Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Marsman »

Ik heb 3 C-Tek apparaten: een voor de motor, een voor de auto (occasioneel in de winter) en een voor een reservebatterij die hier al enkele jaren in de garage klaarstaat als een van de zonen hun madam de poepverwarming o.i.d. van de auto vergeet af te zetten. Die is al flink van pas gekomen.
De AT hangt constant aan de lader, net zoals zijn voorganger (Pan 1300), net zoals zijn voorganger (V-Strom), net zoals zijn voorganger (V-Strom). Op mijne scooter hing ook wel een aansluitstekker, maar die werd dan weer zelden opgeladen omdat dat mijn woon-werkvervoermiddel was. Tot nu toe nog nooit miserie gehad. Hout vasthouden dus ;)
Die C-Tek druppelladers worden ook amper warm. Ik ben er alvast heel content mee.

De electrische fiets van mijn madam echter blijft 's nachts nooit hangen of als er niemand thuis is. Die lader wordt namelijk verschrikkelijk warm. :shock:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Blackbert »

Gisteren de dame nog maar eens opengeschroefd. Laatste ritje was kort wegens bijna direct weer dezelfde symptomen, meer uitgesproken.
En ook gemerkt dat er wat olie lekt. Tenalady zal niet de oplossing zijn, dus maar ineens een oliedruksensor besteld.
Image

Daarna de carbs eens van nabij bekeken. Waarbij mij redelijk snel het volgende opviel:


Het messing busje in die link is dus uitgesleten, waardoor de achterste klep een beetje haar eigen ding kan doen. zwarte neerslag, in tegenstelling tot de voorste die proper is.
Naalden zien er ok uit, maar da's toch niet te verifiëren op het oog. Alle jets zijn open, membraan is heel, schuiven ok. De vlotternaald heeft een zwart lijntje maar niet ingesleten. Geen speling op de assen van de kleppen.

Nieuwe link bestellen, toch maar vlotternaalden ook. En een gaskabel, die wat begint te rafelen. Als we toch bezig zijn, ook het oliemistschermpje in de carterontluchting, en de verwarming weer monteren.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Stefke »

grote schoonmaak, zo na de winter. en het gaat werkelijk niet vooruit. tussendoor een waske ophangen en wat eten, dan komt er ene een klapke doen, en nu jaaa... :roll:
Image

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote: 01 May 2023 13:29 .......................
Het messing busje in die link is dus uitgesleten, waardoor de achterste klep een beetje haar eigen ding kan doen. zwarte neerslag, in tegenstelling tot de voorste die proper is.
Naalden zien er ok uit, maar da's toch niet te verifiëren op het oog. Alle jets zijn open, membraan is heel, schuiven ok. De vlotternaald heeft een zwart lijntje maar niet ingesleten. Geen speling op de assen van de kleppen.

Nieuwe link bestellen, toch maar vlotternaalden ook. En een gaskabel, die wat begint te rafelen. Als we toch bezig zijn, ook het oliemistschermpje in de carterontluchting, en de verwarming weer monteren.
Nu dacht ik toch echt dat alleen BMW boxers last hadden van tikkende gasklephuizen ;) :mrgreen: :lol: :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Koeno »

Het linkse knipperlicht terug op de ktm gehangen.
De max dat KTM dat zo ontwikkeld heeft dat dat niet zomaar afbreekt, maar gewoon terug te monteren is.

Image

ondertussen ook mezelf ingepakt aangezien een landing maken op prikkeldraad niet zo snugger is... gelukkig maar enkele oppervlakkige schrammen

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by OzzePaa »

TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Muug »

Ik vind het altijd verschrikkelijk om mezelf zo te horen praten. :oops: :oops: :oops:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Koeno »

zucht....

plasje onder de linkse poot van de ktm... en een vettige binnenpoot...
Dat na een weekend waar de CB1000R ook even wat zweterigheid vertoonde (maar evensnel terug verdween).

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Stoffel »

Koeno wrote: 26 May 2023 21:31 zucht....

plasje onder de linkse poot van de ktm... en een vettige binnenpoot...
Dat na een weekend waar de CB1000R ook even wat zweterigheid vertoonde (maar evensnel terug verdween).
Bij Harley noemen ze dat markeren van hun territorium :mrgreen:
Wat doete gij toch altijd met uw moto’s? Zo laten zweten.. :whistling:

Das wel minder…
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Muug »

Allez Koeno :furious3:

Gisteren eindelijk de side stand kill switch gemonteerd. Testrit geslaagd. :rayof: De KTM gedraagt zich weer als vanouds, ready to race!

@Koeno, moesten uw en mijn achterrem niet eens vergeleken worden?

