Vanzeebroeck Motors

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by Jopet »

petervdc wrote: 16 Apr 2023 16:30
Jopet wrote: 15 Apr 2023 23:39 Brugge is gelukkig nog geen LEZ zon
Mijn favoriete bus 16 hier in Brugge doet er 10 min langer over naar het station want die moet nu een ommetoer doen omdat bewoners van een bepaalde straat klager over het lawaai.
Pff seg, wat mag je wél nog op de duur.
Ga helemaal op de buiten wonen hé dan.
In de buurt van Zaventem misschien, kun je daar ook klagen over het lawaai...
Goed nieuws voor onze Peter, het probleem van zijn (onze) favoriete bus zal tegen de zomer opgelost zijn, onder het mom van efficiënt, duurzaam en flexibel openbaar vervoer hebben ze onze lijn 16 afgeschaft en bij deze ook alle buslijnen die door het centrum van Brugge lopen behalve de 2 avondlijnen.... :wall: :wall: :wall:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by Schussboelie »

Mario wrote: 22 Apr 2023 12:21 Dag Schussboelie,
even een poging tot toelichting (denk dat dit zich hier tot een dialoog tussen jou en mij zal beperken)

mijn oorspronkelijke post werd dus veroorzaakt door de grote verrassing, zelfs (kleine) schok die ik ervaarde toen ik daar voor het eerst eens met de fiets kwam.
Voorheen kwam ik daar ook wel sporadisch maar dus met auto of moto en stond er verder niet bij stil dat de fietsinfrastructuur daar op z'n minst erbarmelijk is, en voor een stuk zelfs gewoonweg onbestaand
dit bijvoorbeeld in tegenstelling tot (denk ik toch) de Ninoofsesteenweg, toch ook niet bepaald een baan waar een fietser zich echt op z'n gemak zal voelen
dat het qua fietspaden lang niet overal in Vlaanderen snor zit, wist ik wel, maar ik had toch verwacht dat er op de Bergensesteenweg al iets van fietspad of zo zou zijn; quod non (althans voor het stuk tussen Brussel en Vanzeebroeck Motor; verder ben ik niet geweest, dus voor hetzelfde geld is er 100m verder wel opeens een fietspad, of iets wat daarvoor moet doorgaan)
ook nog eens aanstippen: er zijn daar nu werken bezig, dus mogelijk (hopelijk) hoort daar ook ruimte voor fietsers bij

Ik heb dus getracht om dat hier met wat humor te verwoorden, maar da's blijkbaar niet door iedereen gesmaakt ;)
moet kunnen, niet iedereen heeft hetzelfde gevoel voor humor
wel ben ik geschrokken door uw vaststelling dat ik hier mee aan antipolitiek zit te doen of ertoe bijdraag, terwijl ik toch dacht in mijn bewoordingen een redelijke toon te hebben aangeslagen en als ik die toer had willen opgaan harder uit de hoek had kunnen komen en ook kunnen verwijzen naar een aantal dossiers uit de actualiteit waarin veel van onze politici (niet allemaal, want ik weiger vooralsnog ze allemaal in dezelfde zak te stoppen) eens te meer een slecht figuur slaan
maar ook al ben ik het niet eens met wat je daaromtrent schreef, het heeft me wel wat aan het denken gezet, dus toch dank om me daarop te wijzen; nooit te oud om te leren

dan wat de N-VA aangaat (en mijn houding tov die partij)
die hebben zich tot voor enkele jaren geprofileerd als partij met wie alles (ten goede) zou veranderen voor de Vlaamse middenklasse en gegoeden; zij zouden radicaal anders politiek (gaan) bedrijven
met hen ging alles beter worden (maar dat beweert zo goed als elke partij)
in Vlaams-Brabant (en dat heeft voor heel België en de federale staatsorganisatie invloed gehad) kwam daar dan het geloofsartikel/mantra/dogma bovenop van de splitsing van B-H-V; daarmee zouden zo goed als alle problemen opgelost raken
en ligt Sint-Pieters-Leeuw nu net niet in dat voormalig arrondissement?
N-VA levert daar ook al zeker 2 legislaturen de burgemeester
wel, blijkbaar klopt dat niet; want ook al heeft een gemeentelijke administratie dan wellicht weinig te zeggen over de inrichting van een gewestweg, met een burgemeester en een minister die 5 jaar bevoegd is geweest voor mobiliteit en openbare werken (Ben Weyts, ook uit de streek afkomstig) die alletwee van de N-VA zijn, had het mogelijk moeten zijn om hier op dat vlak een positieve verandering te verwezenlijken
de Vlaamse minister-president was ook een N-VA'er
quod non, of toch nog niet tot op de dag van vandaag en ook niet na de splitsing van B-H-V; ik schrijf dat wel degelijk (mee) op het conto van N-VA en dat in een streek waar die partij een meer dan dominante positie bekleedt in de lokale en gewestelijke politiek
ik weet niet hoe de modale inwoner van Sint-Pieters-Leeuw hier eigenlijk tegenaan kijkt; misschien voer voor een reportage? wie weet kunnen die daar gewoon mee leven... (zou me toch verbazen)
daarnaast ik weet ook dat overheidsopdrachten en (grote) infrastructuurwerken een lang beslissingsproces kunnen hebben, maar toch
uiteindelijk vormt dat een mooie metafoor voor wat N-VA tot nu toe heeft gerealiseerd voor de gewone mens/Vlaming: teleurstellend weinig

