IST4 - zondag 7 mei

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Mario »

dju toch, zo jammer dat Pa zijn dag zo is moeten aflopen :( :o
ik hoop dat je er niet te veel fysieke last van gaat hebben (ne knie is toch een ingewikkelde "mechaniek")... en ook dat het in het koppeke niet te veel sporen nalaat
gelukkig ben je toch nog met en op Gertruud thuis geraakt, dus de schade aan haar valt misschien nog mee dan

ik had vanmorgen ook niet veel goesting om uit bed te komen (7u bij mij), met de bedoeling zo tegen 8u te kunnen vertrekken, maar dat werd toch gemakkelijk 15 à 30 minuten later...
nog een blik op de kaart om te zien welke E ik ook alweer moest pakken en bij welke afrit ik de snelweg moest verlaten (19 dus)
voor de zekerheid m'n regenkledij thuis al aangetrokken, behalve de overhandschoenen; zo zou ik dan ten minste onderweg niet moeten stoppen en zo nog tijd verliezen en eventueel voor gevaarlijke toestanden zorgen
de rit was voor mij namelijk ook een testrit voor een aantal nieuwe dingen die ik gekocht had: nieuwe leren vest, nieuwe handschoenen, nieuwe rugprotector :blob1: :pom:
maar door m'n regenkledij is dat allemaal de hele dag verstopt gebleven ipv bewonderende blikken van de medegezellen te oogsten :cry:

Brussel buitenrijden op een zondagochtend verloopt doorgaans redelijk vlot maar plezant is het wat mij betreft nooit en dan hebben ze ook de tunnel afgesloten die onder het Jubelpark doorloopt en zo richting zuiden naar het 4-armenkruispunt
dus dan maar richting Ring blijven volgen, dan komde vroeg of laat wel op een punt waar je alsnog richting Namen kunt rijden en dat kwam gelukkig redelijk snel
qua regen op de heenrit: eigenlijk alleen licht op de Brusselse ring, daarna af en toe nog wat gedruppel maar meer niet

ondanks de omweg en het tijdverlies kom ik als eerste aan bij het benzinestation in Spontin; op 't gemak tanken en net daarna komt marsman aangereden, al heb ik hem pas herkend toen hij zijn helm had afgenomen
wat gebabbeld en dan komen de anderen ook geleidelijk aan, Pa en Bert samen
de 2 Fransen kunnen uiteindelijk niet komen en vanavond lees ik dat Kirikoe ook van plan was om te komen maar dat er bij hem ook iets is tussen gekomen
ik was er in het begin niet helemaal gerust in; het was minstens al 10 jaar geleden dat ik nog eens in groep een rit had meegereden
we vertrekken met Muug op kop, dan Marsman, Ozzepa, ik en Bert
de twee laatsten wisselen af en toe van plek maar dat deerde niet
een groepje van 5, was net goed wat mij betreft

't was een toffe rit, met een mix van vanalles, ondanks de aanhoudende maar nooit harde regen, ook relatief weinig verkeer (we hebben bijna nooit auto's achter ons gehad)
wel een paar (serieuze) fouten gemaakt
in het begin had m'n gps wat kuren, maar na de middagpauze is dat 'vanzelf' weer in orde gekomen
het eten was inderdaad lekker
maar vooral het gezelschap heeft de dag wat mij betreft gemaakt; allemaal mensen die ik ook al zeker 10 jaar of zo niet meer had gezien
ze zijn alvast qua uiterlijk niet veel veranderd en ook nog altijd een plezier om naar te luisteren :thumbsup:

de terugkeer naar Brussel verliep verre van vlot (werken op de snelweg (verschillende keren gewoon stilgestaan ipv de toegestane 70/u (verkeerde van de 2 rijbanen gekozen...) en binnen Brussel omleidingen à volonté wegens buurtfeesten) maar op z'n minst geen problemen à la OzzePa tegengekomen
morgen de moto misschien toch maar een beetje kuisen

dikke merci aan de 4 compagnons en aan al wie zich hiervoor heeft ingezet

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Muug »

