:18 ... en in Sohier dacht ik dat we eventueel wel een blik op het kasteel konden werpen, en zo de "tip" langs Lomprez afsnijden :
blikken in de natuur werpen = sluikstorten.

:whip:

:peepwall:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by F M »

OzzePaa wrote: 21 Apr 2023 20:18 FM, 'k ben zo blij als ne kleine met ne lekstok dat je je fiat geeft aan m'n gefrunnnik aan de IST-route :grin: :headbang: :bowdown: ;)

Je rode track ligt bovendien inderdaad knal bovenop mijn roze routelijn :thumbsup: ... behalve :

Efkes voorbij Froidfontaine duik je precies de beek in :?: ;) :lol:

Image
Dat lag hoogstwaarschijnlijk aan het feit dat het spoor gemaakt was van een route in gedateerd kaartmateriaal. Ik heb het spoor nu over de weg gelegd.
... en in Sohier dacht ik dat we eventueel wel een blik op het kasteel konden werpen, en zo de "tip" langs Lomprez afsnijden :

Image

En in Redu isser een shortcut naar de N4O ...

Image

Samen goed voor 3km inkorting tot 243km :mrgreen: :thumbsup:
Klopt, nu nog 243 km na de 3 aanpassingen :
IST4 ala ozzepaa.gpx
(270.52 KiB) Downloaded 143 times
@Muug, dat zal nu wel definitief zijn, denk ik. :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by F M »

Marsman wrote: 21 Apr 2023 23:41
OzzePaa wrote: 21 Apr 2023 20:18 ... en in Sohier dacht ik dat we eventueel wel een blik op het kasteel konden werpen, en zo de "tip" langs Lomprez afsnijden :
blikken in de natuur werpen = sluikstorten.

:whip:

:peepwall:
Zou je niet beter zeggen dat je mee rijdt ? Je mag achteraan rijden om de blikken op te rapen. :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by OzzePaa »

F M wrote: 21 Apr 2023 23:52
Marsman wrote: 21 Apr 2023 23:41

blikken in de natuur werpen = sluikstorten.

:whip:

:peepwall:
Zou je niet beter zeggen dat je mee rijdt ? Je mag achteraan rijden om de blikken op te rapen. :whistling:
:stupid: :) :grin: :laughing: :lol: :ImaPoser: :Oscar:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by F M »

F M wrote: 21 Apr 2023 18:49
OzzePaa wrote: 20 Apr 2023 20:10
Zit die aanpassing al in de laatste NTU ? ... Heb die nog niet geïnstalleerd, maar wel op OSM- en Maps gezien 8-)
Ik heb de laatste NTU nog niet geïnstalleerd, dus ik weet het niet.
Ik heb net de nieuwe kaart geïnstalleerd. Ja, die aanpassing zit in de nieuwe kaart. :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
FransST
Posts: 67
Joined: 20 Aug 2016 00:06

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by FransST »

OzzePaa wrote: 18 Apr 2023 12:40 FYI : Den 23ste oktober 2010 vertrokken we om 10u59 in Spontin aan de "Comptoir de Famille" en waren daar terug (allez, ikke alleszinds ;) :mrgreen: ) om 16u20 8-)
Ik heb in mijn GPS bestanden die IST 4 ook nog, met daarbij de route van thuis naar het vertrekpunt.
En dat was bij mij Relais de Spontin.
Nu heb ik even met Google streetview gekeken maar kan beide etablissementen niet meer vinden. Volgens Google is Compoir de Famile een restaurant en volgens mij was het vertrekpunt toch echt een cafè.
De track van FM lijkt te beginnen bij Le Cheval Blanc, maar volgens Google is deze op zondag pas om 11.00 u open.
Dus wie verschaft duidelijkheid over welk etablissement de vertreklokatie zal zijn ??

Frans.
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by F M »

Volgens Google Maps is Le Cheval Blanc zelfs permanent gesloten. Je hebt ook Au Croq du Bocq met wat parking aan de overkant van de straat, maar ook pas open om 11 uur.

Nu, voor mij moet er niet in een etablissement afesproken worden. Je kan ook gewoon op een parking samenkomen, daar vertrekken en dan na een uurtje of zo een koffietje drinken.

Als Spontin minder geschikt is als startplaats, kan ik ook de track aanpassen zodat we in Celles vertrekken aan het tankstation of aan de overkant aan de tank? Maar ook daar, niet in het café restaurant, want dat gaat pas open om 11 uur. Celles heeft het voordeel dat je daar mekaar wel ziet. In Spontin kan het zijn dat je 200 meter van mekaar staat te wachten. En je kan er ook tanken (in Celles).
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Muug »

Celles is voor mij zeker ook ok.
Als er maar een toilet aanwezig is. :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by OzzePaa »

Bij de "Cheval Blanc" de voorbije jaren al tig keer op het terras gezeten, maar is inderdaad ook een tijdje dicht geweest.
Nu wel weer een enthousiaste ploeg daar, maar helaas zoals je zegt pas open om 11u00. https://www.facebook.com/LeChevalBlancSpontin/

Daar kan misschien door een vriendelijk telefoontje te plegen een éénmalige uitzondering op gemaakt worden :idea: :dontknow: , wat eventueel ook zou te proberen zijn bij "Au Crocq Du Bocq" die een beetje terug aan de parking en dichter bij de brug gelegen is maar ook pas om 11u00 open.
Een valabel alternatief is echter ook de Total annex Bonjour- naftpomp een paar km verder op de route in Dorinne.
Tijdens de corona-mizerie dikwijls de mogelijkheid benut om in zulke stations toch nog aan een koffieke te geraken ;) :grin:
Parking isser bovendien genoeg, we kunnen er en-passant de bak vol gooien zodat dat niet onderweg dient te gebeuren en 't is open om 9u30.
En in principe isser in die stations ook een toilet te vinden, Muug ;)

Misschien moeten we nog wellis kijken waar zo tegen een uur of één de inwendige mens versterkt kan worden.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by F M »

Een goed alternatief, en dan moet de track niet nog eens gewijzigd worden.

Hebben we al een idee wie er allemaal mee rijdt ? Kwestie dat we op iemand wachten indien nodig ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Muug »

F M wrote: 26 Apr 2023 13:26 Een goed alternatief, en dan moet de track niet nog eens gewijzigd worden.

Hebben we al een idee wie er allemaal mee rijdt ? Kwestie dat we op iemand wachten indien nodig ?
Nog niet, we hebben gelukkig nog wat tijd om dit lijstje aan te vullen:


- Ozzepa
- FM
- Muug
- Duibdinges
- FransST

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by OzzePaa »

OzzePaa wrote: 26 Apr 2023 12:24 ...............
Misschien moeten we nog wellis kijken waar zo tegen een uur of één de inwendige mens versterkt kan worden.
Als we zo tegen den elven vertrekken bv aan de naftpomp in Dorinne, en ik reken het détourke langs Dinant/leffe erbij, dan zijn we zo 12u30-12u45 in Vencimont.
Daar isser een Brasserie/restaurant :arrow: " Le relais des 3 Frères" ....
Misschien een goei plek om de voetjes onder tafel te steken. Prijzen lijken nog democratisch en gevarieerde keuze.

Aan de overkant van de kruising biedt "La Friterie Du Relais Gourmand" ook de mogelijkheid wat minder culinair te tafelen bij het plaatselijk frietkot /hamburgertent.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Mario »

misschien kom ik ook nog eens af, maar da's nog geen belofte

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by F M »

Tuttut, gezegd is gezegd!
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply