Even voorstellen !!!

Heb je feedback en wil je die delen? Wees niet zo verlegen en laat het ons weten! Met jouw informatie kunnen we dit forum beter maken.
Johan M
Posts: 12
Joined: 16 Apr 2023 14:28

Re: Even voorstellen !!!

Post by Johan M »

Stoffel wrote: 24 May 2023 17:03 Hola, schoon machien, 2 cilinder 1000cc…dat heeft wel koppel. :ricky:
Yep, dat gaat vooruit. Nu enkel nog LSL-kit erop met recht stuur, dan zit ik ook wat beter. Mijne rug trekt deze zitpositie niet al te lang, maar dat wist ik voorop.
Kan ook zijn dat ik hem in de winter volledig herlak en er een naked van maak. Antraciet grijs met KTM-oranje velgen erin, daar heb ik al ff zin in.

Johan M
Posts: 12
Joined: 16 Apr 2023 14:28

Re: Even voorstellen !!!

Post by Johan M »

Koeno wrote: 19 Apr 2023 08:33 Eerlijk? jawel je zegt wel dat voor dat onderhoud ze geen 600euro mogen vragen.
Qua keuring? Ik ken ondertussen al enkele voorbeelden van mensen die afgekeurd zijn met een motor waarvan ze dachten dat die perfect in orde waren.
Meestal voor slecht afgestelde lampen lijkt wel.

Naar de keuring gaan is voor een dealer/garage ook puur verlies.
Daar moeten ze iemand voor inzetten die normaal ander werk moet doen, dus ja ook dealer/garage gaat dat compenseren.
Is 350 té veel, bajaat en baneet he.
Keuring kost 60euro.
1a 2u kwijt =100 a 150euro afhankelijk van de manuren.
Ze moeten ook enkele kilometers rijden aan een zeker tarief.

Kortom: zoals je zelf zegt, geen enkele particulier wilt naar de keuring gaan, dan heeft de dealer/garage het volste recht om te vragen wat ze vragen.

't is allemaal niet zo zwart wit als jij het afschildert alleszins.
Om hier nog even op terug te komen. De verkoper is zelf zijn moto gaan laten keuren voor verkoop en ik heb voor 100euro aan stukken besteld voor een klein onderhoud: dus 4L Castrol olie, champion oliefilter, 2 bougies en een luchtfilter, das toch net even een klein verschil met 350euro. Uiteraard als je zelf helemaal niets van moto's kent, dan kan je bijna niet anders dan via de dealer, maar dan kan je bijna niet gaan zien om een moto te kopen bij een particulier.
Als je geen testrit mag maken op een te koop aangeboden moto, blijf er dan maar netjes met je handen vanaf en door naar de volgende, zo simpel is dat. Ja, bij een dealer mag je ook geen testrit maken, maar die moet je wel garantie geven !!!

Koeno
Posts: 3200
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Even voorstellen !!!

Post by Koeno »

Johan M wrote: 24 May 2023 21:29 Om hier nog even op terug te komen. De verkoper is zelf zijn moto gaan laten keuren voor verkoop en ik heb voor 100euro aan stukken besteld voor een klein onderhoud: dus 4L Castrol olie, champion oliefilter, 2 bougies en een luchtfilter, das toch net even een klein verschil met 350euro.
Maar alweer reageer je alsof een dealer/garagist gratis werk.
Werkuren (2tal?), Werkplaats, Werkmateriaal, Elektriciteit, Water, Lonen van de werkmannen (indien aanwezig), en nog wat kosten erbovenop.
Dus stop er toch even mee, je vergelijkt duidelijk appelen met peren.
Johan M wrote: 24 May 2023 21:29 Uiteraard als je zelf helemaal niets van moto's kent, dan kan je bijna niet anders dan via de dealer, maar dan kan je bijna niet gaan zien om een moto te kopen bij een particulier.
Als je geen testrit mag maken op een te koop aangeboden moto, blijf er dan maar netjes met je handen vanaf en door naar de volgende, zo simpel is dat. Ja, bij een dealer mag je ook geen testrit maken, maar die moet je wel garantie geven !!!
Bij een dealer geen testrit? Wutt?? Ik heb nog nooit een motor gekocht zonder testrit. Particulier of Dealer, altijd een testrit.
1 uitzondering, een motor waarvan ik wist dat hij in panne stond en niet kon starten.
Ik leef toch echt niet in een andere wereld lijkt mij.

Stoffel
Posts: 478
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Even voorstellen !!!

Post by Stoffel »

Tja, ieder zijn ding.
Tis wel wat Koeno zegt, alles moet betaalt worden. En de mecanieker zal waarschijnlijk ook graag een mooi loon willen.

Succes met de moto :ricky:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Johan M
Posts: 12
Joined: 16 Apr 2023 14:28

Re: Even voorstellen !!!

Post by Johan M »

Stoffel wrote: 25 May 2023 22:17 Tja, ieder zijn ding.
Tis wel wat Koeno zegt, alles moet betaalt worden. En de mecanieker zal waarschijnlijk ook graag een mooi loon willen.

Succes met de moto :ricky:
Dat is een feit, alles moet betaald worden. Maar zeg mij dan eens als je voor 100€ aan onderdelen hebt en een klein onderhoud duurt 30min, waarvoor ze dan de rest in rekening brengen. Er zijn grenzen hé, waarom denk je dat Erckens Zonhoven niet meer zo noemt? En hoeveel van die dealers zijn al overkop gegaan.
10j geleden was het 600€ voor een groot onderhoud op een Gsxr, olie, filters, remblokken voor en achter en het stellen vd kleppen. Wat betaal je nu dan voor een groot onderhoud? En de prijzen vd 2e hands moto's, pffffff, het is bijna of ze allemaal gelakt zijn met bladgoud. :)

Stoffel
Posts: 478
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Even voorstellen !!!

Post by Stoffel »

Ik zal het u binnenkort weten te zeggen, de AT gaat binnen voor een olie en filterwissel.
Als ik goed voor heb komt dat rond de 150€, waar ik kan mee leven, en das het belangrijkste.

Als je weet dat personeel in België pokkeduur is voor de werkgever, uwen verplichte toonzaal bij de grote merken, de mindere marge dat dealers hebben op nieuwe moto’s, enzo… dan begrijp ik maar al te goed dat ze duurder worden.

En dit is in alle sectoren het geval, das nu eenmaal de realiteit waar we niet onder uit kunnen.
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Koeno
Posts: 3200
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Even voorstellen !!!

Post by Koeno »

Johan M wrote: 27 May 2023 20:21 Dat is een feit, alles moet betaald worden. Maar zeg mij dan eens als je voor 100€ aan onderdelen hebt en een klein onderhoud duurt 30min, waarvoor ze dan de rest in rekening brengen.
Ik zou vooral zeggen: Je bent niet slim he man...
Je had al lang zelfstandige moeten worden, alle garagisten in jouw buurt gingen onmiddellijk failliet :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Even voorstellen !!!

Post by Muug »

:laughing:

Post Reply