Ela, ik heb uw handschoenen bewonderd! :laughing:

Ik heb daar aan de wegenwerken het linkervak gekozen en dat ging gelukkig behoorlijk goed vooruit.
Vijf km voor thuis heb ik op de autostrade nog de grootste hoosbui van de dag meegemaakt en ik had vaneigens mijn regenoverall niet aan. Alle sluizen gingen plots open, de auto's remden en zetten hun vier pinkers aan, en ik kroop weg achter mijn (hele goede) ruitje. Gelukkig kon ik mijn snelheid aanhouden zodat de stroomlijn zijn werk kon doen.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Mario »

ja, da's waar en ik was gevleid! :)
Ixon dus maar ik ben de naam van het model vergeten; ik zocht leren handschoenen die toch eerder toergericht waren; type (volbloed) racehandschoen vind ik toch wat belachelijk staan met de V7
't is den deze: https://bikesterglobal.com/shop/product ... ack-white/
in verschillende kleuren te verkrijgen maar ik vond deze het best passen bij de rest van m'n outfit en ook mooi
heb voor de terugrit mijn regengerief aan gehouden maar dat was nergens meer voor nodig; amper nog een druppel gezien
da's voor u wel een stuk minder qua einde natuurlijk, al heeft de kuip en het ruitje en de wind/snelheid blijkbaar toch geholpen

nog een kleine anekdote: toen ik helemaal klaar stond om te vertrekken, kwam die gast dat daar de hele tijd gezeten heeft ineens op me af en vroeg welke richting het was naar Duitsland, links of rechts
heb hem maar gezegd dat het toch eerder naar links was
hij heeft daarna nog vanalles (tegen zichzelf?) gezegd maar ik heb er niet meer op gelet
geen idee waar hij nu zal zitten

ook wel tof dat er in de groep geen haantjesgedrag was, gewoon allemaal content van elkaar terug te zien en daar wat rond te rijden, zonder meer
die gele velden (koolzaad?), waren wel een mooie afwisseling
Pa, gaat het wat?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Muug »

't is een schone moto, Mario, echt waar. Ik vind dat ferm dat die blijkbaar zodanig goed is dat ge daar 400 en oneffen kilometers mee kunt rijden, op alle soorten wegen. Had je geen zadel- of andere pijn?

Idem voor Bert trouwens, met een enduro-moto een toerrit doen :shock: :pillepalle: :w00t:

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Mario »

awel, ik vind dat ook nog steeds een heel schone moto
en volgens mij is die gemaakt om op dergelijke baantjes als gisteren rond te snorren, alleen...
de achterophanging kan het op de slechte stukken amper bolwerken en ge stuitert daar dus wel redelijk mee
sommigen upgraden die dan ook en dat kan ik best begrijpen; misschien doe ik dat ook nog wel eens
maar voor de rest; nog geen 60 pk maar dat is geen probleem; voldoende voor ritten als gisteren en tegen de wettelijke snelheden op de autosnelweg
ik was de combinatie sport/sporttoeringmotor en de wegen in Vlaanderen wat beu en om te zien of ik nog goesting kon krijgen in opnieuw wat motorrijden den deze gekocht, gewoon om op 't gemak mee rond te rijden en dat doet 'ie goed genoeg wat mij betreft
en de goesting is dus teruggekeerd en vorig jaar voor het eerst een motoreis gemaakt naar het westen/centrum van Frankrijk en da's me zo goed bevallen dat ik het binnen een maand nog wat verder ga zoeken: Baskenland

inderdaad, heb me verschillende keren afgevraagd hoe Bert dat volhield, maar hij stond dan ook regelmatig eens recht, waarschijnlijk om bepaalde lichaamsdelen toch wat te sparen :grin:

neen, geen pijn of toch niet door de moto; wel aan m'n pols wegens het trekding voor de tirette van mijn rechtermouw aan de vest dat constant tegen m'n pols aan zat maar als ik die niet helemaal toedoe, is het probleem verholpen