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Koeno »

Dat was het plan, marreuh, eerst vering laten fixen...
2keer pompen en er loop vorkolie naar beneden.
ondanks dat ik die van de CB1000R zelf gedaan heb, heb ik precies weinig zin om zelf aan die van de ktm te beginnen.
Ik overweeg om alles binnen te steken en veren ook op mijn gewicht te laten aanpassen...
vraag me enkel af of ik dan terug naar MotorTuningMol moet, of ik in de buurt kan blijven (Mototech? of iemand anders in de buurt).

khad gehoopt de 2fast ardennenrit met de ktm te doen... maar dat zal dus niet lukken.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Muug »

Ge kunt uw vorkpoten perfect opsturen naar Mol. Binnen de week heb je er terug.
Of bij Mototech, zij zijn zeer bekwaam.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Blackbert »

En laat ze dan ineens een volledig onderhoud doen, met nieuwe glijbussen en zo.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Koeno »

Muug wrote: 28 May 2023 12:51 Ge kunt uw vorkpoten perfect opsturen naar Mol. Binnen de week heb je er terug.
Of bij Mototech, zij zijn zeer bekwaam.
mocht het voor u zijn, wie zou gij kiezen? toch mol?

@bert, zal ik erbij vermelden.
denk dat het idd beter is om het dan direct "goed" te doen.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Muug »

Mol heeft sowieso alles in stock, het is hun hoofdactiviteit. Mototech levert ook zeker erg goed werk, maar hun service "hapert" af en toe. Dan zijn ze een lang weekend gesloten om te racen, of dan moeten ze twee weken wachten op een onderdeel, of je hoort een raar verhaal over het onderhoud van een TRX of 1200Tenere. Beetje vervelend voor de klant. Ze zijn maw niet zo constant.
Wat de aanpassing naar je gewicht betreft, zal Mol beter kunnen handelen denk ik.
Alles bij elkaar opgeteld, luister eens bij Mol.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by den Bullet »

Wij hebben de achterveer van de 900 SS destijds binnengebracht bij Aragosta Suspension Technics (Lindestraat 55, 1540 Herne).

Prima service en voor een schoon prijske.

Geen (eigen) website of FB-profiel; alleen een telefoonnummer (02 395 90 39).

Site van Aragosta Suspension Technics

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Muug »

Koeno wrote: 28 May 2023 08:58 Dat was het plan, marreuh, eerst vering laten fixen...
2keer pompen en er loop vorkolie naar beneden.
Ik wist dat er "gereedschap" bestaat om vuil vanonder een voorvorkdichting te verwijderen: https://www.allroadmoto.be/nl/sealmate- ... niger.html

Image
Ongetwijfeld kan je dat namaken van bvb de harde en toch flexibele plastiek van dewelke de chocopotten van Boerinneke gemaakt zijn.
Image

Probeert eventueel eerst dat eens, vooraleer grote kosten te doen.

Ergens anders suggereert iemand dit: "standaard toegepast truc, alleen dan met een plakbandje om de binnenpoot. plakbandje onder een hoek minimaal 1 volle omwenteling, vervolgens paar keer door de keerring op en neer laten gaan."

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Koeno »

Probleem is dat er onder de vork al een plasje stond.
en sindsdien hangt er een vodje onder dat ook al vettig staat.

Ik ben dus effectief al wat olie kwijt in de rechtse poot (niet de linkse dus zoals eerst gezegd).
dus lijkt mij dat ik sowieso iets moet doen aan het vork...

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Stefke »

Muug wrote: 30 May 2023 09:00 Ik wist dat er "gereedschap" bestaat om vuil vanonder een voorvorkdichting te verwijderen: https://www.allroadmoto.be/nl/sealmate- ... niger.html

Image
Ongetwijfeld kan je dat namaken van bvb de harde en toch flexibele plastiek van dewelke de chocopotten van Boerinneke gemaakt zijn.
Image

Probeert eventueel eerst dat eens, vooraleer grote kosten te doen.

Ergens anders suggereert iemand dit: "standaard toegepast truc, alleen dan met een plakbandje om de binnenpoot. plakbandje onder een hoek minimaal 1 volle omwenteling, vervolgens paar keer door de keerring op en neer laten gaan."
Dat is toch gewoon allemaal wat aanmodderen... :roll:
Een poot die lekt kan je alleen maar herstellen met nieuwe dichtingen.
Ik zou die gewoon zelf doen die vorkpoten en klaar. Is nu niet het moeilijkste werk.
Last edited by Stefke on 30 May 2023 12:40, edited 1 time in total.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Koeno »

Goh, ik heb die van de CB1000R zelf gedaan,
2 hulptooltjes in elkaar moeten steken om het wat makkelijk te demonteren.
Het resultaat was best ok.

Is zeker het grootste/moeilijkste klusje niet, maar sta er toch niet om te springen.

kzou dan graag de vering op mijn gewicht laten aanpassen.
geen idee of ze dan ook iets aan de olie/oliedikte moeten doen om demping op vering af te stellen.
dus kortom: dan laat ik het liever gebeuren bij iemand met verstand van zaken.

'k geraakte telefonisch niet direct binnen bij mol, dus heb ze alvast een mailtje gestuurd.
vanavond ktm eerst eens deftig wassen, en dan beginnen demonteren.

Locked