IST4 - zondag 7 mei

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Mario »

en hoe geraak ik aan het GPS-bestand (heb een TomTom)?

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Muug »

Mario wrote: 27 Apr 2023 15:28 en hoe geraak ik aan het GPS-bestand (heb een TomTom)?
Kijkt ne keer in deze post: "by F M » Fri Apr 21, 2023 11:48 pm"

't is al twaalf (TWAALF) keer gedownload zie ik. :shock: En ik moet het zelf nog downloaden en Mario ook.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by OzzePaa »

Mario wrote: 26 Apr 2023 18:09 misschien kom ik ook nog eens af, maar da's nog geen belofte
Als je eventueel mee binnendoor tot Spontin zou willen, en je zou die schoon gele Italiaanse noggis meebrengen, beloof ik plechtig om deze keer niet door de Gasterbosstraat te dokkeren :wings: :sweeet:

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Mario »

amai Pa, uw archieven gaan precies ver terug

neen, als ik afkom, zal het met de Guzzi zijn ; die is ook wel iets beter geschikt voor dergelijke baantjes (toch een soepeler ophanging en rechte zithouding)
de gele staat helaas alweer meer als een jaar stil in de garage
denk dat ik hem (of haar?) ga wegdoen; ge zijt er eigenlijk amper iets mee op de openbare weg in Vlaanderen of Brussel

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Tom Twin »

Als er niks misloopt kom ik ook af met den tweeling.
Me gusta la moto, me gustas tú.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by F M »

Mario wrote: 27 Apr 2023 15:28 en hoe geraak ik aan het GPS-bestand (heb een TomTom)?
Je hebt Muug zijn antwoord al gezien? In de gpx zit een spoor. Als je een redelijk recente TomTom hebt, dan is dat perfect.

En over TomTom gesproken, joepie, weer 2 man erbij (Tom telt voor 2 :whistling: ) :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Mario »

F M wrote: 27 Apr 2023 22:14
Mario wrote: 27 Apr 2023 15:28 en hoe geraak ik aan het GPS-bestand (heb een TomTom)?
Je hebt Muug zijn antwoord al gezien? In de gpx zit een spoor. Als je een redelijk recente TomTom hebt, dan is dat perfect.

En over TomTom gesproken, joepie, weer 2 man erbij (Tom telt voor 2 :whistling: ) :thumbsup:
yep, gezien en alreeds gedownload al weet ik nog niet hoe ik dat in mijn toestel geladen krijg (gisterenavond geen tijd gehad om dat eens te bekijken); ik vermoed via de software/wifi die bij het toestel hoort
ga vanavond eens kijken als ik het programma open of ik het zo bij 'mijn' ritten kan steken
(ik heb echt geen verstand van die zaken dus 't is wat zoeken)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by OzzePaa »

Misschien heb je hier alvast wat aan, Mario :idea: :arrow: https://www.motor.nl/producten/mrgps-zo ... -track-is/

Trouwens : dit :arrow: https://www.mrgps.nl/kennis/motodrive-2 ... en-tomtom/ is een interessant artikeltje van Mr GPS Hans Vaesen, ivm de de mogelijke verschillen in de route tussen TomTom en Garmin-rijders. Hij raadt aan, en daar tracht ik dus ook rekening mee te houden door mijn in MapSource getekende routes efkes in MyDrive te droppen, als er een mix van de twee navigatie-toestellen meerijdt, de route te ontwerpen met MyDrive omdat dan de beperkingen voor een TomTom direct vermeden worden.
Daarom misschien een gedacht om den IST-4 ook efkes door dat programma te halen en te zien offem er niet te veel aan wil veranderen ... :?

Hier :arrow: https://youtu.be/2IOILi4cD-o?list=PL8pV ... cL9waOKdAa legt diezelfde Mr GPS noggis uit hoe je een GPX-bestand met de track/het spoor in je TomTom krijgt ;) :ugeek:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Muug »

Miljaar da's volgende week al :o

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 28 Apr 2023 18:01 Miljaar da's volgende week al :o
Het wordt stillekesaan tijd ook :lol:

Zonet de track eens in TomTom Mydrive gegooid. Hij is hier en daar niet akkoord als je op "Bewerk route" drukt, MAAR het lichtblauwe lijntje van de route die hij er van maakt is met wat trekken en slepen perfect op de donkergroene track te leggen :ugeek:
Dat zullen de TomTommers dus efkes moeten doen voor ze synchroniseren met het toestel, want anders gaan ze verloren rijden ;) :mrgreen:
:idea: Dus NIET zomaar de track in de TT laden, want die rekent op dezelfde manier :idea:

Wat er WEL goed is aan MyDrive : de afgesloten wegen wegens werken o.i.d. staan erop :!: :thumbsup: :thumbsup:
En zo zullen we dus tussen Telling en Grupont moeten omrijden :arrow: de N864 (Rue de Tellin) tussen Tellin en Bure is sinds 2 april voor 210 werkdagen dicht wegens werken in Bure centrum. :arrow: https://www.dhnet.be/regions/luxembourg ... ZHBMVOTBE/