wat verder de N-VA en mezelf betreft: we zijn tegenpolen maar dat betekent niet dat ik voor sommige N-VA'ers (de politici) geen vorm van respect kan opbrengen
- conservatisme: daar kan ik nog begrip voor opbrengen, vind het zeker niet allemaal onzinnig
- nationalisme: snap ik gewoon niet en zeker niet de wijze waarop de N-VA dit invult (of wat daar nu de hoofdstroming lijkt te zijn)
- economisch rechts en (neo-)liberaal: zijn we tegengestelden
toen BDW nog columns schreef voor De Morgen was ik het doorgaans niet met hem eens maar kon wel smaken hoe hij zijn standpunten toen verwoordde (weet niet meer of hij toen al partijvoorzitter was of nog niet, speelt een rol in hoe scherp je uit de hoek komt). Hij is overduidelijk een intelligent persoon.
op iemand als Geert Bourgeois zou ik wellicht nooit hebben gestemd maar ik kon hem als persoon (voor zover ik daarover kan oordelen uiteraard, want ken de goede man niet) wel waarderen; nog een politicus van de "oude(re) stempel" die zijn tegenstrevers toch (verbaal) respectvol behandelde, wat sterk contrasteert met hoe zijn opvolger het aanpakt en iets wat mij persoonlijk bijzonder ergert
maar hij is dus nogal respectloos uitgerangeerd
mogelijk had Bourgeois met een tweede ambtstermijn ook een beter palmares kunnen voorleggen dan Jambon
Jan Peumans of het verbale talent van een Peter De Roover (ook al kan ik het bijna nooit vinden met de inhoud van wat hij zegt), daar luister(de) ik ook nog wel graag naar
maar de richting die N-VA al jaren uitgaat qua de manier waarop politiek bedreven moet worden, neen totaal niet mijn meug

en nu probeer De Wever opnieuw volop in de schijnwerpers te staan met weer een nieuwe tegenstander (en boek), met het zoeken naar een problematiek die er hier momenteel amper is, vermoedelijk om de aandacht af te leiden van het falen van N-VA op tal van andere vlakken
past waarschijnlijk ook al in de kiescampagnes die er zitten aan te komen

bon, mogelijk ben ik nog een en ander vergeten maar het is maar 't is tijd om er hier mee te stoppen; ik zie wel of jij hier nog op zult ingaan
Hey Mario, fijn dat je zo omstandig en duidelijk argumenteert, dat stel ik op prijs! :thumbsup:
Ik zal dan ook proberen om hetzelfde te doen, we kunnen hier allemaal uit leren.

Helaas moet ik zelf een beetje in herhaling vallen.
De status van fietsinfrastructuur, en bij uitbreiding de hele weginfrastructuur en zelfs de algemene ruimtelijke ordening, is belabberd.
In heel België maar zéker ook in Vlaanderen. Daar zijn we het over eens.

Veel van je commentaar op de N-VA en BDW, daar ben ik het ook mee eens en op zich heb ik daar dus geen enkel probleem mee.
Ik ben zelf geen fan van conservatisme en nationalisme is me al helemaal vreemd.
Eén kanttekening daarbij, ok Belgisch nationalisme is niet mijn ding en in die zin ben ik het wel eens met de N-VA dat onze huidige staatsstructuur op is en ons land stilletjesaan naar de afgrond leidt.
De besluiteloosheid, de inefficiëntie, het gemak waarmee beleidsniveaus zich achter elkaar verschuilen zijn desastreus voor onze maatschappij en economie.
Maar de N-VA, en hun mandatarissen van de zelfverklaarde "nieuwe politieke stijl" tonen elke dag met politieke benoemingen en het spijzen van de eigen oorlogskas dat ze snel geleerd hebben en geen haar beter zijn dan en ander.
Dat maakt hen inderdaad erger want ze proberen de schijn op te houden dat ze niet zomaar de volgende machtspartij is die beleid voert om die macht ten koste van alles vast te houden en te verzilveren in plaats van echt ideologisch beleid te voeren.
Ze zijn inderdaad stevig door de mand gevallen.

