MotoGP 2023

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
User avatar
Muug
Posts: 11755
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2023

Post by Muug »

Wel ,
Die sprintraces daar ga ik nu eens niet voor thuis blijven zie. Dat ze doen wat ze willen, ik ga lekker doen alsof ze niet bestaan. :thumbsup:

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MotoGP 2023

Post by den Bullet »

Blackbert wrote: 30 Mar 2023 00:03 Door jullie verhalen toch eens gezocht op utube.
Zoals vele comments zeiden, ze zouden hem er beter uitsmijten vóór hij iemand doodrijdt.
Och, er is al veel erger gebeurd door anderen...
Ik ben geen MM93-fan, maar ik doe zeker niet mee aan dat bashen. Hij is een uitstekende racer; bewezen in de eerste sprintrace, en die is nog zotter dan de race zelf.

User avatar
Muug
Posts: 11755
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2023

Post by Muug »

Zo. De races in Argentinië zijn gereden.

Mijn voorspelling: na dit jaar worden de sprintraces afgeschaft omdat er zo hyper agressief gevochten wordt (dat is geen rijden meer eh) dat er telkens minstens ene voor enkele wedstrijden gekwetst uitvalt. Waardoor er tegen het einde van het seizoen inderdaad maar tien man meer op de grid staat.

Gisteren had Bezzechi (zoiets) blijkbaar speciale regenpillekes gekregen want op een gegeven moment had hij meer dan 7 seconden voorsprong op de 2de. Morbidelli was ook goed bezig. Heeft hij zijn moto stiekem met die van Fabio gewisseld?

User avatar
Muug
Posts: 11755
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2023

Post by Muug »

Rossi zal stilaan wel content zijn, hoewel content een beetje een fout woord is in deze context. Want Fabio klaagt toch ook al een paar jaar dat Yamaha te traag is.

https://www.crash.net/motogp/news/10242 ... -not-bikes

Ge vraagt u af waarom die gasten zo hard voortdoen in de verkeerde richting.

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: MotoGP 2023

Post by F M »

Is dat niet gevaarlijk, in de verkeerde richting rijden in zo een race ?
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: MotoGP 2023

Post by Jopet »

F M wrote: 16 Apr 2023 22:28 Is dat niet gevaarlijk, in de verkeerde richting rijden in zo een race ?
Neen volgens mij is het pas gevaarlijk wanneer je iemand inhaalt die in de verkeerde richting aan het rijden is in zo'n race :w00t:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: MotoGP 2023

Post by duibhce Kaelann »

Jopet wrote: 16 Apr 2023 22:59 Neen volgens mij is het pas gevaarlijk wanneer je iemand inhaalt die in de verkeerde richting aan het rijden is in zo'n race :w00t:
bwa, met zo'n Yamaha wordt ge nogal gemakkelijk ingehaald.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11755
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2023

Post by Muug »

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier nog iets gepost heb.

Ik kan al zeggen dat ik die sprintraces geen goede zaak vind. Iedereen is opgejaagd. De racers zijn hyperagressief en springen in gaten die er niet zijn. Marquez zijn farce van een paar weken geleden is daar het schoonste voorbeeld van. Ook in Le Mans gaat hij nu niet mee doen. Maar elke race zijn er verschillende racers die in een onbestaand gat springen.
Enea Bastianini is ook gekwetst.
Miguel Oliveira ook.
Pol Espargaró was ook al buiten strijd (kaak en wervels gebroken).
Ik vergeet enkele namen, ongetwijfeld.
En er gaan er nog stuiken.

Plus, Michelin heeft een bericht de wereld in gestuurd waaruit je kan afleiden dat ze toegeven dat hun voorband niet om kan met de enorme krachten die ze tegenwoordig met al die downforce moeten verwerken. Dat de voorband gemakkelijk oververhit in de slipstream van een ander is ook geweten. En dan verliest hij zijn grip. En dan zijn er weer klodden. :?

Afin, ik verwacht nog veel accidenten.

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP 2023

Post by Mario »

awel, ik ben een redelijk grote motorsportfan (qua snelheidsracen) maar die zaterdagraces spreken mij niet aan; heb er nog geen enkele van gezien, denk ik

nu, Oliveira is wel 2x in de echte race van de baan gereden en da's echt wel jammer, niet alleen voor hem maar voor z'n team, want hij kan precies goed overweg met die Aprilia
ik heb na de val van Pol Espargaro eens de opsomming gehoord van wat hij allemaal voorhad; toch wel beangstigend :foutje: :bigcry: :sideways:

User avatar
Muug
Posts: 11755
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2023

Post by Muug »

Arme Rossi... Arme Fabio.

We kunnen ondertussen wel rustig concluderen dat Rossi misschien wel 15 keer wereldkampioen had kunnen zijn indien Yamaha zoveel jaren geleden zijn huiswerk goed had gemaakt. Want dan was hij niet naar Ducati gevlucht, en dan had hij geen domme conflicten gehad met Marquez en Lorenzo. Neen, dan was hij gewoon bij Yamaha gebleven, winnend en regerend. Maar neen, Yamaha blijft bij hoog en bij laag zweren bij die vier-in-lijn en god weet welk ander concept dat allang bewezen heeft dat het niet werkt, maar dat ze om onbegrijpelijke reden willen blijven vasthouden. Aan het concept vier-in-lijn zal het trouwens niet gelegen zijn, want Suzuki heeft daar mooie dingen mee gedaan, tot ze het kind met het badwater beslisten weg te gooien....