Bert, zo zie ja maar, zo'n forum doen draaien is veel meer dan alleen maar wat webspace huren of kopen en af en toe de beroerdste reacties wat milderen
ge moet godverdomme heel uw adressenboekje blijven volgen
en de Muug doet dat wreed goed
net zoals koprijder zijn :thumbsup: :bowdown: :grin: :blob3:

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Mario »

hier wat foto's
heb er nog andere maar daar staan jullie herkenbaar op, dus daarmee ben ik liever toch wat voorzichtiger

Image

Image

Image

Image

hoe de V7 er tot vanmorgen uitzag
Image

nu toch iets presentabelers
Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Muug »

Mario wrote: 08 May 2023 11:18....
maar, zo'n forum doen draaien is veel meer dan alleen maar wat webspace huren of kopen en af en toe de beroerdste reacties wat milderen
ge moet godverdomme heel uw adressenboekje blijven volgen
en de Muug doet dat wreed goed
net zoals koprijder zijn :thumbsup: :bowdown: :grin: :blob3:
Merci :oops: Maar Marsman heeft toch ook nog veel contacten, en toevallig zijn het de contacten die ik niet heb. Dus samen hebben we wel nog met zowat iedereen contact, denk ik. :laugh3:

@Mario: trouwens, de knop op de linkerstuurhelft van mijn RS, met die schokbreker op, is wel degelijk om mijn vering in te stellen, dat was ik gisteren rats vergeten. :oops: Ge kunt dus instellen of ge solo rijdt, of solo met bagage, of met twee. In solo modus deint hij mij te neig, in solo met bagage wordt de demping wat stroever en is er meer controle, en dan bij de zwaarste modus (duo met bagage) gaat de moto zijn kont in de lucht steken omdat hij dan het gewicht van een duo verwacht (zodat de moto weer horizontaal uitkomt).

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Blackbert »

Wel, die 2 stops in het wild waren welkom. :grin:
Dat zitplankje is hard en vooral smal. als ge dan een gebrek aan getraind zitvlees hebt ...
Die airhawk helpt wel, maar beperkt ook de mogelijkheid om te verzitten. De driehoek kont-voeten-handen is ook niet ideaal voor ritjes als gisteren.
Maar 't was plezant, de ongemakjes nemen we er dan graag bij.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Droopy »

Mario wrote: 08 May 2023 12:27 hier wat foto's
heb er nog andere maar daar staan jullie herkenbaar op, dus daarmee ben ik liever toch wat voorzichtiger
...
Perfect verstaanbaar, zo'n bende mottigaards :twisted: euh motards bij mekaar moeten niet te herkenbaar op het forum staan. :grin: ;)

Schone Guzzi trouwens. :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Stefke »

Droopy wrote: 08 May 2023 20:10 Perfect verstaanbaar, zo'n bende mottigaards :twisted: euh motards bij mekaar moeten niet te herkenbaar op het forum staan. :grin: ;)
bof, al die willen te kaap'ren varen zijn toch zeer herkenbaar... 8-)

Image

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Mario »

voor wie dat schoon volk kent, wel natuurlijk :)

de Marsman staat daar wat te mediteren of tegen het gras in de wei te babbelen :lol:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by F M »

Zo kennen we hem...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Marsman »

Mario wrote: 09 May 2023 11:49 voor wie dat schoon volk kent, wel natuurlijk :)

de Marsman staat daar wat te mediteren of tegen het gras in de wei te babbelen :lol:
tja, dat was dan ook de enige vorm van intelligentie daar in de buurt...









:peepwall:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by F M »

Marsman wrote: 09 May 2023 12:48
Mario wrote: 09 May 2023 11:49 voor wie dat schoon volk kent, wel natuurlijk :)

de Marsman staat daar wat te mediteren of tegen het gras in de wei te babbelen :lol:
tja, dat was dan ook de enige vorm van intelligentie daar in de buurt...