De officiële omleiding richting Bure gaat ten noorden vd N846 via Les Cambuses/Rue de Belvaux, maar ik stel voor een veel toffer alternatiefke te pakken bezuiden die N-weg :
in Tellin efkes rechts en dan steil links naar beneden op de Val des Cloches, scherp links via Rue des Noyons - Chemin des Crêtes - Rue Croix Renkin om in Bure (met een héél scherpe rechts op 't einde van La Ruelle) weer op de N846 te komen. :ricky:

Image

En nu de track toch dient aangepast : FM ... :peepwall:
Als we na Laneuville au Bois op de N89 komen, lijkt me het oversteken daarvan en via de Barrière Mathieu en Môchamps door den bos wel een leuke "binnedoor" naar de N889, in plaats van kaarsrecht over de 2x2-met-middenberm-N89-ottostraat naar Barrière -de-Champlon. :book2: :sweeet: ... en, met nog een klèin détourke langs Tillet en Fosset, blijft de lengte ongeveer zoals ze was : 244km ;) :lol:

Image

Hieronder een downloadlink naar de aangepaste track (met vertrek aan de Total naftpomp) , in TomTom-Mydrive gecorrigeerd en geëxporteerd ... zou dus OK moeten zijn voor zowel Garmin als TT.

IST_4_TT_OK.GPX
Last edited by OzzePaa on 29 Apr 2023 10:15, edited 1 time in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Blackbert »

IST_4_TT_OK.GPX

assik daar op klik moet ik permissie vragen. :dontknow:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote: 29 Apr 2023 08:34 IST_4_TT_OK.GPX

assik daar op klik moet ik permissie vragen. :dontknow:
:oops: Google Drive vergeten te melden dat die verleend moet worden aan toevallige kijkers ... merci voor den tip Bert :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by F M »

Blackbert wrote: 29 Apr 2023 08:34 IST_4_TT_OK.GPX

assik daar op klik moet ik permissie vragen. :dontknow:
Dus concludeer ik dat je ook komt? :rayof:
I am confused. Oh no, maybe not!

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Mario »

OzzePaa wrote: 28 Apr 2023 15:11 Misschien heb je hier alvast wat aan, Mario :idea: :arrow: https://www.motor.nl/producten/mrgps-zo ... -track-is/

Trouwens : dit :arrow: https://www.mrgps.nl/kennis/motodrive-2 ... en-tomtom/ is een interessant artikeltje van Mr GPS Hans Vaesen, ivm de de mogelijke verschillen in de route tussen TomTom en Garmin-rijders. Hij raadt aan, en daar tracht ik dus ook rekening mee te houden door mijn in MapSource getekende routes efkes in MyDrive te droppen, als er een mix van de twee navigatie-toestellen meerijdt, de route te ontwerpen met MyDrive omdat dan de beperkingen voor een TomTom direct vermeden worden.
Daarom misschien een gedacht om den IST-4 ook efkes door dat programma te halen en te zien offem er niet te veel aan wil veranderen ... :?

Hier :arrow: https://youtu.be/2IOILi4cD-o?list=PL8pV ... cL9waOKdAa legt diezelfde Mr GPS noggis uit hoe je een GPX-bestand met de track/het spoor in je TomTom krijgt ;) :ugeek:
ziet ernaar uit dat het gelukt is (met het bestand dat je oploadde) :)
merci aan helpdesk OzzePa :thumbsup:

kirikoe 1.0
Posts: 27
Joined: 28 Jul 2019 11:25

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by kirikoe 1.0 »

Als het weer een beetje meezit zal ik er ook zijn. :ricky:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by F M »

Het ziet ernaar uit dat het een mooie bende wordt. :thumbsup:

Wat het weer betreft: ik kom ook als het regent. Ik vertrek binnen een paar weken naar Wales, dus kan ik waarschijnlijk wat praktijk gebruiken in het rijden in het nat...
I am confused. Oh no, maybe not!

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Mario »

ik ga dus ook proberen af te komen, zelfs als het regent
maar wat zijn nu eigenlijk de praktische afspraken vóór de rit, want ik ben niet helemaal mee...

of is dat allemaal nog niet vastgelegd?

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Blackbert »

Tot net aan 't duimen da'k een moto zal hebben die echt rijdt, tegen zondag.
maar:
Image

en, watje als ik geworden ben, ging er één duim een beetje naar beneden.
verzetten naar zaterdag is geen optie zeker. gewoon omdat dat toch plezanter zou zijn. :dontknow:
Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by F M »

We zijn nog maar dinsdag, Bert. Tegen het weekend ziet het weer er zeer zeker al anders uit.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Muug »

F M wrote: 02 May 2023 20:26 We zijn nog maar dinsdag, Bert. Tegen het weekend ziet het weer er zeer zeker al anders uit.
Ik wil gerust de 28ste noteren als reserve datum? :dontknow:

Post Reply