Johan M wrote: ↑24 May 2023 21:29
Om hier nog even op terug te komen. De verkoper is zelf zijn moto gaan laten keuren voor verkoop en ik heb voor 100euro aan stukken besteld voor een klein onderhoud: dus 4L Castrol olie, champion oliefilter, 2 bougies en een luchtfilter, das toch net even een klein verschil met 350euro.
Maar alweer reageer je alsof een dealer/garagist gratis werk.
Werkuren (2tal?), Werkplaats, Werkmateriaal, Elektriciteit, Water, Lonen van de werkmannen (indien aanwezig), en nog wat kosten erbovenop.
Dus stop er toch even mee, je vergelijkt duidelijk appelen met peren.
Johan M wrote: ↑24 May 2023 21:29
Uiteraard als je zelf helemaal niets van moto's kent, dan kan je bijna niet anders dan via de dealer, maar dan kan je bijna niet gaan zien om een moto te kopen bij een particulier.
Als je geen testrit mag maken op een te koop aangeboden moto, blijf er dan maar netjes met je handen vanaf en door naar de volgende, zo simpel is dat. Ja, bij een dealer mag je ook geen testrit maken, maar die moet je wel garantie geven !!!
Bij een dealer geen testrit? Wutt?? Ik heb nog nooit een motor gekocht zonder testrit. Particulier of Dealer, altijd een testrit.
1 uitzondering, een motor waarvan ik wist dat hij in panne stond en niet kon starten.
Ik leef toch echt niet in een andere wereld lijkt mij.