:peepwall:
En in je spiegel was waarschijnlijk ook niets van intelligentie te zien, zeker? :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by TuttoTerreno »

OzzePaa wrote: 07 May 2023 21:33 Het was idd een veel betere dag dan de verwachtingen lieten uitschijnen.
Mij grandioos gammuzeerd met een top-toerke in dito gezelschap :thumbsup:
Tot efkes voor Nameche in een Samsonbocht die naam eigenlijk niet waardig, een soortement 'herstelplek" besloot het voorwiel van Gertruud op één of andere manier onderuit te halen.
Je raadt het al : vol ongeloof hoe dat daar mogelijk was, zag BlackBert Ozzepaa nogmaaris een bodemonderzoek uitvoeren.
Op linkerlant. Die knie heeft één en ander opgevangen want setieus dik, stijf en wat pijnlijk ook, ja :(
Voorts geviel van een héël stijve nek en stramheid alom natuurlijk.
Weerom gelukkig niks anders geraakt dan de vangrails en die had bovendien een onderplaat :thumbsup:
Tja, het is wat het is ... tijd voor tijd en boterhammen :wall:
als 't voorwiel wegklapt, gaat het heel rap en kunt ge er niks meer aan doen.

Hopelijk is de pijn intussen verdwenen en verder geen blijvende schade!

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Marsman »

ziezo, ik sta klaar om de IST4 nog eens over te doen. Ditmaal de originele, de enige echte, zonder gepruts of geklooi, geen tierelantijntjes. En bovendien met de bedenker ervan, the one and only African.
:ricky:

't Leven kan schoon zijn, niewaar?
:rayof:


Of we vandaag wel droog gaan blijven, daar twijfel ik echter aan.
:?
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Mario »

toch even laten weten dat ik nog geen boete in de bus heb gekregen
maar ja, aangezien de Walen het er al wat meer van nemen en meer op 't gemakske werken (dixit hun eigen politieke chef! :grin:), is dat nog geen 100% geruststelling

veel plezier Marsman en African!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by OzzePaa »

Wel zie eens aan : er heeft er ene de smaak te pakken. :thumbsup:
Een illuster duo doet een nog illusterder toerke :rayof: :ricky:
Daar verwachten we omstandig verslag over :!:
Verloren gereden gaat er alvast niet worden mijgedacht ;) :mrgreen:

Karrevrachten fun gewenst gasten :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Marsman »

En 't was wederom plezant, heel plezant. Nu, met het volk waarmee we op schok waren, kon dat ook niet anders. Van de bende waar we gewoonlijk mee op schok zijn heeft er, helaas, slechts eentje forfait moeten geven wegens ziekte. Bleven we uiteindelijk met z'n zessen over. Schone bende.
:thumbsup:

Een iets vinniger tempo (voor de ingewijden: net geen strak toeristisch) dan vorige week dit keer, maar dat lag in de lijn van de verwachtingen omdat het droog was. Hebben we dan geen regen gehad. Neen, we hebben geen regen gehad: we hebben S.T.R.O.N.T regen gehad. Dat lag ook wel enigszins binnen de verwachtingen, maar zulke onweders heb ik nog niet gauw gezien. Rond 14:00, net zoals de regenradar het dezemorgen aangaf, kregen we een eerste drets water op onze kop. Donder en bliksem inbegrepen. Na een goed half uur hield het eindelijk op en net toen alles weer bijna droog was kwam de tweede lading. Zonder klank- en lichtspel deze keer, maar met redelijk wat hagel en veel rukwinden. Gelukkig was deze bui een heel stuk korter van duur en uiteindelijk hebben we in Courrières nog een terraske kunnen doen.
:beer:

En zo hebben we met plezier en volle overgave de zweedse heks en ollands frenske nog maar eens tevreden gesteld door wat fossiele brandstof te vermoosen en bijhorende koolmonoxide, dioxide, trioxide en andere gassen de lucht in te jagen. How dare you? Do it for our grandchildren! een dikke YUCK FOU Greta & Frans
:rayof: :rayof: :rayof:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Muug »

Zalig 8-)

Post Reply