Toch twee zaken die voor mij een issue blijven aan je posts in dit topic.
Je kritiek blijft zich eenzijdig op de N-VA richten, alle andere partijen laat je onbesproken.
Nochtans heeft N-VA nooit een absolute meerderheid gehad in Vlaanderen en zijn er dus, in de korte tijd dat zij mee in de macht gedeeld hebben, telkens op zijn minst twee coalitepartners geweest.
Wat Sint-Pieters-Leeuw zelf betreft, is het in dat opzicht waard te vermelden dat CV/CD&V al minstens van 1965 tot 2013 de burgemeester geleverd heeft.
Wie weet (waarschijnlijk) zelfs al vroeger maar daarover spreekt Wikipedia zich helaas niet uit.
De CD&V zit nu in ieder geval ook nog in de besturscoalitie van de gemeente.
In ieder geval, die beschuldiging van enkel de N-VA lijkt me dus nog altijd niet terecht.

Verder blijkt uit de lijst van de Vlaamse regeringen en ministers van verkeer (allemaal perfect online te consulteren) duidelijk dat de N-VA pas (relatief) recent de machtspartij is die ze is.
Zelf haal je terecht aan dat beslissingsprocessen omtrent openbare werken bijzonder traag lopen.
Dat effect wordt nog eens versterkt als er meerdere beleidsniveaus aan te pas komen wat voor een gewestweg met groot lokaal belang zeker het geval is.
Je haalt de splitsing van BHV aan maar ook dat heeft weinig met de N-VA te maken.
Die is er gekomen in 2012 maar de kwestie leefde al van 1963 en de splitsing was de facto onafwendbaar na de inrichting van de provinciale kieskringen in 2002.
Ter referentie, de N-VA bestaat pas van eind 2001.
BHV was een probleem dat, alweer, gecreëerd werd door de zes traditionele machtspartijen (ontstaan uit de drie grootste ideologieën) in dit land.
De N-VA is kunnen groeien door het geknoei omtrent BHV maar dat kan je hen moeilijk aanwrijven.

Kortom, ik vind dat vizier uitsluitend gericht op de N-VA dus nogal gratuit.
Kritiek op de N-VA mag, en moet zelfs, maar zij zijn volgens mij niet de schuldigen of zelfs verantwoordelijken voor de staat van het fietspad op de Bergense Steenweg in Sint-Pieters-Leeuw.
In het beste geval een klein beetje, maar dan zou je op zijn minst je pijlen op álle verantwoordelijken moeten richten.
Dat staat, en dat meen ik echt en oprecht, los van mijn eigen politieke voorkeuren.
Die zijn overigens nogal volatiel en vooral pragmatisch, bij de laatste (samenvallende) verkiezingen heb ik voor de drie beleidsniveaus op drie verschillende partijen gestemd.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by Mario »

Stefke wrote: 15 Apr 2023 19:09 Ha, maar ge moet tot het sas van Ruisbroek fietsen via de nieuwe fietssnelweg en vandaar doorsteken via de Edward de Baerdemakerstraat naar de Bergensesteenweg. Dan kom je op 100m van Vanzeebroeck uit.
Dat fietsen in Brussel is mij laatst erg goed meegevallen moet ik zeggen. Er is de laatste jaren precies wel werk gemaakt van enige vorm van fietsinfrastructuur. Ik zou zelfs met de fiets naar concertjes kunnen gaan in de AB en Vorst Nationaal. Alleen kan ik daar niet zo direct veilige fietsparking vinden. :?
zo seh, Stefke
vandaag nog eens teruggeweest en uw raad opgevolgd. Is inderdaad stukken comfortabeler.
wegens de stevige wind was de terugrit wel een stuk vermoeiender dan de heenrit...

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by TuttoTerreno »

https://www.bloomberg.com/news/features ... a_mustread


@Mario : opencyclemap.org checken voor je met de vélo erop uit trekt ;)

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by petervdc »

Muug wrote: 15 Apr 2023 21:13 Voor de fietser doen ze misschien veel in Brussel, maar voor de auto's is het een hel geworden.
dat is de bedoeling toch ;-)
Keep going

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by Stefke »

Mario wrote: 20 May 2023 15:19
Stefke wrote: 15 Apr 2023 19:09 Ha, maar ge moet tot het sas van Ruisbroek fietsen
zo seh, Stefke
vandaag nog eens teruggeweest en uw raad opgevolgd. Is inderdaad stukken comfortabeler.
Top! Volgende keer nog 10km verder fietsen tot het sas van Lembeek. Kunt ge bij mij ene komen drinken. 8-)

Post Reply