En Fabio, ah, de nieuwe Golden Wonderboy, ook hij is nu al enkele seizoenen het ongelukkige slachtoffer van de oneindige traagheid van het begrip van Yamaha. Ook hier de hele tijd geweeklaag dat het niet vooruit gaat. Eerder achteruit zelfs: https://www.crash.net/motogp/news/10261 ... e-no-speed

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP 2023

Post by Mario »

denk dat dit seizoen ook al sowieso voor hen verloren is
ik vond FQ vorig jaar tot lang in de tweede seizoenshelft indrukwekkender rijden dan in zijn kampioenschapsjaar
dat werd dan ook nog extra in de verf gezet door de povere prestaties van de andere Yamaha-rijders

denk wel dat in 2022 Quartararo het wk verloren heeft eerder dan dat Bagnaia ondanks zijn indrukwekkende 2de seizoenshelft het gewonnen heeft
en Bagnaia is het nu ook echt wel aan 't vergooien; dankt de leiding van het kampioenschap enkel aan het feit dat zijn concurrenten er ook al eens gaan naast liggen en dat Yamaha nergens is tijdens de kwalificaties en in de races de kwaliteiten ervan ook amper benut kunnen worden

User avatar
Muug
Posts: 11755
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2023

Post by Muug »

Muug wrote: 28 Mar 2023 09:26 Nog maar één race-weekend achter de rug (met twee races) en al vier man gekwetst... wat gaat dat geven voor de rest van het seizoen.
https://www.crash.net/motogp/news/10229 ... t-continue
De statistieken zijn wat aangepast: 5 weekends achter de rug en 9 racers met blessures.
https://www.racesport.nl/balans-na-vijf ... blessures/

User avatar
Muug
Posts: 11755
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2023

Post by Muug »

Weer een raceweekend achter de rug. Weer twee out. Mir met een gekwetste pink en Rins met gebroken scheen- en kuitbeen.
Oja, en Bagniaia won beide races.
Oja, en Marquez is er weer uit gecrasht, omdat hij gewoon te hard probeert op een te slechte machine. Score na zes weekends, 3 niet gestart en 3 niet geëindigd!

User avatar
Muug
Posts: 11755
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2023

Post by Muug »

7 races achter de rug. Marquez wéér een kwestuur (een vinger), na zo ongeveer zijn zesde valpartij op twee dagen. :? Iets zegt mij dat die jongen hardleers is. :| Iets met stenen en en ezel... :wall:
Dus niet gestart. Dus van 't seizoen nog geen énkele race uitgereden, vier van de zeven zelfs niet begonnen. Men zou nog medelijden met hem krijgen. Not.

"Marquez is broken, battered, bruised and out of the title race with just seven rounds gone."

https://www.crash.net/motogp/news/10295 ... -what-next

De rest van de race is niet boeiend genoeg. :mrgreen: :whip:
Wel, misschien is het vermeldenswaard dat KTM gigantisch goed bezig is. De moto heeft een snelheidsrecord gebroken: meer dan 366km/u. :shock: En de motor was nog niet aan zijn toerentalbegrenzer. :pillepalle:

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP 2023

Post by Mario »

zijn de stoppen niet stilletjesaan aan het doorslaan bij hem?
die zit in een situatie die hij nog nooit gekend heeft en waar hij precies geen raad mee weet

nu in Assen ook alweer een paar keer tegen de grond en ook al eens tegen een andere rijder gebotst...

al goed voor Honda dat ze Rins daar hebben aangeworven; al ligt die intussen ook in de lappenmand

User avatar
Muug
Posts: 11755
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2023

Post by Muug »

Hij zou beter efkes een paar maand pauze nemen :roll: of misschien moet hij eens een ktm of ducati proberen.

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MotoGP 2023

Post by den Bullet »

Honda is in de GP zo goed bezig als Ferrari in de F1: slechte beslissingen en een rommelige entourage voor de piloten.

Kijk es naar Alex Marquez: bij zijn vorig LCR-Honda-team bakte hij er niet veel van, maar bij Gresini kan hij wel goed mee.

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP 2023

Post by Mario »

ja, ik moet toegeven dat zijn broer me aangenaam verrast, ondanks toch ook al enkele valpartijen tijdens races

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP 2023

Post by Mario »

toch weer een prachtige Moto3-race :grin:
dat zijn toch de leukste om naar te kijken; Moto2 vaak de saaiste toch

User avatar
Muug
Posts: 11755
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2023

Post by Muug »

Allez, Marc heeft dan toch niet geraced: "De achtvoudig wereldkampioen onderging zondagochtend in het medical centre opnieuw een medische check, dit naar aanleiding naar van zijn een week geleden op de Sachsenring opgelopen blessures, waaronder een gebroken tweede rib, een gebroken kootje van zijn duim en een pijnlijk enkel. "

Ook Fabio heeft wat issues: "Fabio Quartararo kwam zondagmiddag hard ten val in de MotoGP race op het TT Circuit Assen. In de derde ronde ging de Fransman in de Ruskenhoek onderuit en nam hij landgenoot Johann Zarco mee, hij hield er een elleboogblessure aan over en zal in de zomerstop aan zijn gebroken linker grote teen geopereerd moeten worden."

Ja, sorry dat ik op de kwetsuren focus, dat is voor het moment het boeiendste. :mrgreen:

Allez ja, ik heb natuurlijk wel door dat KTM super bezig is. :thumbsup:

Ah, en Zonta,.... een jongen die later ongetwijfeld blij zal zijn met de kansen die hij gekregen heeft, dankzij het geld en de connecties van zijn vader, maar die best stilaan toch beter begint na te denken over een ander soort carrière.

Post Reply