Dog bones SV1000s 2005

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
Johan M
Posts: 12
Joined: 16 Apr 2023 14:28

Dog bones SV1000s 2005

Post by Johan M »

Weet er hier iemand de standaard lengte van de dog bones ( achterveer links) van een sv1000s 2005 ?
Center tot center gemeten aub.
Thx

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dog bones SV1000s 2005

Post by OzzePaa »

Staat of wil je haar kontje hoger of lager dan ?
Zelf géén idee, maar wat Goegel-getokkel leert dat je vraag ook al eens in't Engels gesteld is ivm een 2004-exemplaar ...
Misschien heb je hier iets aan :arrow: https://www.sv-portal.com/threads/stock ... gth.43474/
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Johan M
Posts: 12
Joined: 16 Apr 2023 14:28

Re: Dog bones SV1000s 2005

Post by Johan M »

OzzePaa wrote: 13 May 2023 16:59 Staat of wil je haar kontje hoger of lager dan ?
Zelf géén idee, maar wat Goegel-getokkel leert dat je vraag ook al eens in't Engels gesteld is ivm een 2004-exemplaar ...
Misschien heb je hier iets aan :arrow: https://www.sv-portal.com/threads/stock ... gth.43474/
Ik weet wel hoe je dat kan veranderen, das geen probleem. Ik heb 5x sv1000 gehad maar allemaal N-versies. Nu heb ik een S-versie gekocht en die staat zeker niet op standaard hoogte, ik ben 1.75 en kom net met de tippen van mijn schoenen op de grond, terwijl ik bij mijn naked versies gewoon bijna mijn ganse voet vlak op de grond kon zetten. Als ik de standaard lengte kon te weten komen, dan hoef ik maar te meten en weet ik of de originele eronder staan, of andere.
Trouwens bij de specs wordt een zithoogte van 810mm aangegeven en mijn binnenbeenlengte op blote voeten is 800mm, zodus tel daar mijn 80kg bij, dan zou ik gemakkelijk aan de grond moeten geraken. Woensdag gaat de huidige eigenaar naar de keuring en van zodra ik de moto hier heb, dan zal ik meer weten. Normaal gezien is de rijhoogte nog aan te passen met een c-sleutel, maar het gereedschapsetje zit er niet meer bij. Oftewel koop ik andere dogbones of ik rij eerst naar de dealer om te zien of het originele zijn die er nu opstaan. Met de in en uitgaande demping kan je onmogelijk centimeters verschil maken.
Mvg

Johan M
Posts: 12
Joined: 16 Apr 2023 14:28

Re: Dog bones SV1000s 2005

Post by Johan M »

Het zou ook wel eens kunnen zijn dat de achtervering niet standaard is, maar daar heb ik bij de testrit niet echt opgelet. Hij stuurt wel zeer scherp in, en dat doet mij vermoeden dat ie ingesteld voor circuit gebruik, vandaar de vraag.
Mvg

Post Reply